• zasata

Emetofobernas tråd 5

Jag har ibs.

Citalopram ätit en gång innan och mådde skit i 4a veckor. 2veckor med lös mage..

• zasata

Jag har inte gjort det. Försökte tre gånger.

Nu kommer alla till jobbet (3a) och magen bara låter och låter och finns ingen chans att gå på toan.. Får panik!!!

• zasata

Varför måste vår toa ligga där dom sitter?? Gasah!!

• zasata

Men tror inte magproblemen spelar in så mkt. 1/3 del lider väl av det?

• zasata

Blir tokig!!! Försökte gå på toa nu men kunde inte.. Varför känns det så då??!

• zasata

Typ inte känt något speciellt sen igår kväll. Och nu vid maten slår det till, så ont i magen och illamående. Och vi ska bort nu. Panik!

• zasata
    Emma w S skrev 2010-10-03 10:50:54 följande:
    Jag bestämde mig alldelse nyss för att strunta i min panik och min oro...
    Jag ska köpa med mig bakelser  till i eftermiddag som är enskilda (dvs ingen tårta). Det minimerar kontakt med maten iallafall. Men i övrigt så ska jag inte bry mig så mycket! Det är inte hon som är sjuk, och det behöver inte vara någon allvarligt med pojken. Det blir en  timme ungefär vi umgås och jag behöver inte sitta i hennes knä direkt!
    Jag tog detta beslutet nyss för jag orkar helt enkelt inte ha ångest!
    Det känns skönt!
    BRA!!
  • zasata
    Emma w S skrev 2010-10-03 18:57:51 följande:
    Det gick bra idag! Känner mig faktiskt inte nervös nu efteråt heller. Otroligt skönt att utmana sig!
    Tack för att ni tycker jag är modig

Min syster fick sig nog en tankeställare av mig. Så hon tog inte i hand eller kramade någon. Bra det iallafall...
    Men det är ju så här samhället ser ut tyvärr. Man struntar i andra! Suck... Okunskap eller själviskhet?
    jag tror det är bägge delarna. stressen om att alltid vara perfekt, och okunskap.
  • zasata

Ååå känns som jag ska spy när som helst! Total panik. Yr mår illa och jätteont i magen. Åt lunch för 30min samma som igår och fick ont i magen då med, så säkert det. Men värre idag. Lassagne med bacon keso tomat och spenat en del lök med. Mamma som hade lagat. Gud vilken panik jag har.

• zasata

SUCK!!!
    Nu kommer jag få både feber och magsjuka :(
    En på jobbet trodde bara magsjuka var om man kräktes.
    hon hade bajsat vatten i natt, trött, ont i magen och kroppen, kan inte äta, dricka kaffe eller röka mår illa. detta fick ahg veta en timma innan jag slutade!! Så inte undvikt henne, gått på toan också.

Svar på tråden Emetofobernas tråd 5