• Molina

Emetofobernas tråd 5

Skit skit skit är så rädd just nu, min dotter väckte mig i morse och vrålade över magont hajjade inte till fören hon försökte kräkas kom bara en uppstötning men saken är den också att hon lider av förstoppningar och har inte bajsat sen 22-23dec va tror ni magsjuka på ingående eller förstoppning??????
    Hon är genomförsyld med 40graders feber också. Febern fick hon här under natten.

• Molina
    Fridayyy skrev 2010-12-27 10:19:55 följande:
    Har kanske med förkylningen att göra och förstoppningen? HUr går det nu då? Har du gett henne nåt för förstoppningen? Hur gammal är h
    jomi skrev 2010-12-27 10:33:44 följande:
    Troll: Låter som det är förstoppning...
    Min dotter var likadan, stackarn som hon lidit!
    Feber kan ju med ge magont!

Tips mot barnförstoppning är Lactipex 1-2 påsar per dag funkar KANON och vi har testat allt!
    Sen i värsta fall kan du ju tömma henne i rumpen med resulax men det är ju lite obehaglligt för henne...
    KRAM!

Min nojja har lagt sig liiiiite.....
    är ju 48 timmarsen vi träffade henne i kväll!
    (kostade mig magkatarr ont i stället) Skrikandes
    Vi har gett henne Resulax och det kom lite lite men det sitter fast, ja min lilla tjej har också problem usch hela sitt liv har hennes mage strulat med förstoppningar, men det känns skönt nu när hon verklar må lite bättre magonda säger hon är borta och febern gick ner till38grader på en gång så det känns som det lutar åt en förstoppning. Hon är 5år och har sagt nu att hon hållit bajset.
  • Molina
    jomi skrev 2010-12-31 10:53:38 följande:
    Sitter här med en liten kille på knappa 3dygn!!!!

Var livrädd för att kräkas på FL...skrev det i mitt förlossningsbrev!
    Hann inte ha en tendens till illamående eller kräkning denna gången heller...
    Lustgas är lite äckligt i ca 2 min men sen bllir det ens bästa vän!!

Jag mådde mer illa av smärtan INNAN ex riktigt onda förvärka osv....
    Så testa tycker jag med!! även om de första andetagen i masken inte är skitgoa direkt...
    GRATTIS till er son, skönt att allt gick bra. Nyfiken vad ska sonen få för namn.

Haha angående kräkningar och förlossningar så kan jag säga för min egen del att föda barn kan jag gärna göra hade ingen minsta illamående eller kräkningar och jag kräktes tyvärr igenom min grav. allt stannade upp dagen innan förlossningen.Vad jag hört så kan några kräkas när barnet ska igenom nedre bäckendelen vid förlossningen men då oftast kräks man pga av smärtan. Jag själv fick aldrig riktigt starka värkar och jag tog lustgasen fel så alla utom jag fick själva gasen men make va ganska rolig i form.
  • Molina

Herregud säger jag bara om ni bara visste hur mycket jag trotsat min fobi, sprungit på ett stort köpcentrum ätit snabbmat utan att tvätta händer, farit runt åt alla håll och kanter men vet ni hur underbart det kändes att få känna sig normal och varken jag eller dottern har fått nån magbacill . Och det är massor av sjuka dock en stor stad så  det vore ju konstigt annars.
    Jag och dottern har haft sjukt roligt, hade nog aldrig kunnat ana att jag skulle våga äta på Cafè under dessa månader.
    Men nu på Tisdag börjar tjejen på fsk igen och då kommer ångesten igen.

• Molina

Nu börjar jag känna paniken över fobin, magont till tusen överallt kollar jag hur människor se ut att må, varför ska en liten fobi göra så den styr en människans liv och idag igen trotsar jag för min dotters skull ja jag ångrar mig så mycket va på IKEA och hon grät så hysteriskt att hon först inte fick gå in i lekrummet, så jag gav efter, vägrar låta min dotter bli styrd och eventuellt ta efter min fobi, va med en kompis som gav mig en klapp på axeln och sa att *nu va du stark* nu känner jag bara en enda stor panik.

Nästa panik nästa helg ska jag iväg på en riktigt stort konvent med mitt jobb med säkert 500 anställda ahh jag vet inte hur jag ska klara det, men om man inte använder toan borde väl det vara ganska ok?!

• Molina
    middiz skrev 2011-01-08 17:56:41 följande:
    Ingen här?? Får panik på det här!!!
    Banan kan lindra samt vatten i små mängder. usch får så hela tiden och jag har kommit på en helknepig sak, tar jag nå saltlakris kan den mättillamåenden släppa men annars vid fet mat och magen är orolig banan rena medicinkuren, gäller även vid magkatarr.

Åhh karln min har lurat iväg mig på bio och 3d av alla sorter.
  • Molina

Zasata: Hur mår din tjej? Hoppas ni klarar er och att det inte är ms. Har även hört att årets influensa kan starta med magont ock kräkning på just barn,med den höga febern hon har så låter det mer som en influensa.

• Molina

Nu förstår jag varför det blir sånna utbrott varje vinter av just vsk pga många föräldrar som rent av skiter i fsk/skolans 48 timmar regel, läste just på min facebook en familj som legat mamman skickade sina barn till fsk endast 24t efter dottern tillfrisknat och nu ligger mamman och har sin dotter på fsk fy f-n säger jag bara en jösses vilka inlägg hon fått så kanske hon lärt sig nåt nu. Kan säga att jag är glad att min tjej inte går på den fsk.

LillaMammis: Sjukhus och vården i sig är alltid hårt drabbade varje vinter, men som Martini skrev ska vi nog undevika sånna inlägg pga skräcken som många redan lever i under denna värsta period.

Nu va det ett tag sen någon skrev har kommit en massa nya som är välkommna dock har vi sagt att vi ska undervika inlägg från bla tidningar om vsk samt kurvor från smi, det kan stressa upp en otroligt mycket.
    Är det någon som misstycker?

• Molina
    Anonym skrev 2011-01-13 16:43:09 följande:
    Nej det otänkbara hände idag på dotterns dagis ett barn kräktes rakt ut fy är helt panikslagen nu, och på köpet kör jag ner i diket med min älskade tjej tur nog klarade vi oss men hon blev väldigt rädd och frågar massor nu usch vilken dag.
    Men risken lä va stor att hon insjuknar i kräksjuka nu.
    Vet inte varför det blev anonym på mig....
    Men nu sa min man att han tar ut en dag med dottern imorgon pga av dikeskörningen hon blev skärrad och frågar mycket, och jag sitter med världens klump i magen pga av risken att hon ska insjukna i vsk.

Zasata: Men gud, riktigt illa av ett sjukhus att inte ha iallafall handsprit dom som är så noga att tala om annars hur man ska sköta hyigenen, usch och blä på dom.
    Men skönt att ni fick svar på Ebbas feber.
    Hoppas du mår bättre nu.
  • Molina
    martini bianco skrev 2011-01-13 20:02:51 följande:
    Hjälp mig med råd!!!!!

Min syster vill att jag ska passa systersonen på lördag. Han är 1½ år. Idag vabbar de honom för att förskolan sa att han är magsjuk. Min syster tror inte att han är magsjuk utan att han bara är lite stressad för han är nyinskolad på dagis. Hon tror alltså inte att det är smittsamt. Dagis ville inte ha honom där imorgon heller. Seriöst? Stressad 1½åring med ms-symtom?
    Min man sa bara nej, vi ska inte passa honom. han vill inte utsätta oss för detta. För han blir ju också utsatt. Inte bara för smitta utan för min ångest.
    Jag sa att vi skulle höras av imorgon... Men jag vill inte passa honom. Visst är jag inte dum?
    För det måste vara dumt att utsätta sig så?
    Nån som är på min sida?
    Jag hade inte passat barnet jag heller, du gör helt rätt som säger ifrån och en stressad 1,5 årigt barn är nog extremt ovanligt idag, just i dessa tider. Visst jätte tråkigt för föräldrarna som missar teatern men barn blir sjuka i tid&otid ibland

Zasata: Åhh hände er också på Ebbas dagis och hon klarade sig, så skönt att höra hoppas min Moa har samma tur.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5