• Fiyali

20-25 årsåldern, första barnet vol.7

Jag hittade hit men jag är ny och hoppas välkommen :)
    Är 24, får mitt andra barn om 20 dagar! Weee!
    Fick första dottern när jag var 21!

...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Fiyali
    babyboom86 skrev 2010-03-11 08:35:50 följande:
    välkommen! Va spännande, snart dags då;) vet ni vad det blir? Jag ska få nr 2 i augusti, har en tjej på 14 månader nu så det kommer bli full fart. Håller precis på å skola in henne, tänkte läsa en kurs nu i vår, kan va kul å hinna med sig själv lite grann innan nästa bebis kommer =) Hur mår du? börjar du bli nervös?
    Jag ska få en liten flicka till, en liten Evelyn blir det den här gången :) Vet ni själva eller det är för tidigt?
    Går det bra med inskolningen då?
    Ja jag har precis inskolat min stora tjej också, så jag läser kursmaterial på min fritid, för att känna att jag också har gjort något "bara för mig själv" på sista tiden :)
    Jag är super nervös! Har hela tiden hoppats på att få föda vaginalt men nu får jag inte det längre, så nu känns allt så overkligt när man fått ett "slutgiltigt datum", hade känts skönt annars att känna värkarna smyga sig på och hinna gå in mentalt i det utan större stress:)
    ...ibland räcker det inte med att man gör sitt bästa, ibland måste man göra det som krävs...
  • Fiyali
    babyboom86 skrev 2010-03-11 13:49:26 följande:
    Oh jag önskar också ibland att jag väntat:) Men jag är som en flicka på julafton! Haha!
    Känns bra nu ändån att veta, nu är rummet "klart", hade blivit tufft om vi inte vetat rent ekonomiskt då jag är en typiskt "kön-färg-definierande-mamma", dvs stora tjejens rum går helt i rosa, den lilla kommer gå helt i lila :)

Jag har typ 1 diabetes. Har blivit lite "stor", om du kollar in i mitt bildgalleri på fotot med min stora tjej och min mage, så förstår du kanske, med tanke på att det var över 6 veckor kvar när den bilden togs!
    Har haft en misslyckad igångsättning tidigare och därför vill de inte prova det nu med risk att påfresta det tidigare snittet!
  • Fiyali

10 dagar kvar tills bebis nummer två! Shit nervös!!! Hahaha

• Fiyali
    Lucia1987 skrev 2010-03-22 21:51:25 följande:
    Tack :)
    Vecka 36+1 idag, och nu blev det snitt imorgon istället!
  • Fiyali

24 år, två barns mamma, inlagd på sjukhus med eftervård av lilla tjejen, och en två åring som feberyrar och kräker! Själv ligger jag snittad med ett oläkt snitt, skulle tagit en vecka snart tagit två och fortfarande inte läkt! reality check!! Och livet känns trots allt underbart!!! ;)

• Fiyali
    babyboom86 skrev 2010-05-06 09:32:03 följande:
    Skönt å höra att det är bättre, men fy vilken infektion!! Hur får man den?? Hur ska ni göra med syskonverkstaden, va denna "planerad" lr kör ni mer på händer de så händer det? Har hört att man lättare blir gravid efter ett mf men kanske inte stämmer. Jo med magen är det bara fint, växer så de knakar känns de som ibland, är ju nu bebin ska fördubbla sig i stl och det märks verkligen. Annars är jag ju sjukskriven 50% pga min höga puls, vet inte om ni läser min blogg, åså pluggar jag 50% på distans så jag är hemma, så skönt. Nu tar kursen slut sista maj så sen kommer jag bli 100% sjuksriven till förlossningen, känns jättebra att bara kunna ta det lugnt och spendera massa tid med julia när hon inte går på dagis. Sen så smått börja förbereda sig på förlossningen, har lite å fundera på där och bestämma. Å att vi snart kommer ha en till familjemedlem, helt sjukt, kan fortfarande inte fatta det! hahaha
    Jag har också hört det där med att chanserna ökar efter ett missfall.
    Tror det har att göra med en del hormoner i kroppen som förändrar "slemmet" där nere, så spermier lättare överlever bland annat :P
    Själv har jag jätte tur, fick ett utomkvedshavandeskap när vi försökte bli gravida med nr 2, sen gick jag där och väntade som ett fån på att mensen skulle koma igång, men inte, blev gravid direkt igen efter x:et :)
Svar på tråden 20-25 årsåldern, första barnet vol.7