Inlägg från: Grönsiska |Visa alla inlägg
  • Grönsiska

Emetofobernas tråd 5

usch det är ju vår snart så bort med sjukorna nu. Ska det inte minska istället för att eskalera såhär års? Hmmm törs man åka iväg och fira påsk med släkten och alla deras barn...som gjort för att barnen ska dela på massa virus och baciller.

• Grönsiska

Men usch! Zasata förstår din oro. Är likadan själv när någon är sjuk här hemma. Tror inte du blivit smittad av tandkrämen. Om min man varit sjuk brukar jag faktiskt köpa en ny tandkräm så får han fortsätta på den gamla. Men innan sjukan brutit ut så oroar jag mig inte. Vi bor så trångt och har bara en toalett så jobbigt är det om nån blir sjuk. Önskar vi hittar något större snart så vi i alla fall har två toaletter en liten tröst i eländet skulle det vara.

• Grönsiska
    zasata skrev 2010-03-24 16:25:32 följande:
    har du klarat dig någon gång?sambon ärpåväg hem, dottern kräktes
    *peppar, peppar* så har jag inte fått det någon av gångerna mannen åkt på det och då delar vi som sagt toalett och jag har städat (med massa klorin, hållit andan så gott det går, spritat mm). Barnen har inte heller fått det när mannen fått sjukan...men då har han inte fått laga mat mm förrän det gåttt tre dygn.

Hur går det för dig? Gissar att du har det rätt jobbigt nu när både sambo och dotter är sjuka. Usch. Håller tummarna för att du slipper bli sjuk iallafall
  • Grönsiska
    Aussielotta skrev 2010-03-24 22:41:48 följande:
    Hej igen.Jag skrev häromdagen att min son och sambo varit hemma hos några kompisar i söndags (3 vuxna killar och 3 småkillar = killträff) och natten till måndagen blev kompisarnas son magsjuk med kräkningar. Min son och sambo gick därifrån kl 18. Kompisarnas son kräktes kl 03 på natten till måndagen. Jag som trodde att det inte smittade innan det bröt ut HAR SÅ JÄVLA FEL! För på måndagskvällen kl 22 blir pappan till kräksjuka son OCKSÅ kräksjuk och diarre. Fem timmar senare blir MIN SAMBO kräksjuk och med diarre. Ytterligare två timmar senare blir den tredje vuxna killen sjuk i diarrer... Fattar ni hur i helvete kunde det spridas så lätt? Och ingen av dem (förutom den första sonens pappa) har varit i närheten av någon spya, avföring eller liknande. TIll och med min son blev INTE sjuk trots att han gick på samma toa som den kräksjuke kompisen. En teori jag har är att det spridits via maten som pappan i familjen lagade, men vore konstigt också.Jag har varit så orolig hela dagen igår för att jag eller min son skulle blivit smittad av min sambo, eftersom det UPPENBARLIGEN smittas innan det bryter ut. Min son och sambo delade tex vattenflaska på kvällen innan sambon blev kräksjuk. Hittills har varken jag eller min son fått det, nu är det snart två dygn sen sambon blev sjuk. Hoppas verkligen att inte nåt händer inatt!!! Inbillar mig att vi är safe nu, eftersom de andra uppenbarligen fick sjukan så snabbt, inom ett dygn.... Men vem vet.Summasumarum: DET SMITTAS INNAN DET BRYTER UT. Kan ju i vårt fall knappast varit någon annan som smittat alla fyra killarna, låter otroligt isåfall.
    Kan de ha ätit tex frysta bär eller något annat "färdigköpt" som inte hettas upp innan det äts? Skrevs ju nyligen tex om några euroshopper hallon som innehöll calici...
  • Grönsiska
    Anonym (mia) skrev 2010-04-20 10:16:34 följande:
    Har precis fått reda på att jag är gravid....v4Mår redan illa....TIPS har ni det! Är livrädd för att kräkas.....
    Lycka till med graviditet och barn och grattis! Som redan skrivits så behöver det inte bli mer än bara just illamående så blev det för mig i båda mina graviditeter. Illamåendet var jobbigt men jag lärde mig hantera det och för de flesta försvinner det ju runt vecka 12 (?).  Jag körde med ingefärste (färsk ingefära i kokhett vatten) och kunde bara äta fil, youghurt och frukt mm ett tag.
  • Grönsiska

usch nojjig nu, var på stan idag och skule åka hiss med lillan men fick vända i hissen då det luktade mysko, tyckte det luktade kräk. Såg inget på golvet eller så, men det kan ju ha blivit bortstädat. Tog rulltrappan up istället och en annan hiss ner. Hur stor är risken att vi ska ha blivit smittade om det var någon som varit magsjuk i hissen???...vi andades ju in lite av hissluften. Usch vill vekligen inte bli sjuk!!! Och vi som ska ha gäster i helgen.

• Grönsiska
    Anonym (€) skrev 2010-05-15 07:55:02 följande:
    Alltså jag blir så arg!! En bekant till mig vars dotter kräkte massor i onsdagskväll och lösbajs på torskväll, natten till fred är hennes man dålig (mår endast illa och måste ligga still) nu ska de ha dop imorgon och bjuder på mat hemma hos dom efter!!! Kan de ha smitta kvar??? Jag VILL INTE GÅ!!!!!!  Vad hade ni gjort??
    Hade definitivt inte gått hem till dem och ätit med familjen. Däremot hade jag kanske övervägt att vara med på själva dopceremonin i kyrkan och lämnat en dopgåva efteråt där. Är det inte släkt tycker jag att det kan vara helt ok att inte vara med på firandet efteråt under sådana här omständigheter.
  • Grönsiska
    zasata skrev 2010-05-16 22:39:01 följande:
    Är det bara vi som bor i en tra med en liiiten toa?Min barn är tre år och 8a mån..
    Vi bor i en tvåa med rätt så liiiten toa (två barn i samma ålder som dina). Förhoppningsvis bor vi större till sommaren.
  • Grönsiska

Håller med det är ju sommar nu för sjutton, nu ska man ju kunna vara lugn. Fattar inte varför magsjukor går fortfarande barnen är ju dessutom ute så mycket nu.

• Grönsiska
    Frosk skrev 2010-09-06 09:31:42 följande:
    Tack! Jag antar att jag inte kommer få sövas. Jag har pratat med min läkare om det, men hon sa att jag får kontakta dem där jag ska göra det och berätta om min oro. Jag  tror inte jag kommer få som jag vill så jag vet inte om jag ens kommer våga gå dit. Börjar gråta bara jag tänker på det.
    Det är skitjobbig innan att gå och oroa sig, men du kommer att klara det. Om du kan, försök att låta bli att måla upp skräckscenarion i huvudet utan byt ut dem mot bilder av att du faktiskt kommer att klara av det för det kommer du som sagt garanterat att göra. Får du panik och försöker slita ut kameran som du skrev i ett tidigare inlägg så finns det personal där och hjälper dig. Undersökningen går rätt fort även om den känns lång. Om inte sövning är ett alternativ kan kanske lugnande funka, det tar kanske udden av det hela så att det blir mer hanterbart. Lycka till, det här klarar du!
Svar på tråden Emetofobernas tråd 5