ak74 skrev 2011-01-08 10:14:08 följande:
Har en hel dag alldeles för mig själv
Sambon är iväg och dömer innebandy hela dagen och alla 3 barnen åkte precis med sina mostrar till ett badland.
Har planerat att ägna mig åt sömnad HELA dagen och vaknar med en tennisboll i halsen. Det gör ont och näsan rinner. Men jag ska försöka sy i alla fall!!! Men vad ska jag hitta på??? Har hur många idéer som helst men nu när jag har tid och möjlighet så ekar det tomt i skallen....
Så snälla ni... INSPIRERA MIG!!! så jag kommer igång...
Usch och fy, vilken otur!! Har du inget hemma mot halsont kan jag rekomendera TE!! Drick massa te så varmt du bara klarar av att dricka. Det tar inte bort orsaken till halsontet men det bedövar riktigt bra och man känner sig som människa en stund i alla fall.
Något annat som är riktigt bra är att hälla upp så varmt vatten du klarar av att ha i munnen, häll i lite salt, rör om och gurgla med detta. Om du provar, tänk bara på att inte ta FÖR mycket salt, och var noga med att inte svälja. Det gjorde jag av bara farten och det resulterade i att jag kräktes i vasken. - Inte lyckat!
Något annat som får förkylningen att försvinna på ett par dagar är Echinagard. Det funkar verkligen!