Sytråden spinner vidare - lila tråd
vi skulle på kalas igår och allt hon hade i garderoben vägrades att användas....det fick bli en snabbsydd tunika alá pös modell.
Håller med ang. tyglängden.
En halvmeter är ofta för kort och en hel för lång.
Höga fraktkostnader gör att man inte ens kan beställa en liten snutt heller. Visst de blir väl för mycket arbete för så lite pengar, men trist att inte kunna ge service till dem som inte har råd (eller vill betala mycket) för deras tyger, utan bara kan kosta på sig en lite bit.
Jag ska däremot få en ny meter av multiranden (hette den så tro) från MT
Behövde inte returnera det felande tyget (var felvävt på mitten) jag mailade bilder där man tydligt såg felet.
Så nu har jag helt plötsligt rätt så mycket av det. Istället för att sy nåt till sonen som jag tänkt, undrar jag om tyget kan räcka till en tröja åt mig -iallafall en t-shirt. Då felet på den felande metern sitter på mitten.
det är brun mudd....jag hade ingen annan som passade hemma och hon skulle ha klänningen innom 30 min så då fick det bli brun.
Om man drar isär tygerna lite (från rätan) vilka trådar från olen (4trådig) ser man?
Visst är det 2?
Ska beställa tråd och även om Bibbi är billig så blir det för dyrt med många olika nyanser på flera olika färger. Jag har verkligen ett dåligt utbud och känner mig lite begränsad -så nu ska här handlas tråd.
(Tillhör kategorin "det är roligare att köpa tyg än tråd")