Inlägg från: Fridayyy |Visa alla inlägg
  • Fridayyy

Emetofobernas tråd 5

martini bianco skrev 2011-08-08 17:11:38 följande:
    Någon mer här som pendlar till jobb? Dvs åker kollektivtrafik? Jag har börjat få tillbaka en del ångest och jobbiga tankar kring detta. Som "tänk om jag blir sjuk på tåget, hur ska jag komma av?" eller "tänk om den personen är sjuk". Mycket "tänk om" tankar. Hur ska jag klara av denna pendling sen när det blir vinter? Hur stor är risken för att smittas på ett tåg egentligen?
    Risken för magsjuka är ju ganska liten. Värre med förkylningar. Hur längt är det mellan stationerna? Jag åkte buss förr, det fanns en buss som gick direkt på motorvägen och snabbare än en annan som körde en annan väg men stannade ofta. Dåliga dagar åkte jag den sistnämnda.
  • Fridayyy
    lollisen skrev 2011-08-08 22:33:06 följande:
    ... Och så är alla tankar och känslor igång igen.... *suckar djupt*
    Ja..och förmodligen är det bara tankar...men det är väl det som är värst egentligen, att så mycket tid går åt till det.
  • Fridayyy

Jag är sååå trött på att mina barn alltid har hela händerna i munnen och petar i näsan konstant. gör era barn det?

• Fridayyy

min äldsta är ju ändå 5 år, när slutar barn med dettas?

• Fridayyy
    Anonym (Emetofob) skrev 2011-08-28 22:21:16 följande:
    Hemmatestet? Jag har en fråga. Min sambo ligger i mgsjuka nu och för en vecka sen, hade jag något som kändes som magsjuka men som lika gärna kunde varit magkatarr då jag har stora problem med det och utsatt mig själv för en hel del saker som skapar magkatarr för mig. Nu har vi en son på snart två år och vi har varit dåliga i våra magar titt som tätt sen han föddes. Vår son har varit sjuk jätte ofta sen han började på dagis men i vårt fall så har vi inte blivit smittade (peppar peppar!!!) i anslutning till att han varit magsjuk. Det har gått flera veckor emellan! Minns det så från det att jag var barn själv också. Vi smittade aldrig varann utan var sjuka med månader emellan. Men våra föräldrar blev magsjuka oftare då än de är nu när de är vuxna. Kan barn dra hem virus som de själva blivit immuna mot men som överlever resan hem från dagis? Å andra sidan så är det väl främst rota-viruset som drabbar barn och det är väl vuxna immuna mot? Och är det calici (ex) som vuxna också får - så borde man väl bli smittad direkt få man tar hand om sitt sjuka barn??? Någon mer som märkt att man oftare blir sjuk som förälder trots att man inte kan se att man blivit smittad genom sitt barn??? Någon som vet vad det här kan bero på?
    Är det magsjuka sonen haft jätteofta sen han började på dagis?

Jag trodde inte man kunde dra hem bacillerna så, att föräldrarna blev smittade. Det innebär ju att de blir smittade från kläderna eller barnens kroppar och sen får in det i munnen?? Det är inte så att barnen kanske var magsjuka med lös avföring fast man inte kopplade det till magsjuka och sen smittade föräldrarna?
  • Fridayyy
    martini bianco skrev 2011-08-29 13:24:12 följande:
    Sitter på jobb nu efter lunch och har ont i magen hatar att vi börjar gå ont höst och att jag är tvungen att pendla med tåg. Börjar jaga upp mig nu och tro att det är nåt knas med maten. Men försöker samtidigt resonera med mig själv om andra orsaker. Känner mig lite febrig med men det gör jag ganska ofta tiden mellan ägglossning och bim. Ville mest bara ventilera lite om min oro. Kanske dags att skaffa en ny samtalsterapeut?
    Kanske du är gravid nu?? För mig hettade det i ansiktet några dagar innan bim. Så var det när jag var gravid!

Det var nog ingen fara med maten. Felet är väl att man börjar resonera med sig själv, det blir som en tennismatch i huvudet och det slutar aldrig. Jag är nog sjuk.-nej det är nog bara stress-nej jag är nog sjuk ändå, stress känns inte så här-ja du fattar. Man ska istället acceptera läget. Är jag sjuk så är jag. Jag kan inte göra något åt det. 

Men jag lyckas då inte tänka så själv. Jag hoppas på graviditet för dig...*blink*
  • Fridayyy

Är baddare choklad? Då kan det ju inte vara nåt fel på den, inte så man blir matförgiftad i af.

• Fridayyy

Är det inte ovanligt många som har magsjuka nu när det bara är aug/sep? Det går på dagis här och i grannbyn och några på Facebook. USCH, jag trodde det skulle vara bra ett tag till.

• Fridayyy

Martini...usch. Styrkekramar till dig...! Hoppas verkligen du blir gravid snart, det måste vara jättesvårt när det blir så. Du var inte gravid denna månad heller? (tänkte på att du hade ont i magen häromdagen).

• Fridayyy
    NoahLeah skrev 2011-09-08 22:27:17 följande:
    Att man ska göra saker man är t ex är rädd för, åka kommunalt, gå tioll öppna förskolan med barnen, strunta i att sprita händerna så fort man varit ute, gå på barnkalas o andra saker man undviker under magsjuketider mm
    Mycket av dteta ska jag göra o t ex inte stänag in mig o ngn av barnen kräks och längre fram kanske stanna kvar i rummet mm. Kommer alltså inte behöva se ngn kräkas ek kräkas själv el se spyor, de jobbar inte på det sättet och det ger sällan bra resultat.
    Spännande. Ni andra som utsatt er en massa, mår ni bättre? Tur att de har insett att man inte ska behöva se andra spy.

Zasata, du var ju jätteduktig under förra vintern, känner du att du klarar mer?? Känner du mer att du styr ditt eget liv?
  • Fridayyy
    lollisen skrev 2011-09-09 14:36:30 följande:
    *Någon" testar verkligen mina nerver just nu...

Sonen skulle få hit en kompis idag, sagt och gjort. Hämtade henne och då sa mamman att flicka varit hemma både igår och idag för att hon har haft så ont i magen. Men att flickan inte haft feber eller nåt annat, bara ont i magen..

Ja, ni fattar ju. Det tog snurr DIREKT i mina tankar och rädslor om att hon nu kommer insjukna i ms hemma hos oss.... Blääää.... =(

Daaarn!
    Så ont kan hon väl inte haft om hon åker och leker hos er? Konstig mamma som inte tycker att hennes barn skulle vara hemma hela dagen.
  • Fridayyy
    Lillave skrev 2011-09-13 21:41:58 följande:
    Jag hade inte heller velat det och jag hade inte brytt mig om vad de tyckte. Jag reste mig och gick ifrån min svägerskas examenmiddag för några år sedan eftersom hon öppnade invirad i en filt och berättade att hon var magsjuk. VARFÖR ska jag sitta där då och äta den mat de lagat?? Nix!

Bor i Skåne. Själv?
    Men hur tänker folk????

Vi hade dop för några veckor sedan och faddrarnas barn, (1,5 år) var dålig i magen och feber, ev berodde det på vaccinationssprutan men jag ville inte att nån i familjen skulle komma, det gjorde de inte heller. Jobbigt att man ska känna så men ingen annan vill ju heller bli smittad och man vet ju inte om de skulle bli sjuka under dopkalaset.
  • Fridayyy
    lollisen skrev 2011-09-14 22:36:32 följande:
    Nej nej neeej! MagSjuka alltså..
    Usch, Multipel Skleros skulle ju vara ca minst en miljon ggr värre!
    Ja det är inte lätt med dessa förkortningar. Jag reagerar på MS som magsjuka när det menas multipel skleros
  • Fridayyy

Lollisen...skönt!!! Kanske han ätit något som gav lös mage...

Har du sett den nya tråden?

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5