• TiLo

Sytråden spinner vidare - lila tråd

jag fick en pfaff expression line 4.0 av min sambo i födelsedags present. Sitter nu och kollar på deras coverlock vilket tydligen är en overlock i samma om jag förstått det rätt. Så självklart ska en sån stå på önskelistan till nästa födelsedag. Oskyldig Jag är jätte nöjd med symaksinen som matar även mjuka tyger perfekt med IDT. Har haft en gammal husqvarna rose tidigare som jag fick ärva av mamma när jag tog studenten för 100 år sen.

• TiLo
    tinni78 skrev 2010-11-11 21:16:05 följande:
    aha, så du har redan en overlock .
    nä???
  • TiLo
    tinni78 skrev 2010-11-11 21:16:05 följande:
    aha, så du har redan en overlock .
    alltså, jag blev lite förvirrad. Nej jag fick en vanlig symakin med quilt sömmar. Men det verkade som pfaffs overlock maskiner även har cover sömmar i samma maskin. Så menade jag.
  • TiLo

och jag har ju satsat på att överbefolka världen så jag har en 97:a, en 99:a, en 06:a och en 10:a.

• TiLo
    Ogabinne skrev 2010-11-13 15:04:03 följande:
    Oj oj, full rulle! Fast måste vara rätt skönt att de 2 största är så pass stora?
    Min granne har 5 barn. Under 7 år. DÄR kan vi snacka full rulle!
    Ja det två stora är inte så besvärliga... än.... Mest skjutsningar både hit och dit med dem. Den största är faktiskt jätte duktig på att vara barnvakt åt de minsta så hon är mest till hjälp. När hon är hemma vill säga. :-P
  • TiLo
    gewjyn skrev 2010-11-14 15:36:19 följande:
    Jag blev också lite förvånad när jag fick hem svamptyget, trodde också att det skulle vara lite större mönster på det.men jag tycker att det är fint ändå. Har dock inte hunnit sy något av det än. Något jag är jätteglad över att ha testat är annars MTs jeanscollege.Här sytt ett par mjukisjeans och ett par leggins i det i helgen och jag tycker att det är ett jättebra tyg att ha som komplement till alla färgglada mönstrade tyger. Måste nog beställa lite mer ganska snart. Fast det står att det ska vara 180cm brett och det undrar jag om det är, jag missade att mäta innan jag klippte och sen verkade det mer vara kanske 150 brett, någon som här en orörd bit hemma och vill mäta? Billigt är det ju i jämförelse med det mesta annat, 100 kr/m
    vad är MT? Om det är en internet butik får du gärna länka. Jag skulle behöva sy leggings åt min dotter som slitit ut sina på stolarna i skolan.
  • TiLo
    gewjyn skrev 2010-11-14 17:55:32 följande:
    Mjuka Tyger, www.mjukatyger.se det är någon ny adress egentligen, men denna vidarelänkas
    Fiffa5 skrev 2010-11-14 17:56:07 följande:
    MT är Mjukatyger.se

butik.kameleontdesign.se/jersey-enf-jeans-p-1...
    Aha, tack. Den länken har jag redan. Ska genast gå in där och leta efter det tyget.

Aj, aj, aj jag tror jag har fått livmoderinflamation. Lite OT jag vet men ack jag får nog uppsöka Kvinnokliniken i morgon.
  • TiLo
    Fiffa5 skrev 2010-11-15 07:51:08 följande:
    Oj, det låter ju inte bra. Hur har det gått??
    Jag har varit lite frånvarande nån dag och har fullt sjå att läsa ikapp. Jo, tack det har gått bra ändå. Det blev ingen inflammation. Dagen efter var det bättre fram till jag började bära saker igen. Så vi kom fram till att det helt enkelt överanstränger mig. JAg skrapades och satte in spiral i fredags efter ett MA så det kanske inte är det klokaste att bära en massa tunga kassar efter det. Men nu känner jag inte av det längre. Och tar det liiiiite lugnare också.
  • TiLo
    Fiffa5 skrev 2010-11-17 19:05:07 följande:
    Skönt att höra att du mår bättre. Låter nog klokt att försöka ta det lite lugnt efter allt nu. Är nog bäst att du sitter still lite...och syr tex  
    Hahaha ja om det vore så väl. Har insett att jag inte behövt släpa med mig symaskinen hem hit från sommarstugan. Vi har sålt vårt hus och ska vara ute den 25 jan. Innan dess är det julbord, julafton, nyårsafton, och ett 1 årskalas att fixa. Verkar inte så hopphullt för min sömnad direkt. MEn om jag kämpar på ordentligt så kanske jag kan få sy nån tilet tingest.
  • TiLo
    Ogabinne skrev 2010-11-30 12:03:56 följande:
    Är det ngn som vet om det är stor skillnad mellan barn 170 och vuxen 34/36?
    om man köper kläder så brukar det vara lite mer "kvinnliga" former på 34/36. Annars har jag ibland kunnat köpa 170 till mig som har 36 i vanliga fall. Men ärmar kan vara för korta. Byxor går inte alls. Jag är för bred över rumpan, och då är jag ändå ganska smal och pojkaktig figur.
Svar på tråden Sytråden spinner vidare - lila tråd