• Thegran

Till er som har småbarn och studerar undrar jag hur ni tänkte innan ni började.!!

Jag pluggar på distans heltid.
    Har dotter, 16 mån hemma samtidigt.

En halv dag i veckan har vi föreläsning via telebild, då sitter vi på kompetenscentrum i grannstaden och lyssnar mellan ca 8.30-12
    De dagarna är min sambo hemma. När jag kommer hem efter lunch pluggar jag om det behövs, annars så hittar vi på något hela lilla familjen och tar det som en extra liten helgdag.

Jag pluggar på em efter 16 när sambon kommer hem och sitter så länge det behövs. Brukar också sätta mig tidigt på morgonen under helgerna, ofta vid 6.30 ungefär eftersom vi ändå vaknar då. På så sätt är jag klar med plugget när det fortfarande är fm och vi hinner hitta på saker.

Det funkar bra. Vissa kurser är otroligt lugna och då sitter jag inte många timmar under en vecka alls. Andra kurser kräver mer och då sitter jag från 16 till jag lägger mig, men det är ytterst sällan.

har studerat sen jag tog studenten, förutom en termins uppehåll efter dottern föddes. Är alltså van student, har hittat mitt sätt att lära effektivast vilket gör att jag spar en del tid genom det.

jag valde distansutbildning enbart för att kunna ha dottern hemma längre. Hade läst på distnas under två terminer tidigare och tyckte att det funkade bra så kände att det skulle fungera bra att kombinera med att ha småbarn hemma, och det gör det.

när jag har praktik har sambon föräldraledig.

ska dock skola in dottern på förskola runt januari - februari. Hon är då ca 26 månader och planen är att hon ska gå 15 tim/vecka.

• Thegran

Jag läser till förskollärare.

Svar på tråden Till er som har småbarn och studerar undrar jag hur ni tänkte innan ni började.!!