• Frosk

Emetofobernas tråd 5

zasata skrev 2011-02-10 16:43:45 följande:
    Jag orkar inte! Son magsjuk
    å nej! Är det säkert att det är magsjuka?

Här går det nåt skit på tjejerna dagis, men det verkar vara influensa då bara vissa även har kräkts. På lillans avdelning var det endast fyra barn idag och på andra småbarnsavd var alla sjuka! NÅn som hört nåt om att influensan ska vara extra utbredd i år?
  • Frosk
    LillaMammis skrev 2011-02-10 17:57:41 följande:
    Jag hatar världen!
    Som tur är har magsjukan släppt taget om vår lilla by.
    Men var med lilla dottern (5½) hos läkare idag. Hon har skolios, olika långa baen och misstänkt reumatism. Tog blodprover för att se om det är reumatism också. Benen kan ju växa ifatt men SKOLIOS!
    Inte konstigt hon har haft ont i ryggen och sitt knä. Hon har jy tydligen gått snett ett tag nu. Skiljer bara 2 cm mellan benen men det märks ju.

Hur ska man orka? Ensamstående så ingen som hjälper mig.
    Vad jobbigt. Det finns inget värre än att få tråkiga besked om ens barn. Man skulle ju göra vad som helst för att läget skulle vara annorlunda. Kram till dig!
  • Frosk
    zasata skrev 2011-02-10 23:49:32 följande:
    Jag orkar inte!! Sonen ligger bredvid mig och luktar illa!!sambon torka kräk och ligger nu hos dottern som vakna skjut mig?!!
    Fy då..går det magsjuka på ert dagis nu? Hoppas, hoppas att ni andra klarar er. Brukar ni bli sjuka eller har ni klarat er från att smittas innan?
    Hur har natten varit?
  • Frosk
    LinnIvan skrev 2011-02-11 13:11:04 följande:
    Hjälp mig riskbedömma denna situation!

Min dotter åkte till sin pappa idag.  Hennes pappa kör sjukbil o hade inatt kört en pojke som kräkts i flera dagar till sjukhus i en annan stad. Var de kräksjuka? Stor risk att han vart smittad i så fall va?

Fy faan för dessa saker!
    Svårt att säga, men han kräktes inte i bilen?
  • Frosk

Idag har jag varit på första KBT-samtalet. Verkar va en bra kvinna som vet vad hon pratar om och allt, men kan det verkligen hjälpa? Jag vill så gärna...

Någon som blivit bättre med KBT?

• Frosk
    martini bianco skrev 2011-02-11 16:25:13 följande:
    Vill du att det ska hjälpa dig?
    Innerst inne, vill du bli bättre?

Det är frågor som jag har fått när jag gått i terapi för min ångest. Min ångest har många gånger varit en trygghet för mig samtidigt som jag hatar den. Den blev en del av mig, min identitet. Vem skulle jag vara utan den?

Ni kommer säkert pratat mycket om kontroll, din vilja att veta och ha koll. Jag tror att man blir hjälpt av KBT, kanske inte botad, men så att man får en mer dräglig vardag och ändrar sitt tankemönster.
    Ja jag vill verkligen bli bättre! Jag vill ju inte undvika saker hela tiden, saker som jag egentligen vill göra. Idag pratade vi mycket om hur det känns i olika situationer, hur det känns i kroppen och vilken känsla det ger mig osv...det känns bara som det är så otroligt svårt att ändra på hur man tänker och hur kroppen reagerar på det.
  • Frosk
    Anonym (F.d. Emetofob) skrev 2011-02-11 16:36:14 följande:
    Jag!! :)

Gick för ca 10 år sedan, mitt liv har blivit mycket bättre än jag hade vågat hoppats. Jag arbetar inom sjukvården idag, reser/flyger trots att det var "omöjligt" innan. KBT fungerade mycket bra för mig.  
    Hur gjorde du för att bli bättre?

Här är det inte frågan om att jag ska spy som mål, utan att jag helt enkelt ska börja våga utsätta mig för de situationer som jag idag undviker och att det så småningom ska hamna längre ner på ångestskalan.
  • Frosk
    zasata skrev 2011-02-11 17:40:28 följande:
    Ååå jag orkar inte! Fan aldrig sätt någon kräkas så mkt som hon gör!? Jag orkar inte!!!
    Lider med dig! Är din sambo hemma så han kan ta det värsta?
  • Frosk

F.d emetofob
    KÄnner igen mkt av det du skriver som togs upp på samtalet igår. Känns hoppfullt att det iaf har kunnat hjälpa dig. Har man tur så kan det kanske hjälpa!

Min stora utmaning kommer att bli att ordna ett stort kalas i en lokal för dotterns alla dagiskompisar. Hon har önskat sig det och jag har lovat, så jag måste fixa det!

Zasata, hur går det där hemma?

• Frosk
    NoahLeah skrev 2011-02-13 21:15:28 följande:
    Ser att du gått KBT, vart väner man sig om man vill göra det? Jag känner mig mer o mer hindrad i mitt liv av denna fobi och det går ju ut över mina barn.
    Jag har precis varit på mitt första KBT-samtal. Jag fick hjälp från min läkare på vanliga vc som skickade mig vidare till sjukgymnast/KBT terapeut.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5