• mamma hampus

80-talets ensamstående föräldragrupp

Här kan vi alla som är födda på 80-talet prata om allt som händer kring våra barn.Det spelar ingen roll hur många barn,kön,ensam eller sambo och vart du bor.

Skulle bara vara kul och ha några man kan prata med allt om...stötta varandra,när det gäller våra barn eller arbetslösheten m.m

Jag är själv en mamma på 25 år (1985) som bor tillsammans med min 7 åriga son Hampus vi har bott själva sedan han skulle bli 7 månader gammal.

Jag är arbetslös men jag söker jobb hela tiden,just nu på dagarna så gör jag praktik från arbetsförmedlingen skall vara ute i 3 månader.

Frågor skriv bara..

skulle vara kul om det kunde bli några fler trådar...som sagt här kan vi prata om allt kring det mesta

ha det

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-08 00:29
    www.familjeliv.se/Forum-3-43/m50432304.html min andra tråd 80-talets föräldrar
  • Svar på tråden 80-talets ensamstående föräldragrupp
  • snuttP

titta här hittar jag dig.. =) Jag är ju också född på 80-talet så jag hänger på här om det är ok..?

• snuttP

Hänger i den andra istället.. Men du borde nog ändra texten i din ts.

• Natti

Hejsan hejsan! Jag finns ju och har hittat hit så jag kan vara med=) Allt bra med er?

• Lia85

Ja, jag är också född 85, fyller i november så jag är 24. Mamma till en kille som fyller 9 om drygt 3 månader. Har varit ensamstående sen jag var gravid i v.11.

• mamma hampus

Hejj på er

Vad roligt att se lite nya ansikten,som ni har kanske läst så är jag 25 år och har en son 7 år och vi varit ensamma sedan han skulle bli 7 månader gamal.Vad gör ni på dagarna då? Jag jobbar som inringare till olika företag inom demo riktigt kul men jag letar vidare till en halv/hel tids tjänst någonstans.I höst vill jag läsa upp mina betyg för senare läsa till förskolelärare.

• Klant och Fjant

Jag är en 83'a och själv med min son på 4 år. Är själv med honom på heltid och har varit det hela tiden.

Jag läser in gymnasiet på komvux nu, sista terminen. Sen blir det vidare till högskola och läsa till fritidspedagog.

• mamma hampus

Hej Klant och Fjant
    Välkommen hit så du läser på dagarna,sj skall jag läsa upp lite gymnasie ämnen i höst sedan skall jag också mot högskolan.

Vart bor ni?

• Nettle
    hallå! jag är en 88a och har en son som är 16 månader, jag var ensamstående sen jag fick reda på att jag var gravid, i vecka 9. min son har ingen kontakt med sin bio-pappa, men de har träffats några gånger. nu bor jag tillsammans med min pojkvän och hans varannanveckadotter, i en främmande kommun och går bara hemma och blir tokig, känner ingen och telefonen är konstant tyst. går på föräldragrupper och öppna förskolor, går alltid därifrån med gråten i halsen för jag känner mig så utanför alla 30-40+ mammor som är gifta och har bott här i hela sitt liv. jag har ju mer gemensamt med en 15-åring än en 40-åring... JA jag är BITTER jag är ingen bra mamma åt min son när jag mår så här! hur gör man egentligen? är det nån som vet hur man vänder sitt liv åt ett helt annat håll?
  • mamma hampus
    Nettle:

Jag vet hur det är,jag gick lite också på föräldragrupper och öppna förskolor.Men det var bara jag som var ensamstående de andra mammorna bodde med pappan och allt var jätte bra mellan dem.Sambon till dem jobbade/studerade och mamman gick hemma med barnet.Även när jag var sambo och min sons pappa gick i skolan kände man sig ändå lite utanför för det kunde vara att man blev lite avis för de hade 2 barn eller så var de gravida och väntade sitt andra eller så.Sedan efter min mammaledighet tog slut så hoppade jag in på gymnasiet igen och gick bara till öppna förskolan då och då när jag kunde.Och när man kom dit så var det mest en i personalen som undrade hur det var och hur det gick i skolan osv.Sedan märkte man att de föräldrar som hade barn i sin egens ålder hade fortfarande inte tagit tag i studierna när då väntade de ytterliggare ett barn.Och småretade mig "när kommer din nästa då? "Är det inte på tiden att din son skall få ett syskon"Men det var ju detta jag blev ju ensam när gossen skulle bli 7 månader gammal sedan har jag bott ensam med honom hela livet.Och de vet de om en av tjejerna som är där är en gammal klasskompis till mig sedan grundskolan och pappan till barnet/barnen är ett av mina ex.Och den andra tjejen är hans lillasyster,det är bara lillasystern som har tagit studenten iallafall.Men min gamla klasskompis tog aldrig studenten hon hoppade på skolan också efter mammaledigheten men när hon fick sitt schema och det var sena dagar hela tiden hon valde omvårdnadsprogramet så hoppade hon av för hon ville inte gå så länge i skolan.

Ja dessa föräldrar en del säger man bara,och jag tycker att det är inget fel på dig jag tycker också att det är jobbigt när det är så.Men jag har bitit ihop och pratat med en kurator och BVC sköterskan fått råd av dem.Om du vill så kan vi skriva till varandra i GB om du vill det annars

kram
  • Klant och Fjant

Jaha, nu vart det dags igen! Sonen sjuk och jag ligger som vanligt redan efter med skolarbetet. Detta är så tråkigt! Men ska försöka få lite pluggat ändå. Men det brukar inte gå så bra {#lang_emotions_undecided} Sonen har misstänkt ADHD, och jag har ADHD.

Men men! Vi får en lång helg, gäller att se det positiva :D

mamma hampus skrev 2010-04-07 11:15:30 följande:
    Hej Klant och Fjant Välkommen hit så du läser på dagarna,sj skall jag läsa upp lite gymnasie ämnen i höst sedan skall jag också mot högskolan. Vart bor ni?
    Vad vill du läsa på högskola?

Vi bor i Skåne.
Svar på tråden 80-talets ensamstående föräldragrupp