Inlägg från: Anonym (antikräk) |Visa alla inlägg
  • Anonym (antikräk)

Emetofobernas tråd 5

Tänkte haka på den här tråden!

Lider av kräkfobi och mår så himla dåligt av det. Ångesten att bli sjuk är så hemsk. Tycker inte att det är jobbigt om andra kräks utan att själv behöva göra det och må ila. Detta har blivit värre bara inom det närmaste året.

Har två barn varav en går på förskolan. Idag kom äldsta dottern hem och sa att hon mådde illa. Jag kände hur det vreds sig i magen på mig!!! Blev helt paralyserad. Klarar inte av detta!! Hon har inte kräkts än men sambon lovat fixa allt om detta skulle ske. Har redan skrubbat toaletten efter att hon varit där och kissat samt alla handtag mm. Jag som trodde att vi klarat oss denna gång
    .....{#lang_emotions_cry}
    Sprids smittan först efter kräkningen?  

• Anonym (antikräk)

Jag mår lite bättre nu när våren är på väg men kan inte helt slappna av. Det kan man väl aldrig.
    Min äldsta dotter kommer hem på måndag efter en resa med sin pappa upp till fjällen. Är så rädd at hon kommer med någon magsjukebakterie eftersom dem är rätt många i stugan och mestadels barn. Det är inte så stor stuga heller...
    Usch orkar inte med detta fobi längre. Tar sån jävla energi!!
    Ska till bvc imorgon med minstingen och jag hatar bvc för där finns säkert smittan oxå. Mina händer kommer bli helt torra pga att jag kommer att sprita dem heladagen imorgon....

• Anonym (antikräk)

Ingen aning. Sitter själv och väntar om jag blivit smittad efter att ha träffat en kompis vars barn blev sjuk den dagen. Nu är hon själv sjuk....
    Fy fan säger jag bara.

• Anonym (antikräk)

I fredags, då barnet var dålig men träffade bara mamman. Mamman blev dålig idag....
    Vi gick på en mässa tillsammans, åkte samma bil och käkade bredvid varandra....

• Anonym (antikräk)

Önskar oxå att man visste. Hatar att inte veta. Mår skitdåligt och känner efter helat tiden om jag mår illa. Kan inte gå och lägga mig heller. Måste vara vaken tills jag känner att jag mår illa av hunger och inget annat. Kommer vara så trött imorgon och ta hand om två barn.

maariiaa- gud stackaren! Vi håller tummarna att ni slipper.

• Anonym (antikräk)

Undrar om jag blivit smittad. Min kompis vars barn var magsjuk i fredags och hon insjuknade själv igår. Hon var barnvakt på lördagen som nu är magsjuka. Om jag hade blivit smittad borde inte jag ha fått symtom redan, då barnen blev sjuka igår/natten till idag?
    Och så fick jag lite extra ångest, en annan kompis som jag tränar med ringde och berättade att hon inte kan träna ikväll då hon blev magsjuk imorse...
    Ångest ångest ångest. Känner mig illamående och knäpp.

Känner mig så fjantig och urlöjlig. Det är ju bara att kräkas.... man dör ju inte. Fan, varför kan jag inte vara normal!!!!

Imorgon kommer äldsta barnet hem från sin pappa. Har ångest för det oxå för hon har varit på två barnkalas i helgen... tänk om hon kommer hem med magsjuka??? Mitt älskade barn. Vill inte ha ångest över att hon kanske kommer hem med magsjuka.

• Anonym (antikräk)

milla2- ja det borde ju vara säkert nu. Det kan ju inte ta hur lång tid som helst innan man blir smittad.

• Anonym (antikräk)

milla2- förstår dig helt. Har ångest själv hela tiden och mår jättedåligt. Oroar mig hela tiden över att vi blir sjuka här hemma. Svårt att njuta av tillvaron. Tittar på äldsta barnet hela tiden om hon visar tecken på illamående eller magsjuka.
    Vi har kommit överrens med sambon att han tar barnen om dem blir magsjuka. Men det hindrar inte att jag blir smittad. Städar med klorin minst 4 gånger i veckan, handtag och toaletterna. Snacka om att det luktar badhus här hemma
    Äter actimel varje dag...
    Mitt äldsta barn är väldigt duktig gällande handhygien som tur är men har fått magsjuka ändå varje år. Hade i slutet på förra året och jag håller tummarna att vi slipper i år!

• Anonym (antikräk)

milla2- förstår känslan helt att man vill hellre dö än bli sjuk.
    Jag tror inte att ´ni är smittade då pojken satt mest och så risken är liten.
    Usch, förstår ångesten. Det är så jobbigt att ha det. Tar all energi!

• Anonym (antikräk)

tror inte att det är någon fara. Lukten sprider inte smittan..tror jag. Vet inte men tror inte det.

• Anonym (antikräk)

är det bara jag som fortfarande har ångest? Mår riktigt dåligt. Tänker på magsjuka hela tiden... Idag verkade dottern lite nere och blek. Fy f-n vad detta tär på mig. Måste få hjälp. Lär bli en sömnlös natt igen.

• Anonym (antikräk)

samma här. Känner mig helt slutkörd pga dessa tankar och ångesten. Vill oxå slappna av.
    I helgen hade min sambo bokat hotell och spa med fyra rätters middag.
    Vi kom dit rätt tidigt och behövde äta lunch. Till min förskräckelse så var det lunch buffe. Smittornas paradis. Vågade knappt äta. Men det var inga folk där så jag vågade i mig lite... Sedan fanns tankarna i huvudet kring smittan i fyra timmar tills jag vågada slappna av att inte ha fått i mig någon smitta. 
    Till middag blev det en räkcocktail. Åt den knappt för har blivit sjuk av räkor förut.
    Så vår myshelg gick åt ångest för min del.  

Orkar inte mer.....

• Anonym (antikräk)

nä usch! Hoppas ni slipper. Det är så hemskt!! Tvätta händerna noga och håll händerna borta från ansiktet.
    Vi ska på dop i helgen. Fan om vi blir sjuka!!!!

• Anonym (antikräk)

Lider med dig. Världens ångest fast det är ni som är sjuka. {#lang_emotions_frown}

• Anonym (antikräk)

kan vara influensan...vet inte riktigt. Usch vad jobbigt ni har det. Hoppas on kryar på sig.
    Hemskt att vara ensam hemma med någon som kräks. Min största fasa. Vill bara fly fältet. Ringde du din man?

• Anonym (antikräk)

Nu får detta elände ta slut. Hört att några i min närhet är oxå sjuka. Fy och usch. Försökte ringa psykologen idag men kom ej fram. Måste bli av med fobin. Kan inte leva med den. Och den fruktansvärda ångesten.
    Ber till gud varje dag att vi slipper. Vi håller oss ute på dagarna och försöker inte åka någonstans. 

• Anonym (antikräk)
    Fridayyy skrev 2010-05-14 08:26:21 följande:
    Håller med. När jag var liten var jag sjuk 1 g med magsjuka och då var jag 10 år. Smittade ingen annan i familjen vad jag minns. Nu verkar ju många vara sjuka 3 ggr per år. Jag var dock inte på dagis. Men skolan gick jag ju i. lekte mer ute med grannarna när jag var liten. Jag tror även man äter mer ute på fik och så nu, och snabbmat och det kan ju smitta många om nån i personalen är sjuk. Folk är ute alldeles för lite tror jag. I friska luften alltså. Jag var inte ofta förkyld heller. Under några skolår hade jag inte en enda frånvarodag. Är det vanligt nu eller??
    Jag tror oxå på det. Jag har haft magsjuka max 4 gånger i mitt liv. Två av dem när jag började jobba på förskolor. Sist jag var magsjuk var jag 22 år, snart tio år sedan.....och då kräktes jag bara två gånger och sen var det klart. Har inte haft feber på 4-5 år samt varit endast lite snuvig under dessa år. Har jobbat inom barnomsorgen i 7 år. Kan det även vara att vissa är mer immuna mot magsjuka än andra?
    Vi har haft magsjuka hemma tre gånger sedan min dotter föddes, hon är 6 ½ år nu. Och ingen av gångerna blev jag smittad.

Usch vad detta är jobbigt. ... ångest varje kväll. Hoppas att jag får tag i psykologen idag så jag får hjälp.
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5