martini bianco skrev 2010-12-09 20:14:34 följande:
Jag har lite frågor till alla er som har barn.
Min man och jag startade bebisverkstad i förra veckan!!
och nu går jag alltså och vänta på bim.
Jag äter ju medicin för min panikångest men den är helt okej att äta under graviditet, det är såpass låg dos dessutom så det ska inte göra något. Däremot min lugnande är inte bra... Jag tar den bara i nödfall vilket brukar bli en gång i veckan eller varannan vecka. Men nu kommer jag säkert bli jätteorolig för gravillamående (om jag nu ens blir gravid...) och känner att jag behöver ha något lugnande att ta till. Vilka alternativ finns? Hur länge kan jag äta mina vanliga vid behov? Fostret tar väl inte upp nåt de första veckorna eller??
Ska jag ringa och få en akuttid så fort jag plussar?
tacksam för svar.
(hur många av er har varit riktigt dåliga under grav?)
För det första, GRATTIS till den blivande bebisen!! Så roligt!!
Jag har varit gravid tre gånger, visst har jag mått illa men inte på det sätt så jag måste spy, vissa maträtter har inte funkat heller utan jag har blivit illamående av bara doften (och kylskåpsdoften ska vi inte ens disskutera
).
Jag tror inte att någon av oss här inne har lätt för att spy och då tror jag inte att man gör det så lätt om man mår illa av en graviditet heller!
Sen är det mycket möjligt att du inte ens kommer må illa alls. Det är vanligt att man inte gör det.
Nu har ju inte jag någon koll på mediciner man får äta... men ingefärste funkade för mej när jag skulle ha vårt andra barn.
Du kan äta medicinerna tills du upptäckt att du är gravid antar jag? Är dom inte säker på hur lång tid det tar för dom att gå ur kroppen?
När jag var gravid första gången så hade jag och min man festat till det helgen innan jag testade (testade på en måndag) jag rökte också. Frågade BM om detta och hon sa att det inte är någon fara eftersom fostret inte hade börjat leva på mej än då..