Sytråden spinner vidare - lila tråd
Varför måste det vara så trist att sy vändhål, jag håller på med ett gäng bakelser men det tar ju sådan tid att sy ihop vändhålen. Och inte går det fortare när man passar på att surfa under tiden man syr :-S.
Varför måste det vara så trist att sy vändhål, jag håller på med ett gäng bakelser men det tar ju sådan tid att sy ihop vändhålen. Och inte går det fortare när man passar på att surfa under tiden man syr :-S.
Mellan mina barn är det 25 månader, dottern är född okt 07 och sonen jan 10. Det är mycket passande med en 10 månaders som ställer sig upp mot allt, men det kommer ju bli ännu värre när han börjar klättra och sånt. Jag syr lite när barnen är vakna men mest klipper jag då eftersom jag gör det på köksön. Symaskinen har jag på nedervåningen och ibland syr jag när lillen är vaken, då får han krypa runt på golvet där nere.
Mina barn har en del hemsytt, jag tycker också om attt handla på rea men nu har jag lagt band på mig själv och köper inte sånt som jag kan sy själv för tillfället.
När ni gör mössor som är baggy, hur mycket längre än en vanlig mössa gör ni den då? Om den är fleecfodrad, har ni foder i hela mössan eller bara så att huvudet får plats?