• Alvine

20-25 årsåldern, första barnet vol.7

Hej tjejer! (om ni kommer ihåg mig ännu??) Jag har varit helt off nu ett bra tag  Rynkar på näsan Men nu är jag tillbaka, lovar. Hittade först nu att FL har en app. så nu har jag tid att vara lite mer aktiv här, hoppas jag iaf! Det är inte ofta jag slår på datorn när jag har en Iphone ;)

Allting är då bra med oss, Celina har börjat gå för lite mer än en månad sen. Hon är väldigt försiktig ännu, ramlar inte ofta, och vill inte riktigt gå var det ser knöligt ut ;) På måndag ska hon börja på dagis, eller jag ska börja skola in henne åtminstone. Sen börjar jag jobba igen den 1a september.

Har inte orkat läsa igenom allt som ni har skrivit, datorn är superseg! Men jag såg att det är några som planerar en till, och vissa är till och med gravida! KUL!! :) Jag är nog också gravid. Har väldigt oregelbunden mens, men har inte skyddat mig sen Celina föddes, så jag blev less när det inte blev nån bejbis så jag köpte äl tester och blev gravid direkt, tror jag. Har fått två jättesvaga plus, men jag känner mig gravid. Så jag är nog det. Ska vänta till nästa fredag och göra ett sista gravtest. Eftersom mensen är så himla oregelbunden så vet jag inte när jag ska ha mens... MEN JAG HOPPAS!!

• Alvine

Jag känner mig jättegravid :) Mår illa och tuttarna har växt en storlek och är ömma som bara den... Plus att jag har lite värk till och från i magen, känns mest uppsvälld och spänd där nere i magen, vissa nätter kan jag inte ens ligga på mage och sova...

Det är så himla svårt att låta bli och hoppas. Tänk så är det inget, då blir jag besviken. Men då vill jag ha mens nu, innan den 23:e, annars förlorar jag min SGI, i såfall tar vi några månaders uppehåll i bejbisverkstan så jag hinner jobba upp den igen...

Hoppas hoppas hoppas! Hoppas du också har ett litet frö Lucia :)

• Alvine

Ingen bejbis här :( fick mens inatt och sitter här med mensvärk :( men vi hinner med ett försök till ännu innan celina är 18 månader ;) hon böir det den 23e och idag är det ju bara 17e så om jag skulle bli gravid nu så räknas det väl ändå som att grav har startat före hon är 18 mån???

• Alvine

Hej tjejer!
    Här är vi också vid liv, men det är svårt att hitta tid att sitta vid datorn nu när man har både jobb och dagis. Men vi är högst vid liv för idag har jag fått reda på att jag är GRAVID! Jag blev hur lycklig som helst. Jag hade helt gett upp hoppet och slutat försöka ens! Och så blev jag gravid direkt. Är bara i vecka 6-7 nånting, men jag hoppas det går vägen och att jag slipper få fler missfall. Det hade varit underbart! BF i slutet på maj! :)

Hoppas allt är bra med er och att ni andra som försöker fixa syskon fixar det nu så vi blir många med BF ungefär samtidigt igen :)

• Alvine

Vad kul Lucia! :) Då borde vi ju ha BF ungefär samtidigt ;)
    Alem: Det gick skitsegt för oss också, jag blev så less på att försöka så jag gav upp och blev tydligen gravid direkt :) Hade ett missfall förra månaden... :( Slappna av!

• Alvine

23:e maj :) Men jag har säkert sån otur så jag blir flyttad två veckor fram vid ul och sen går jag väl över två veckor också :P Så var det sist!

• Alvine

Jag känner mig ganska lugn faktiskt. Dom två gånger jag har fått mf så har jag känt på mig det direkt. Då har jag inte känt att jag var gravid eller inte alls fått känslan av att det är ett barn i min mage. Nu känns det helt annorlunda, så jag hoppas jag känner rätt :)

• Alvine

Byter också vecka imorgon ;) Jag mår faktiskt bra, mår illa varje dag men inte så det stör jobbet :) Tröttheten jag hade i förra graviditeten finns inte alls. Ännu iaf ;) Det enda jag lider av är att jag har jätteont i magen när jag vaknar på morgonen... :(
    Hur mår du?

• Alvine

Lever jag med men det är väl på gränsen, spyr hela tiden känns det som... Jag som har mått hyffsat bra ända fram till nu... :(

• Alvine
    babyboom86 skrev 2010-11-10 09:20:35 följande:
    nää fy, stackare! Vilken vecka är du i? Kompis till mig som oxå väntar barn igen, har legat inne 4 lr 5 ggr för dropp. Hon mådde skit med första å mår ännu sämre nu tydligen. Blir inga fler sen säger hon =)
    Jag är i vecka 13 (12+ nånting) och har mått illa sen början men kring vecka 9 släppte det, men nu är det tillbaka igen... Men jag har kommit på att fil hjälper på morgonen, med socker i ;)
  • Alvine

Hej! Jag har ju glömt att uppdatera er, fy på mig :) Vi har hunnit vara på rul nu och blev flyttad en vecka igen! Så mitt nya bf blev 1/6 istället plus 14 dgr övertid :) BM sa att hon inte kunde se vilket kön det var men i februari ska vi kolla upp det :) annars är det över förväntan med graviditeten! Bejbisen sparkas som en tok! (redan!! Med Celina kände jag först i v.20 och utanpå i v.22!) är nu i v.18+4 och har känt sparkar i några veckor. Mår helt ok, tröttheten jag hade sist har inte infunnit sig men foglissning känner jag av, men det är uthärdligt än så länge.

Celina är nog i nån utvecklingsfas just nu, hon pratar jättemkt och sover minst 14 timmar (?!) på nätterna plus 2 timmar på dagen och mat vräker hon i sig! Snart har vi kanske en 11kg tjej :)

God fortsättning!!

• Alvine

Grattis baby! Jag hade nog aldrig orkat med en tredje också! Nu är det sista!! Börjar bli så less på graviditeten sen att jag måste genom en till förlossning gör det inte bättre :/

Vad tråkigt alem :( Vet bara hur frustrerad jag var när den här bejbisen inte ville bli till, och vi försökte bara 8-9 månader... Hoppas det tar sig snart för er också :)

• Alvine

Neele: jag är i v.31 snart är det bara 60 dagar kvar :) Vi har inte tagit reda på vad det blir för sort den här gången. Håller på att bli tokig, är så himla nyfiken!!! Jag har varit bombsäker på att det är en tjej, men nu börjar jag tveka :)

• Alvine

Den 8e juni kom Celinas lillasyster Mila till världen! Hon vägde hela 4550 gram och var 52 cm lång!

Sipprade vatten utan att veta om det så jag blev inlagd på bb den 7e i väntan på att det skulle dra igång av sig själv. Efter 2 dygn med onda värkar och noll sömn drog helvetet igång. Hade hemska värkar, kämpade så långt jag kunde med bara lustgas eftersom jag reagerade dåligt på Eda sist. Men efter 12 timmar pallade jag inte mer och fick en Eda. Den här gången gick det bättre och jag slapp biverkningar, men jag fick inte ut nån effekt av den utan fortsatte med helvetes värkar och lustgas. Efter 16 timmar kom äntligen krystvärkarna och det är nog det bästa jag har varit med om. Värkarna gjorde inte ont längre och ut kom hon! Bara 40 minuter tog det :) synd att inte hela förlossningen var så enkel. Men jag är glad att jag klarade mig igenom förlossningen utan ett snitt (har ett akutsnitt med första barnet) så skönt att må bra efter förlossningen :)

Svar på tråden 20-25 årsåldern, första barnet vol.7