• middiz

Emetofobernas tråd 5

Jag vet inte vad som händer. Jag får illamåendesattacker när jag äter och på kvällarna??
    Känner mej inte hungrig heller.. har varit så här hela helgen.
    Någon som har någon idé??

Vintern är ingen årstid, den är en regelbunden naturkatastrof
  • middiz
    Anonym (M) skrev 2011-02-20 19:02:52 följande:
    Jag tycker det låter som magkatarr...eller graviditet ;)
    Om det kan tänkas vara det förstnämda så skulle jag äta en kur Losec Mups om jag vore du.
    Koppkaka skrev 2011-02-20 19:11:31 följande:
    Har du månne åkt på en släng av graviditet?
    Nej usch, inte magkatarr igen!! Det orkar jag inte!!
    Får prova med omeprazol nästa gång det häder och se om det blir bättre..

Alltså.. min mens är en vecka sen, men jag och min man hade bara sex en gång på hela månaden.. (har varit alldeles för stressigt med mycket jobb och andra sakern nu ) så det känns inte som att det skulle finnas någon chans att jag är det. Jag gjorde dessutom ett test när den var två-tre dagar försenad och den visade inget..
    Har grym mensvärk så den kanske är på väg!
  • middiz
    Koppkaka skrev 2011-02-22 13:57:48 följande:
    Tycker du ska ta ett till test. Vissa är låghormonare och det syns inte direkt. Hoppas!
    Den har fortfarande inte kommit så jag gjorde ett test till igår men visar fortfarande negativt...
    Det här har aldrig någonsin hänt mej innan. Enda gångerna min mens varit försenad/inte kommit är när jag varit gravid. Jag börjar bli orolig för att något är fel!!
    Jag gjorde ägglossningstest och jag hade ju ägglossning! Så varför kommer inte mensen??
  • middiz

Men fy.. min kusins barn har magsjuka och hon lägger ut en bild på facebook där ungen ligger i sängen med en hink jämte sej!!
    Hur tänker man?!!

• middiz
    Anonym (M) skrev 2011-02-22 20:25:57 följande:
    Jag tror tyvärr inte gemene man är medveten om Emetofobi och hur den påverkar de drabbade. Hur jobbigt det är att läsa om/höra talas om/se bilder relaterat till situationer där det kan förekomma kräk.

Säkert menar di kusin inte illa utan vill ha sympatier för det sjuka barnet och sig själv eftersom de drabbats av något de flesta tycker är mer eller mindre jobbigt.
    Vet kusinen om din fobi? Kan du förklara, utan att låta anklagande, att det är jobbigt för dig att se såna bilder?
    Allstå hon är en sån person som man inte kan säga till, hur man än säger det. Hon blir sur för att man tittar fel på henne och springer och snackar skit till hennes föräldrar som inte stämmer och sen blir det ett jävla liv i släkten..
    Kusinen vet absolut om min fobi. Varje gång hon skriver om magsjuka är jag där och skriver Hon har vetat om min spyfobi i många år.

Hon är undersköterska och sprider falsk information om vks och jag skriver till henne att hon inte ska tro på det hon läser i aftonbladet/expressen utan hon ska läsa på smittskyddsinstitutet istället. Då blir hon sur för hon är undersköterska och dom på jobbet säger minsann så..   ÅHH INTRIGER
  • middiz
    Koppkaka skrev 2011-02-23 11:58:01 följande:
    Jag tror det är den här skrämselnerven som folk har. Man måste skrämmas lite, för att må lite bättre själv. Det är nog samma syndrom som när kvinnor berättar om sina skräckförlossningar till en annan gravid kvinna. Varför liksom, jo för att hon mår bättre då. Usch.
    Ja men absolut! Vet inte hur människan tänker.. Funderar starkt på att ta bort henne eftersom hennes ungar nästan jämt spyr.. jag vill inte läsa om det!!

Vilken underbar eftermiddag jag och mannen haft! Min mamma tog barnen och vi fick åka och handla kläder till ett bröllop vi ska på nästa helg. Helt underbart att det bara var vi Kan rekommenderas nu så här när man är trött på det mesta!

Men vet ni? Varje dag som går är en dag närmare vår
  • middiz
    Jesslan skrev 2011-02-23 18:55:34 följande:
    Ny här Härligt att ha hittat fler som är som jag, här har jag haft min dotter hemma i snart tre veckor pga nån smeta som gått på dagis, nu verkar det ha lugnat sig men ändå är jag skiträdd för att lämna henne på måndag.

Skulle väldigt gärna vilja gå igenom alla svaren som finns här men det kan ta tid ni har varit igång ett tag.
    kommer iallfall att hålla ett öga i tråden för att se om nåt kanske hjäper, om inte annat kunna diskutera med folk som förstår
    Välkommen!
  • middiz

Sitter och läser på semper om magsjuka och hittade det här:

"Man kan inte bli smittad via luften"

Sant. Du blir inte smittad av vinterkräksjuka eller magsjuka endast genom att andas in vanlig frisk luft. Om en sjuk person däremot nyser i din riktning och du står så nära att du får in baciller genom näsa eller mun kan du dock bli sjuk.

Stämmer detta??
  • middiz
    Lillave skrev 2011-02-23 20:20:14 följande:
    Ja, varför skulle det inte stämma?
    För att jag har läst att salivet inte smittar om personen inte spytt precis innan..
  • middiz
    Gordnid skrev 2011-02-23 23:55:31 följande:
    Middiz- Det stämmer inte. Det finns ett gäng olika smittvägar beroende på vilken sjukdom det är. Jag studerar mikrobiologi just nu och har aldrig hört talas om att smittvägarna skulle påverkas av huruvida man nyss kräkts eller inte utan det beror som sagt på vad för mikroorganismer man bär på och vad dessa har för smittväg.
    Så egentligen är det inte bara kräket/diaréen som smittar då? Det är salivet/snor också?
    Jag är 100% säker på att jag läst en artikel från en läkare på smittskyddsinstitutet att viruset bara finns i salivet precis när man spytt. Inte annars.
    Finns det i snoret hela tiden?
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5