Sytråden spinner vidare - lila tråd
Hur gosiga som helst! Jag är helt tokig i JNY's vågade ränder. Vore jag miljonär skulle jag köpt upp allt hon har!
Men jag har ju byggplast i uthuset! Så då kan jag ju testa det : )
Men jag kom ju på att man kan använda lamineringsapparat också. Laminera mönstret och lägga till sömsmån senare. Det passar ju bara till små mönster men en haklapp, vantar, tossor och liknande får ju plats. Helbra att gubben har en sådan måste testa men nu är det nog lite sent...
Jag undrar om ni skulle förtvätta plastad frotté innan ni skulle sy av det? Eller är det överflödigt eftersom den har en gummerad baksida och det borde ju inte krympa?
Ursäkta jag tänkte fel Är lite snurrig idag ; )
Vad är bäst egentligen. Köpa en Husqvarna Platinum 755 Quilt begagnad med ett års garanti eller en helt ny Janome 2160. De kostar ungefär lika mycket. Den förstnämnda har fler sömmar. Den andra är helt enkelt ny och har längre garanti osv. Jag vet inte alls vad jag ska välja men nått vill jag ha. Den får kosta mellan 5-6000 kr max.
En singelvara är stickad på en masikin med endast en nålbädd. Interlock har två. Det gör att den blir något tjockare. Ribb har också två. Interlockens nålar sitter inte rakt mitt för varandra som ribbens. Det gör att ribben är "randig" men inte interlocken.
Tjockleken beror också vilken delning maskinen har. Desto grövre/tunnare nålar desto grövre/tunnare blir tyget. Det beror också på vilken denier det är på garnet man använder. Ju högre deniertal desto kraftigare tyg.