-
Vad är tandbajs? Är det lite lösare bajs eller?? Låter mer som de skulle ätit nåt olämpligt i så fall? Usch det är ju så svårt att veta när det gäller barn. Feber kan ju också ge magont eller att man känner sig annorlunda.zasata skrev 2011-06-14 17:00:00 följande:Hur går det för er alla? Jag sitter och mår sååå dåligt! Sonen sov oroligt i natt var mest uppe skrek och åma sig. Bajsade hyffsat normalt i morse. På dagis hade han ätit okej men inte jättebra. Hemma nu hade han 38graders feber. Han hade Bajsat en del "tandbajs" sa fröken, dottern har med klagat på ont i magen. Jag har ätit pencillin i en vecka och har noll försvar!! Vad tror ni?! Sitter på bussen med världens illamående och magont..
-
Lollisen, tyvärr inget stöd i natt då jag sov...iofs var jag vaken i natt då sonen skulle vända på dygnet. Men jag tror verkligen inte det är magsjuka. Låter faktiskt som gallsten. Jag har haft mildare variant men de som har det kraftigt säger att det är så. Kollade de inte det på akuten???? Kramper i magen och illamående som kom stötvis. Själv spydde jag aldrig men det berodde nog på min starka ångest.
Så jäkla ont har jag aldrig hört att nån har vid magsjuka. Hoppas han mår bättre och att du inte har ångest. Förstår att du känner det ändå men försök äta och sova om du kan. -
Vad åt han innan det blev så? Ultraljud på gallan?? Något mer? Ska de kolla nåt mer eller är han bra nu igen?? Det finns ju så mycket olika. Hur är hans avföring? Är det nån slags magsjuka brukar det väl även märkas i tarmarna? Typ ehec , men då spyr man väl inte?
-
Jadå, vill inte vara där folk är fulla och risken är stor att de spyr. Jag undviker det om det går. Samma sak med att åka båt och flyga har jag aldrig gjort.martini bianco skrev 2011-06-24 03:58:31 följande:Har ni andra också problem även när det handlar om fylla? För även om jag rent logiskt kan koppla ihop dessa, så hjälper inte det. Min kropp reagerar väldigt starkt med ångest ändå. Och då menar jag fastän det drabbar någon annan.
-
Du måste uppdatera här hur det går. Om de äntligen lyckas hitta en bra terapiform. Många psykolger har ju ingen aning om hur man botar emetofobi.NoahLeah skrev 2011-07-01 15:30:25 följande:Försök få hjälp av psykiatrin. Jag sökte ju mig dit och ska i höst gå i gruppterapi för emetofober, känns underbart att förhoppningsvis kunna njuta fullt ut av mina barn oavsett årstid och åkommoe.
*kramar om* -
Jag har ingen sådan ångest men på kvällarna kommer ju tankarna och jag var länge vaken en timme per natt när jag var yngre men viss ångest, trodde jag mådde illa. Förr var ångesten värre på helgerna med när jag slappnade av. Lördagkvällar, då kom ångesten.Gojtan skrev 2011-07-10 19:13:07 följande:Måste fråga en sak. När jag var liten (och som allra mest rädd), så lade jag mig nästan alltid rädd på kvällarna. Det var inte bara rädslan för minsta magvärk. Hela den situationen gjorde att allt blev svart och jag såg hela världen som ett paradigm fyllt av ångest. Jag har som vuxen förstått att jag hade dödsångest - eller förintelseångest som det också heter. Jag undrar om det hör är allmänt bland oss med emetofobi eller om det har att göra med andra saker som orsakat ångest (befogad sådan om än för många, osynlig sådan) i min uppväxt???
-
Jo men samtdigt kanske man minskar smittorisken betydligt och det inte blir en epidemi varje vinter. Jag tror de vill ha ner sjukhuskostnaderna också och då måste man ju stoppa antalet sjuka på nåt sätt?lollisen skrev 2011-07-16 20:34:40 följande:Jag blev skitglad över att läsa om detta iallafall! =) Men samtidigt, en sådan medicin får man kanske bara utskrivet om man tillhör någon riskzon eller så i framtiden? Hmn...
-
Har de utrett varför du får ont i magen? Tänk om det är råmjölkstabletterna som också ställer till det? Fick inte vissa barn dålig mage av dem??zasata skrev 2011-07-25 07:47:53 följande:Ååå jävla skit fobi! Hur orkar ni? Orkar inte. Så ont i magen :(:(:( vill ha semester och inget magont.
-
Plåster på naveln kan funka. Vi ger numer tuggummi och det verkar funka, samt att inte åka direkt på morgonen. Jag som alltid älskat bilutflykter innan, nu är det jobbigt när yngsta tjejn (3 år) kan bli åksjuk.middiz skrev 2011-07-26 19:08:59 följande:Vår stora var också åksjuk innan. Vi köpte en dvd till bilen. Har åkt nästan 400 mil nu i sommar (bilade till Tyskland, Frankrike, Belgien och Holland) och inte en gång blev hon åksjuk.
Det ska visst bero på att bilden rör sej så därför blir dom inte dåliga. Har även läst om att man ska sätta ett plåster vågrätt över naveln, det sitter någon akupunkturpunkt där som blir stimulerat av plåstret. Kanske värt att prova? -
Min dotter har blivit åksjuk mest då, läste om en tjej som gjorde så när hon var barn, uppe och röra sig ett par timmar innan hon åkte, har väl med balanssinnet att göra? Funkar kanske inte på alla ändå.Anonym (sassa) skrev 2011-07-26 21:04:12 följande:Tack för tipsen!! Jag läste massor om åksjuka för ett par veckor sedan När mannen och dottern skulle åka X2000. Båda era tips, plåster på naveln och dvd läste jag på flera ställen. Det låter ju osannolikt att det skulle funka men det kanske är värt ett försök. Mycket pauser och varken för hungrig eller mätt. Sova verkar också vara bra. Fridaoo: varför inte åka på morgonen?