Inlägg från: Ogabinne |Visa alla inlägg
  • Ogabinne

Sytråden spinner vidare - lila tråd

Knastroll, kan du inte prova göra de gröna, blå och oranga ränderna mer turkos, lime och lite starkare orange? Nyfiken på hur det skulle bli.

• Ogabinne
    Koocachoo skrev 2011-01-25 18:59:05 följande:
    Tänk på att ju fler färger destu dyrare tyg! Sedan brukar de flesta tryckare ha ett maxantal på färger!
    Sant! Räknas vit som en färg?
  • Ogabinne
    Du och Jag ver2 skrev 2011-01-26 10:12:18 följande:
    fortsätter väl spamma då
    Hämtade ut mitt paket från Sos idag - varför ska det vara så j-kla svårt att få en limefärgad tråd?!?!??!?!

Denna har benämningen "stark lime"

Eh....gräsgrön kallar jag den (passar ju jättebra till JNY's gröna apor iaf - bara det att jag hade redan 4 rullar hemma - nu har jag 5 till....) NÅN som har nr å vart ni be

ställt lime tråd?!?!?!
    Maila Bibbi! Jag behövde tråd till JNYs bruna, röda och lila moln samt hennes djungel och Bibbi hade tygprover på alla hemma och skickade perfekt tråd.
  • Ogabinne

SoS's trådar är katastrof. Jag beställde jättemånga därifrån en gång och varenda var vedervärliga nyanser. Solgul var typ spyneongulgrön, jag har fått använda dom till vändsydda grejer där tråden inte syns. Köper aldrig mer tråd från dom.

• Ogabinne
    Pejgan skrev 2011-01-26 17:01:30 följande:
    Vad skiljer Jennys moln från orginalet från 50-talet då? Jag ser ingen större skillnad.
    Vilket är originalet?
  • Ogabinne

Frida, men så söta kjolarna blev!!

• Ogabinne
    yrväder skrev 2011-01-26 18:45:05 följande:
    antar att det är Gunilla Axens som menas. Dock är dom helt raka i underkant.
    Ja Gunilla Axens och JNY's moln är ju jätteolika!
  • Ogabinne
    Pejgan skrev 2011-01-26 19:20:16 följande:
    Men varför skulle det vara mer plagiat att någon gör tyg liknande Jennys moln än det är att Jenny gör tyg liknande axens moln?

Hon var ju inte direkt först och så länge de har ändrat så är det inte ett plagiat.
    Fast det går ju inte att jämföra. JNY's moln är helt olika i formen än Axens. Axens är halva moln medans JNYs är hela. Det är ju som att säga att om jag trycker upp ett tyg med 6 uddiga stjärnor plagierar molo?

Däremot, de nya molnen som florerar överallt har exakt samma placeringar, samma form, allt är samma. Ett utav molnen seeeer lite olik ut JNY's, men det är för att tyget är mer utdraget, inte att formen ÄR olik. 
  • Ogabinne

Bara för att NÅGON, NÅN GÅNG, tryckt upp molntyg betyder ju inte det att ingen annan någonsin får trycka upp moln, för då härmas man. Det handlar ju bara om att man inte stjäl någonannans moln utan man ritar egna.

Annars skulle både JNY, Lindex, Meandi, villervalla, polarn och pyret, kappahl och antagligen ett stort gäng till vara tjuvar idag. Men det finns ju en gräns... Antagligen Axen med för den delen för hon är säkert inte den första i världshistorien med moln.

• Ogabinne

Min lillasyster vill ha kalsonger i JNY's djungeltyg. Av någon anledning springer hon runt med små söta trosor med kalsonger över. Hon är 15 år och pinnsmal, köper XS i kläder, vågar man satsa på 170 ur ottobres barnmönster tror ni?

Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd