Emetofobernas tråd 5
Vi är påväg till svärföräldrarna.. Ca 17 mil motvög, så om nån bor i Halmstad och sugen på fika?
Laddat upp med kaffe och kanelgifflar och många filtar..
Hoppas du får det trevligt!
Kul med så många som bor i Göteborg. Vi får väl ses i något välspritat hem :)
Dom senaste dagarna har jag inspekterat folk noga när jag är ute. Och jag är inte förvånad varför folk blir sjuka. Hur kan man vara så DUM så man stoppar fingrar i munnen eller på läpparna?
En tjej stod o slickade på fingrarna när hon skulle få upp en påse till frukten i affären, en annan kille drar lite i läppen och sekunden senare slickar han sig på läppen.
Jag är grymt noga med att inte ha händerna i ansiktet över huvud taget. Och så fort jag kommer innanför dörren så tvättar jag noga och sedan tar på desisoft.
Har alltid med desisoft ut om jag typ ska på mcdonalds eller liknande så jag inte behöver ta i maten utan att ens ha försökt att iaf göra rent lita granna. Försöker drilla sonen i att alltid tvätta händerna på skolan och lärt honom hur det smittar. Ett tag bet han ju på naglarna .. det var riktigt jobbigt. Kunde nästan se all skit han fick i sig.
Ikväll ska vi på Disney on ice. Innan vi ens har åkt så längtar jag hem :)
Varje gång jag varit ute och kommer innanför dörren så är det som att släppa ut luften ur en ballong. Mitt hem är min borg och det är så jäkla underbart att få komma in i tryggheten igen.
Linnlvan - jag tror inte det ska vara någon fara. Som jag förstått (och tänker fortsätta tro detta) så smittar det först när du blivit sjuk och lämnar viruspartiklar runt omkring dig. Eller om du får kräk eller diaree partiklar på dig.
Min son hade nyss magsjuka och bara ett par dagar senare så fick jag ont i magen. Jag har extremt mkt magkatarr och var osäker på om det var den extrema press det inneburit att sitta upp en hel natt med honom i knät medan han kräktes som gjorde att jag då fått ont i magen. Men till saken hör att jag tagit flera vitpepparkorn eftersom jag hört många säga att det ska hjälpa. Jag anade att det istället slog ut min mage totalt eftersom jag har sådana stora problem med magkatarr.
Men nu till det fina med det hela. Iom att jag trodde (delvis - hoppades) att jag fått magkatarr, så köpte jag Losec och nya Zantac. Jag har nyss fått reda på att magkatarrmedicin kan hjälpa mot själva symptomen mot magsjukan så förmodlgien så har jag haft magsjuka ändå - fast en mildare variant. Kräktes *peppar peppar* inte och har inte haft diarré heller. Någon som vet något mer om det här?
Losec hjälpte faktiskt en hel del med själva värken och obehaget men jag kände mig väldigt trött ändå och mådde riktigt unket ändå.
Jaha då var det kört här :( Har precis hämtat dottern på dagis. Dom sa att hon inte ville äta nåt direkt idag. Inte som hon brukar. Men hon var jätteglad och sprang omkring när jag hämtade henne. Busade o skrattade. När jag väl fick tag på henne och började dra på vinterbyxorna så sätter hon i gång och kräks .. hela golvet i tamburen:(
Fan va pinsamt.
Går på helspänn nu med megaångest.. vet ju inte när hon kräks och om hon kräks igen.. gått runt här hemma och plockat undan mattor och annat krafs så gott jag kan. Önskar att sonen kunde vara hos någon annan tills ikväll .. han kommer ju från skolan vid 1600. Vill ha så lite folk omkring oss nu som möjligt för att undvika mer smitta.
svär på att jag blir smittad denna gång :( :(
Hittils har hon kräkts 2 ggr. Är på helspänn och tycker det ser ut som hon ska kräkas hela tiden. Har gett vätskeersättning nu i 2 timmar .. jag ber och hoppas och ber och hoppas att hon ska slippa mer och att resten av familjen klarar sig. Annars vet jag inte vad jag gör ..
Jälla skit är det här .. hon var sjuk den 11 december och nu 19 januari .. och säsongen är inte slut ännu ..
snälla peppa mig lite
Åh tack för alla pepp och omtankar!
Det har varit en jobbig natt. Gubben min sover ju som en stock och det retar ihjäl mig. Dottern ligger mellan oss och själv ligger jag på helspänn. Minsta gny eller pust så sätter jag mig upp. Vill ju inte ha kräk på mig...
Hon kräktes 2 ggr totalt igår .. en gång på förskolan och en gång hemma vid 16 tiden.
Inatt vaknade hon många gånger och ville ha sass (saft). Hon tror att vätskeersättning också är saft .. och det kan hon ju få tro :)
Det är skitjobbigt att portionera ut .. hon blir ledsen varje gång jag tar bort flaskan.
Vid 4 tiden i natt hade jag svårt att stå emot så hon drack rätt mycket vatten och då kom det upp lite .. kan inte säga att det var en kräkning.. mer som något hostgurgel.
Men nu ligger hon i sin lilla fotölj (sån där utfällbar) och sover. Hon vaknade 9 i morse och sover igen nu kl 11. Hon känns helt utmattad och jag är rädd att hon fått för lite vätska. Men blöjan jag tog av förrut var ganska tung så då borde det väl inte vara någon fara?
Förra gången hon var sjuk så klarade alla sig. Hoppas att vi har samma tur igen. Jag känner mig lite konstig i magen. Typ magkatarr .. svider lite. Jag har inte ätit sen igårkväll så det är nog lite hunger också. Men jag tror inte jag fixar att äta ordentligt förrän faran är över.
Nu ska jag gå o lägga mig på soffan bredvid gumman och vila lite.
Tack och kram!!