Inlägg från: Openmindedfast |Visa alla inlägg
  • Openmindedfast

Svarta män och vita kvinnor

Anonym (Q som älskar dans) skrev 2024-10-21 10:45:02 följande:

Jag älskar att dansa. Jag blir upprymd och lycklig av att dansa.
    Om jag och en partner dansar bra med varandra blir jag både glad, upprymd och det är inte sällan som jag också känner sexuell upphetsning i och av dansen.
    När jag dansar med en man, upplever hans sätt att dansa och interagera med mig, mannens förmåga att dansa med mig och sättet han bemöter mig i dansen passar mig bra, skapar det ganska ofta sexuell upphetsning och attraktion hos mig, inte bara för dansen utan också för mannen jag dansar med.
    Jag blir rätt ofta tänd av att dansa och rätt ofta tänder jag på mannen jag dansar med.
    Rent generellt tycker jag att män som dansar bra är attraktiva, och när mannen dansar med mig på ett sätt som jag upplever som mycket positivt, så blir jag ofta attraherad av mannen.

Min erfarenhet rent generellt är att många män med mörk hudfärg ofta dansar bättre, rör sig till musiken på ett sätt som jag tycker är bättre, har en mycket bättre känsla för rytmen och takten, än de flesta vita män.
    Det stämmer inte alltid men enligt mina erfarenheter stämmer det väldigt ofta.

En annan av mina egna erfarenheter genom livet är att män som är bättre på att dansa, män som har bättre taktkänsla och bättre känsla för rytmer, också ofta är mycket bättre älskare än män som saknar dessa förmågor.
    Jag har med åren lärt mig att skillnaden ofta är både stor och uppenbar.
    Män som är bra dansare har dessutom oftast god fysik, vilket jag tycker är attraktivt och dessutom är god fysik en mycket stor fördel både när man ska dansa och älska.

Jag har under de senaste tio eller femton åren haft ett antal män som är goda dansare och under alla dessa år har de allra flesta av dessa män haft mörk hudfärg.

När det gäller den fysiska detaljen som ofta diskuteras så kan jag säga att jag är ytterst förvånad att det finns statistik som påstås visa att storleken skulle vara lika hos vita och hos män med mörk hudfärg.
    Jag gillar en god älskare och om den mannen också visar sig vara riktigt välutrustad så är det något jag uppskattar. Jag har under åren sett flera olika storlekar men jag kan säga att jag som ofta gillar större har också väldigt ofta haft tur.
    Då kan man ju undra om mina erfarenheter gällande storleken på något sätt har en koppling till att männen är goda dansare? Eller om det mer har ett samband med hudfärgen?

Självfallet har jag inget statistiskt underlag. Men mina egna erfarenheter, gällande tex rytm-känsla och storlek, visar tydliga skillnader mellan vita män och män med mörk hudfärg. Flera kvinnor jag pratat med om detta ämnet har samma erfarenheter som jag.

Här tänker jag vissa egenskaper kopplade till fantasi såsom rytm och att musik och rörelse är starkt förknippat med varandra. Fantasi är också en egenskap som triggar att vara öppen för olika saker. Tex förändringar på en arbetsplats för att nämna något riktigt jobbigt;) 

Ja jag instämmer med dina iakttagelser baserat på egna erfarenheter hos mig själv men också av andra män. Vill understryka att jag känner både välutrustade, dansanta  , fantastiska älskare som är vita män och har själv bevittnad deras förmågor så jag tror mycket det handlar om kultur, uppfostran. Kommer man från ett strikt hem där uttryck som rytmik, musik, målning, fantasi och sociala utbyten med andra människor är begränsat så blir man nog försiktig, trevade och ovan i många sammanhang och utmaningar man ställs inför i livet. Alla minns vi väl lektionerna i dans i skolan och hur jobbigt detta var för vissa män att ens tänka sig att delta på ett avslappnat sätt.
  • Openmindedfast
    Anonym (Q som älskar dans) skrev 2024-10-21 15:43:54 följande:
    Ja du har säkert rätt.

Men jag är för min egen del fullkomligt övertygad att det generellt också finns tydliga fysiska skillnader, som sannolikt kan ha en hel del med genetik att göra.
    Allt går i vart fall inte att förklara med kultur och uppfostran.

En väninnas son tittade på en serie på Netflix som heter sprint. Min väninna, som har en del liknande erfarenheter som jag, tittade en gång tillsammans med sin son, tipsade mig om serien, och både hon och jag har sett några avsnitt.
    Bland mycket annat blir det ju tydligt att de allra flesta sprinters som tillhör de snabbaste i världen, nästan samtliga, har mörk hudfärg.
    Är detta bara tillfälligheter?
    Kan det alltid och i samtliga fall, eller generellt, förklaras av t ex kultur och uppfostran? Nej, självfallet inte när det handlar om toppidrott på världsnivå.
    Det måste väl ändå vara rimligt konstatera att det faktiskt i många fall, sannolikt rent generellt, verkligen finns genetiska skillnader och fysiska skillnader mellan vita män och män med mörk hudfärg?

Om mörkhyade män av arv, något genetiskt, eller något liknande, helt naturligt har bättre förutsättningar att bli snabbare än vita män så är jag också övertygad att det kan vara på motsvarande sätt gällande t ex dans eller rytm-känsla. Män med mörk hudfärg har oftare och generellt bättre förutsättningar gällande detta än de flesta vita män.

Jag och flera av mina väninnor har egna erfarenheter.
    För de som inte har egna erfarenheter kan man se lite om en speciell fysisk skillnad när man tittar på videos på manliga sprinters, filmade framifrån i slowmotion.
    Min väninna och jag är överens om det, och jag tror att de flesta kan se det om man vill, att i väldigt många fall kan man iaktta vissa intressanta skillnader fysiskt och anatomiskt mellan vita sprinters och sprinters med mörk hudfärg.
    Det är faktiskt intressant att man i många fall kan se att skillnaden på en viss kroppsdel ofta framträder rätt så tydligt. Inte alltid, men ändå väldigt ofta.
    Och detta kan man också se i många andra idrottsliga sammanhang där klädseln inte döljer den skillnad som ganska ofta är påfallande uppenbar, om man är uppmärksam gällande just detta ämnet...
    Haha;) Läckert svar och till viss del med stöd av viss forskning. Ja faktiskt lite insatt i det du nämner. Då det kommer till toppsprinters så skulle jag vilja hävda att det dessutom finns en skillnad bland färgade män beroende på vilken del utav tex Afrika de härstammar från. En utav de kroppsdelar jag gissar att du refererar till ;) torde således vara  smalbenen. Sett från fotknölen och en par decimeter uppåt då torde ett långsmalt smalben innebära lägre benvikt som skall lyftas från marken och föras i en pendellik rörelse fram och tillbaka under en bestämd sträcka. Detta kan också återfinnas på vissa vita löpare om än inte lika vanligt. Då
    det kommer till den andra kroppsdelen så får jag riktigt ta i med geniknölarna för att gissa vad du menar ;) ?
  • Openmindedfast
    Anonym (Q som älskar dans) skrev 2024-10-21 16:52:04 följande:
    Den tydliga skillnad som är möjlig se på en viss kroppsdel kan jag inte tro skulle kunna ha någon avgörande fördel vare sig när det gäller förmågan att springa snabbt eller förmågan att känna rytmen och dansa.

Men jag kan intyga att skillnaden på denna kroppsdel många gånger har haft en avgörande fördel för mig.
    Också rytmen, taktkänslan och att mannen ha bättre förmåga, visar både större intresse och större skicklighet, att både röra kroppen och denna kroppsdel, har inneburit mycket tydliga och avgörande fördelar för mig.
    Det är helt underbart i alla de fall där både den fysiska fördelen på denna kroppsdel och förmågan i övrigt stämmer väl överens.

Min erfarenhet är utan tvekan att allt detta rent generellt stämmer väl överens hos många fler män med mörk hudfärg än som är fallet hos de flesta vita män.
    Inte alltid, men påfallande ofta!
    Jag är absolut benägen att tro dig, ett intressant ämne med flera aspekter och jag har personligen kommit i kontakt med dessa frågor skall du veta ;) och även jag upplevt positiva reaktioner. Dans och rytm är något jag själv har stort intresse för så lite nyfiken på att höra mer om dina erfarenheter där, kanske ett diskussionsutbyte?
  • Openmindedfast
    Anonym (Q som älskar dans) skrev 2024-10-23 09:37:23 följande:
    Om du är en sådan man som gör mig nyfiken, en man med mörk hudfärg och med de personliga egenskaper jag har beskrivit, så vill jag gärna ha ett diskussionsutbyte med dig.
    Om du inte är den typen av man så är jag tyvärr redan ganska upptagen med de lite skiftande utbyten som jag redan har.
    Spot on ;)
  • Openmindedfast
    Anonym (Q som älskar dans) skrev 2024-10-23 12:35:38 följande:
    Är det detta som är spot on?
    "  inte är den typen av man så är jag tyvärr redan ganska upptagen med de lite skiftande utbyten som jag redan har.  "
    Tvärt om ;) 
  • Openmindedfast
    Anonym (Q som älskar dans) skrev 2024-10-23 14:41:22 följande:
    Inte möjligt med Dm. Gällande detta ämne behöver jag vara helt anonym, åtminstone på detta forum.
    Samma här och jag är anonym hoppas jag ;) Du får kolla dina inställningar lite 
Svar på tråden Svarta män och vita kvinnor