Sytråden spinner vidare - lila tråd
Jag har försökt i olika kategorierna efter att velouren inte funkade men får samma på allt.
Vad trist. Jag skulle ju fredagsshoppa! Får kika i nån annan shop ist. Vänta går ju inte!
Jag ser att dom har höjt priset med en 50 lapp nu men det är fortfarande himla billigt.
http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S79831622
Jag är totalt snurrig här!
Eftersom jag tjänat för mkt på min sömnad gick jag idag in på skatteverket för att skatt och momsregistrera mig. Då tyckte hon att det bästa alternativet för mig var att regga mig som enskild firma. Okej, då gör vi det. Hur mycket kommer du tjäna allt som allt under ett år? Överskottet per månad? Inköp per år? Eeeh, det är ju helt omöjligt för mig att säga. Kommer du sköta bokföringen själv? Eh, ja. Okej, har du ett bokföringsprogram? Nej men jag sparar ju alla kvitton. Jaha men om du blir granskad kan du inte komma med en skokartong med papper, det finns krav på att du måste ha ett bokföringsprogram. Okej, det kan jag göra i Excell då eller? *skratt från skatteverketflickan* Nej det kan du verkligen inte, du måste köpa ett bokföringsprogram.
Kan säga att jag var bra mycket gladare när jag gick IN på skatteverkets kontor än när jag gick UT.
"Vi har en företagsträff där du kan lära dig mer"
Jaha, när och var? På torsdag, 10 mil härifrån. Jo tjena!
Snurr snurr snurr i huvudet!