• PetraA88

20-25 årsåldern, första barnet vol.7

Hejsan hallå {#lang_emotions_smile}
    Tänkte titta in eftersom att forumet lockade mig, bra jobbat {#lang_emotions_wink}
    Är 22 år, födde vår son Xander den 18 dec. 
    Flyttade från Solna till Täby och känner ingen här. Suck..
    Min son förgyller min dag istället {#lang_emotions_laughing}

Tjingeling!

• PetraA88
    alem skrev 2010-03-12 22:30:41 följande:
    Min dotter är född 17.e fast 2008 då
    Jasså :D
    Grattis!!
    Lika stressig jul 08 som jag hade 09?
    hehe
  • PetraA88
    alem skrev 2010-03-13 00:51:33 följande:
    nja den julen var lugn enda jobbiga var att stoppa ner henne i bilen när hon var 5dagar bara och fara iväg på en biltur som tog 12 timmar för att komma hem till släkt och vänner... Hon låg bara och sov och gosade med oss dåde julen så hehe förra julen vare full fart, riva i granen och paketen och flänga runt efter alla små djur hehe välkomen föresten
    Vad skönt, trots den långa bilresan. Man längtar lite tills dom är ca 1 år när dom ska prassla upp paketen, leksakerna är ofta inte lika roliga. Vi hade det stressigt eftersom att alla skulle vara hos oss. Men det fick väl bra iallafall, men så skönt när alla åkte hem. hehe {#lang_emotions_smile}

Tack så mycket {#lang_emotions_laughing}
  • PetraA88
    alem skrev 2010-03-13 12:38:42 följande:
    optimala vore runt 1½ vid första julen som de är "Närvarande" eller vad man ska säga hehe visst vare kul korta stunder nu men inte alls så som jag trodde de skulle vara  hehe var mycket mycket lugnare
    Ja precis eller så får man vänta tills dom är två :P.
    Underbar julklapp fick man i allafall. Man kommer nog få höra ett och annat när dom blir äldre:
    - mamma hur kunde du födda mig så nära julafton? Så tråkigt mm
    - Ja du min son.....*mm* jaa det bara vart så inget vi kunde bestämma :P

Ska bli intressant detta haha. Gick fötlossningen bra?
  • PetraA88
    alem skrev 2010-03-14 00:08:53 följande:
    PetrA: hehe ayla var beräknad till julafton hon så jag har det som mothugg sen när hon börjar klaga jag hade iaf vett och trycka ut dig innan julafton somdu skulle kommit på om du hade fått som du vela! Haha förlossningen var en ren dröm tog 2tim och 5min från första värken till hon var ute typ :) och fick som jag vela med bara lustgasen, dock lite tråkigt att jag inte hann bada för de såg jag fram emot hehe 3995g tung 50cm lång och 36 i huvud hadde hon hur gick de för er då?
    Haha den var bra! {#lang_emotions_laughing}. Nu kommer du slipa diskutera det mer än en gång {#lang_emotions_wink}. Oj det gick fort, vad skönt att allt gick bra {#lang_emotions_smile}.
    För mig tog det 5 tim och 25 min efter första värken.Vaknade kl 09:30 av den första värken kom till förlossningen 11:00 var öppen 7 cm han kom 14:55 . Hade lite för korta värkar i slutet så jag fick nått intravenöst sen ploppade han ut :). Jag använde mig också bara mig av lustgasen är SÅ stolt över mig själv {#lang_emotions_tongue_out} . ville du bada precis innan? Dom bad mig ställa mig i Ducshen innan jag skulle komma till förlossninge eftersom att dom inte riktigt trodde på mig då jag var försföderska och det var samma dag han var beräknad.
    Vilka J*vla idoter tänkte jag. Jag ska in NUUUU haha.

vikt:3400g
    längd: 51 cm
  • PetraA88
    alem skrev 2010-03-15 13:24:02 följande:
    ja det gick fort riktigt skönt med tanke på att jag blev igångsatt och många säger de brukar kunna dra ut på tiden då!Men hade jag inte blitt igångsatt så hade det dragit igång inom närmsta 2dagarna iaf sa dem de lyssna inte så mycket på mig heller hehe, precis i skiftbytet och vi väntade på någon som skulle komma och fixa med mer smärtlindring till mig så vart de för jobbigt och tog sån tid så vi larma och så kom en tjej så skulle hon bara kolla hur det såg ut när jag skrek att huvve förfan var på väg ut haha för jag var ju första gångare, var bara öppen 4 senast när de tog hinnorna och de hade inte gått länge sedan dess hehe Hon verka inte alls tro mig när ja sa de at huvve var på g, hon lyfte på filten hon och sa oj då! det är en hårig liten bebis ni får .... haha vela bada vet jag väl inte riktigt men jag hade sett fram emot de för alla som gör det säger att det är så skönt att lägga sig i badet hehe
    jag hade också skift byte.. tråkigt att man inte kan ha samma, lite jobbigt när man fått så bra kontakt till en början sen så ska man lära känna några nya och då också i ett helt annat tillstånd då man är rädd, har ont osv..
    Jag ville bara ha ut han hhaha jag ville inte ställa mig i duschen plus att jag hade så ont.
  • PetraA88
    alem skrev 2010-03-15 13:34:17 följande:
    jag hade tur jag, alla jag hade innan stanna kvar för de var nå speciellt över oss sa dem haha fick veta först efter att de var skiftbyte och jga trodde typ de var 2st förutom jag och gubben inne på rummet när ayla kom ut hehe men typ 2-3 dagar senare berätta sambon att de var rn 8-9 pers där inne då haha Både skiftet innan och de som började efter var där tydligen haha de var lite att göra just då den dagen haha men jag vet precis hur det kommer bli med december barn sen hehe är själv det och hua vad jag har förbannat mamma och pappa hehe
    haha okej. ja man minns ju tyvärr inte allt som händer under förlossningen.. Men vad skönt att dom stannade och hjälpte till måste ha kännst tryckt.
    haha du har det :P. Jag är född 23 jan vilket inte heller är så roligt. alla är fattiga och precis innan löning. hehe
Svar på tråden 20-25 årsåldern, första barnet vol.7