Sytråden spinner vidare - lila tråd
Polyester passar bra till så gott som allt. Bomull kan man vara försiktig med då det kan krympa i tvätten medan tyget man sytt av inte gör det.
Tips på hur man lyckas klippa till en fin rektangel av velour med krulliga kanter. Ska sy två filtar till bebbarna och det blir tro det eller ej filtpremiär i trikåtyger. Något annat man bör tänka på?
Börjar allvarligt fundera på om det är dags att lägga ner sömnaden för en period. Mitt logiska tänkande verkar vara som bortblåst. Igår lyckades jag inte få ut raka rektanglar till filtar men efter tips här inne om att först göra mönster så gick det galant. Idag skulle jag spiralklippa kantrremsa till filtar mm men kunde inte lista ut hur jag skulle göra på bästa sätt. Snart ger jag upp!
Jippie! Fick avin med mina S&S tyger idag, beställde i söndags så det var snabba ryck från deras sida. I helgen blir det att sy två åkpåsar/filtar om bara orken räcker till
Har hört att Ottobres omlottbodymönster är rätt rymmligt i strl precis som det flesta andra mönster som dom har men hur rymligt är det? Är det både längd, bredd och ärm eller bara bredden?
Angående täta barn så tycker jag att fördelarna bara blivit fler och fler. Mina är nu drygt 6 år och 4,5år. Det skiljer 20 månader mellan dom och visst kan dom bli osams emellanåt men dom är ju samtidigt bästa vänner. Mina har dock upplevt denna höst som väldigt jobbig då äldsta nu går i förskoleklass och sedan fritids medan yngsta är kvar i förskolan. För derass kull tror jag dock att dom behöver vara ifrån varandra också.