Inlägg från: isis bianco |Visa alla inlägg
  • isis bianco

Emetofobernas tråd 5

Hjälp mig med råd!!!!!

Min syster vill att jag ska passa systersonen på lördag. Han är 1½ år. Idag vabbar de honom för att förskolan sa att han är magsjuk. Min syster tror inte att han är magsjuk utan att han bara är lite stressad för han är nyinskolad på dagis. Hon tror alltså inte att det är smittsamt. Dagis ville inte ha honom där imorgon heller. Seriöst? Stressad 1½åring med ms-symtom?
    Min man sa bara nej, vi ska inte passa honom. han vill inte utsätta oss för detta. För han blir ju också utsatt. Inte bara för smitta utan för min ångest.
    Jag sa att vi skulle höras av imorgon... Men jag vill inte passa honom. Visst är jag inte dum?
    För det måste vara dumt att utsätta sig så?
    Nån som är på min sida?

• isis bianco

Tack för era svar mina78 och zasata

Jag kommer ringa imorgon och säga att vi inte vill. Det tråkiga är att de kommer missa att gå på teater... jag är i stort sett deras enda barnpassare

• isis bianco
    zasata skrev 2011-01-13 20:49:16 följande:
    Ja hela dagis kan ju faktiskt intebli sjuka,och barnet KAN ha satt i halsen tex.

kopierar från emetofobi.se jag e skit rädd nu!
    Idag vid 15 tiden började jag få ont i magen, liksom mitt på vid navlen och runt om.
    gick inte över och tog lite primperan och det kändes lite bättre med illamåendet.
    Den börjar försvinna och illamåendet kommer tillbaka. Jag åt två makor, men det var inte alls gått. kallsvettas fram och tillbaka.
    Nu har jag så ont i magen igen, mår mer och mer illa. yrsel och skakar, säkert lite panik, men känns inte alls som det brukar utan bubblar och mer mer runt hela magen.. fan fan fan!
    handen på hjärtat, har du känt denna känslan förr? Hur har det gått då?
    Panik är otroligt gripande. Man glömmer allt vett och tidigare händelser. Men om man försöker tänka efter och känner att jo, visst har jag mått så här förr, och då gick det över. Det är jobbigt men panik och ångest och problem med magen. Allt blir så påtagligt. Men det är ingen fara! Bara andas och försök att ta det lugnt.
  • isis bianco
    Molina skrev 2011-01-13 20:47:06 följande:
    Jag hade inte passat barnet jag heller, du gör helt rätt som säger ifrån och en stressad 1,5 årigt barn är nog extremt ovanligt idag, just i dessa tider. Visst jätte tråkigt för föräldrarna som missar teatern men barn blir sjuka i tid&otid ibland

Zasata: Åhh hände er också på Ebbas dagis och hon klarade sig, så skönt att höra hoppas min Moa har samma tur.
    Nej, det är bara dumt att utsätta sig. det hade jag ju tyckt även utan min fobi. Så jag säger ifrån imorgon att jag inte kan. De kommer säkert bli grymt besvikna och kanske lite sura...
  • isis bianco
    Fridayyy skrev 2011-01-13 21:27:55 följande:
    Men de har ju ingen rätt att bli sura över det!! Har man barn kan man inte leva som innan. Och teater går väl fler gånger.
    tack för att ni är på min sida
  • isis bianco

min syster skickade precis ett sms:
    Han är feberfri, kry i magen och mycket piggare här i em och kväll.

det sorgliga är att jag inte vet om jag tror på henne :-/

• isis bianco

Usch vad jag har dåligt smavete nu skickade sms tillbaka att jag int efixar det. Jag kan inte utsätta mig för en ev. smitta. Inte nu när jag brjar bli på bättringsvägen i min ångest. Det vore så dumdristigt att med flit gå till en situation där det finns... Men fy vad samvetet gnager. Jag vet att min svåger just nu tycker att jag är skitlöjlig och kommer säkert vilja at jag betalar deras teaterbiljetter
    Fy vad denna fobin förstör
    Tänk om han faktiskt bara var förkyld? Då hade jag ju kunnat passa honom, men nu antar jag det värsta... Men dagis hade ju faktiskt sagt att han var magsjuk...

• isis bianco

mrslonley

Vi är många i denna tråden som hängt ihop i måååånga år och redan då satte vi upp dessa "regler" som nu står i trådstarten. Det är nog därför vi verkar lite konservativa och har svårt för att ändra...

Och vi är alla här inne emetofober.

• isis bianco

Usch, jag har fått lite panik nu.
    jag vet att det rimligtvis borde bero på att jag glömt ta min antidepressiva medicin några dagar och när jag då väl tar den får jag lite insättningssymtom några timmar.
    Men det är så obehagligt! Jag får liksom överskott av saliv i munnen och det gör att jag sväljer mer och då får jag halsbränna istället. Man sväljer dessutom en hel del luft när man sväljer så min mage är helt uppblåst nu Kan inte rapa normalt sett. Har nog rapat fem ggr det senaste året.
    Ska försöka äta lite nu.
    Fan för denna fobi och alla tankar som snurrar.

behövde bara skriva av mig lite.

• isis bianco

Shit vilken ångest jag har nu!!!
    Svalde min stolthet och tog en lugnande för en liten stund sen och ligger nu i soffan.
    Ju längre tid det går mellan panikattacker desto mer glömmer jag bort hur det kändes sist.

Försöker andas mig igenom attacken och surfa runt på internet för att tänka på annat. Men jag är så rädd. Tänk om-tankarna är där hela tiden... Vad fan gör jag då?

Åh, vad jag känner mig ynklig, minst i världen. Gråter

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5