madebyinferno001 skrev 2010-10-29 22:01:16 följande:
På listan står vetevärmare, "rispåsar" fast med vete i till barnen att leka med, dörrstopp, dragormar till våra dragiga fönster. Med småbitar håller jag på att samla ihop till ett lektäcke åt bebis, kan ju vara stimulerande med en massa olika tyger att kika på för jag är less på alla köpelektäcken och babygym...
Hade jag kunnat virka hade jag velat göra en matta till toaletten och kanske sittdynor till bilen (har skinnklädsel) av remsor av vävda tyger
Såg de gjort det med fleece klippt i remsor i Stoff o stilkatalogen för ett par år sen, måste bli varmt och gosigt och en fleecefilt från ikea lr rusta kan man ju med gott samvete slakta för det ändamålet...
Har redan sytt en radda med pennfodral och nessesärer till barnen, nessesärerna är så pass stora att 1,5 och 3 åringen får plats med två ombyten i den och 5 åringen ett iaf, perfekt på dagishyllan ihop med blöta vantar så de syddes i vaxduk resp. vaxat tyg.
Måste skriva ner ideér vad jag vill/ska sy på en gång för annars är det borta ur minnet lika snabbt...
Ah - appropå rispåsar att leka med - hittade på de rispåsar i olika figurer å former som jag sydde till min lillasyster när jag var liten! (mor å far tömde vinden i somras). De är sydda i filt - skulle tro det var från Allt om Handarbete. Måste nästan ta kort på dem för de va verkligen söta!
Ja, lekmattor kan man göra fina! Har gjort två själv så lär väl inte behöva nå mer nu... Men div väskor å så går ju alltid åt!
Ja, hrm, min lista bara ökar å ökar å ökar!!
Nä, nu ska jag sova så jag kommer upp i tid imorn och kan börja sy! Först på listan står alla mössorna...