bakabakalitenkaka skrev 2010-03-12 11:02:11 följande:
Är det nån mer än jag som är arbetslös och hemma om dagarna? Eller sitter ni andra och håller koll på jobbet mammalediga?
Ja, nu är jag *skratt* arbetssökande eftersom jag sagt upp mig själv. Men jag har inkomst ett par månader till (eller t o m april månad ut) eftersom jag är sjukskriven. Sedan, om jag inte fått fatt på jobb innan dess så är det arbetsförmedlingen som gäller och A-kassa vad det lider.
Kaja skrev 2010-03-12 10:30:38 följande:
Jag har varit lite låg nu några dagar. När livet ÄNTLIGEN skulle bli bättre efter alla tråkigheter i vinter.... ja, då rasar motorn på bilen. Kamremmen skulle visst vara inblandad. Troligen motorbyte och 20000 i utgifter, såvida man inte skrotar bilen helt, den borde vara värd kanske 30000 och frågan är om det är värt jobbet... Himla tur att jag inte köpte broderi-enheten till symaskinen. Nåja. jag har sytt lite till mig själv. Bilder i bloggen.
Aj, aj kamrem och motorras är verkligen ingen kul grej. Bilar skall tuffa och gå utan problem så det så. Här finns det som tur är en make som jobbar med lastbilar och har bra koll på bilar av alla de slag och fixar servicen på dem i tid.
Usch är trött och seg idag. Det blev för mycket med en hel lång dag inne i stan med tidig uppestigning igår så jag känner att jag bara går på halvfart idag. Har ett kök som behöver röjas av, men har ingen lust. Nu kommer solen smygande, kanske kan jag få lite energi utav det. Och jag har nästan lovat 4½-åringen en färdig djungeltischa idag så jag skulle behöva ge mig själv en spark i baken.