Sytråden spinner vidare - lila tråd
Tack för de fina kommentarerna
Tack för de fina kommentarerna
Screentryck heter det när man har ram med nät osv. Det är så de trycker metervara i vissa fall men man kan trycka enstaka tryck på det viset också. Jag ska gå till färgeriet i skolan och höra vad de har för tips för det är jag sugen på att börja med.
Min maskin har precis åkt till doktorn. Suck för jag vill bli klar med en klänning NU. Dessutom så är det min overlock och det har jag bara en av. Om det tar lång tid så får jag väl testa tvillingnål på den vanliga i stället.
Hur viktigt är det med reglerbart pressarfotstryck på maskinen? Jag kanske ska köpa en ny och då vill jag ju välja rätt : )
Ok, då blir det alltså inte janome 3050 för den verkar inte ha det. Vilken av deras maskiner ska man sikta in sig på?
En snabb fråga. Igelkott tyget från S & S, hur är det i kvalitén? En del jersey därifrån som tex elefanterna upplevde jag som lite tunna och sladdriga och med andra ord svårsydda =).. Svamparna var lättare att sy i, men där står det oxå 100% bomull. Igelkottarna var 5% spandex i oxå, är det det som gör det sladdrigt ?