I have a kid skrev 2011-01-27 00:45:15 följande:
hur länge har du VARIT rädd för att spy/ få magsjuka /vks?
huuja kan ju bara säga det att då hon hostade så hon spydde, fy tusan! Jag skakade som ett löv å sov så oroligt,i flera nätter så fort hon harklade så fick jag DUNK DUNK i hjärtat! å matlusten var borta 1 vecka för mig!
jag funderar åxå på att söka hjälp! ( går på g terapi för p-ångest)
Mamma sa att sen alla mina 4 syskon fick ms samtidigt då jag var ca 10 år
så det var sen dess jag blev spyrädd!
FAN jag flydde ju huset om nån hade ms eller så!
( dock sägs det att är man jätte rädd för att kräka så blockerar man det å det kommer andra vägen)
erfarenhet: var på inlagd på sjukan å ALLA hade vks förutom nåra få i personalen, jag delade rum med en som hade det! ( jag blev INTE sjuk) ( tror jag har den genen + min dotter och sambo åxå) som gör att man inte får magsjuka för INGEN Av OSS sambon å jag eller dottern har haft ms ( sambon hade sisst han var liten)
jag har alltid varit rädd för ms el kräkas pga ngn annan sjukdom. det konstiga är dock att om jag druckit o mått illa har jag inte haft några problem med att stoppa fingrana i halsen el hjälpa en kompis som mår illa...men då är det ju under mer kontroll. Likaså om jag har migränanfall....då går det bra så länge det bara kommer upp vätska. När ngn i familjen el jobb el så blir sjuka så undviker jag att äta under ett par dar, el bara flytande för inbillar mig att det går lättare då.