Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Fiffa5 skrev 2011-02-27 12:18:13 följande:
    Det är rätt! Strunta i de dumma kommentarerna och kör på! Vi är många som är superglada för att du lägger ner tid och ork på detta!! Jag tror detta kommer blir toppen!!
    Jag röstade på det randiga tyget som jag gillar skarpt, men ringarna gillar jag med så det kommer jag absolut köpa av om det blir av!!  
    Tack Frida! ♥ Jag tror det kommer bli skitbra detta.
  • Ogabinne
    lu97jewi skrev 2011-02-28 07:08:47 följande:
    Jag ska sy en tröja och ett par byxor i present till en kille som fyller 3 år. Nu har jag ju inte möjlighet att mäta själv och hans pappa är lite osäker på storlek. (Jag har ingen kontakt med hans mamma). 
    Jag har tillgång till Meedoms bok, (0-3 år) samt Sy barnkläder av mjuka tyger av Lennartsson. Jag tänkte sy en tröja i raglanmodell. Vilka mönster skulle ni rekommendera mig att använda och behöver jag justera nåt? Pojken är nog ganska medellång men väldigt smal. 
    Jag hade nog satsat på 98/104 och sytt både tröja och byxor med rejäla muddar så passar det även om det skulle vara för stort.
  • Ogabinne
    Knastroll82 skrev 2011-02-28 11:52:42 följande:
    Fast jag skulle nog köra på större än så...
    Min 2½ åring drar 110 (nu är han iofs lång för sin ålder)
    Men hellre för stort än för litet!
    Håller dock med om muddarna, rejäla muddar som går att vika upp är guld värt.
    Oj! Det var en stor grabb! Min största är en rejäl krabat, men han låg på 98/104 vid 3 års ålder. Nu är han snart 6 och drar 128. Lillen hade 86/92 tills han var 3, sedan drog han iväg och nu fyller han 4 och ligger på 110.

Men håller med om hellre för stort än för litet.
  • Ogabinne

Förresten, Lilla My, kan inte pappan bara kolla i sonens kläder på storleken?

• Ogabinne

Jag tror att man har gått och blivit lite bortskämd! La en beställning hos JNY i måndags förmiddags, var bergsäker på att det skulle komma idag. Hörde brevbäraren komma till vår dörr och sprang dit och väntade på att han skulle ringa på. Men ingen påringning blev det. Han nöjde sig med att lämna en räkning. Pffft!!

• Ogabinne

Är det någon som kan tipsa om ett bra byxmönster att utgå från när man ska göra muddbyxor till dam? Jag har mitt eget mönster som passar bra på mig själv, men eftersom alla inte är skapta i samma form som jag är det lite svårt att utgå från det.

• Ogabinne
    lokisse skrev 2011-03-03 14:12:27 följande:
    sömnadsmagasinet nummer 8. 2010 har jogabyxor som jag tycker blir bra borde funka som muddbyxa med.
    Tack! De såg perfekta ut att ha som utgångsmodell! Vet du om det går att få tag i det numret någonstans? Alternativt kanske du har det?
  • Ogabinne
    Fiffa5 skrev 2011-03-03 18:44:20 följande:
    Tjoho, verkar som att det nu kommer gå att handla mindre än 1 m tyg hos Mjukatyger snart!  På bloggen stog det from 10 februari, men jag antar at hon menar 10 mars!?
    Eller kanske 10 februari 2012??
  • Ogabinne
    molnen skrev 2011-03-05 19:46:53 följande:

Letar ljuslila/mellan lila muddväv som ska passa till ett enfärgat tyg från JNY ( hittar bara mörklila hos henne nu )

Någon som shop som har detta ?

Vilket enfärgat tyg från JNY är det mudden ska matcha?
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd