• Isanje

När tycker du att man är FÖR ung för att bli mamma??

Bara nyfiken

• Svar på tråden När tycker du att man är FÖR ung för att bli mamma??
  • everloving

Jag tycker man ska gå ut skolan först, så under 19 då. Vilket inte utesluter att man inte kan bli en bra mamma ändå, om man är under 19, det kan man förstås. Men det är mest rättvist för barnet om man har gått ut gymnasiet.

• Teskedsmamman

Generellt tycker jag under 20 är för ungt, men det finns undantag överallt.... men en avslutad utbildning eller snart avslutad tycker jag är vettigt.

3 killar & 1 i magen ☆ Virkaholic ☆ tesked.blogspot.com/
  • UngMorsa

Under 18-19 år.
    Själv var jag 16 år och även om allt har gått kanon så var det ändå tufft.
    Jag hade ingen inkomst att basera FP på. Tack och lov så fick jag ett bra jobb och idag har vi det riktigt bra allihopa.

• Lillan1971

Man kan vara för ung trots att man är 30+ tycker jag.

Mamma till fem ♥ Från&med dagen du blir mamma har du ditt hjärta springandes utanför kroppen för alltid ♥
  • JaneDoe10

Man är alltid för ung för att skaffa barn om någon annan (samhälle eller föräldrar) måste försörja en.

Snälla stanna nu, så vi får träffa dig i mars. <3
  • LillaFlingan

faktiskt så tycker jag i regel att under 23-24 så är man för ung....
    självklart kan det vara individuellt.. men ändå!

jag tycker själv att man bör ha levt lite, jobbat, bott själv osv..
    göra sådant som utvecklar en.. ens personlighet,erfarenhet och mognad..
    det gynnar alla i långa loppet! :)

men självklart finns det dem som är 35år och får sitta första barn men ändå inte är mogna för det...
    så åldern kanske eg inte spelar sååå stor roll..

jag vet bara en av mina vänner var knappt 21 ens när hon fick sin första.. och jag anser absolut inte att hon var/är särskilt mogen för det... inte så som hon hanterar sitt barns trots,bus osv....... tyvärr.
    min egen mamma fick mig&min syster vid 21 års ålder.. och Nej nej nej.. det var helt fel!
    hon skulle ha väntat tills hon var minst 30..... ;)

själv var jag 26 när första kom och 27 när andra kom..
    kände mig verkligen redo och första var helt sjukt efterlängtad (fick en massa mf innan)..
    jag känner att när man känner sig redo att lägga sitt liv till sidan av för att ta hand om små bebisar/barn så är man redo...
    när man inte känner ett behov av att springa ute på krogen osv.. då är man säkerligen redo..

min syster t.ex vill resa mer osv och vill absolut vänta några år till, för hon känner sig inte alls redo..
    och då ska man ju inte forcera något heller :)

sååå .. kontentan av allt mitt babbel: det är högst individuellt!
    men de 21åringar som jag vet fått barn har inte riktigt varit redo för det.......
    men det finns säkerligen de 21åringar som tar bättre hand om sina barn än vad en 35åring gör..!

• Lyckligtgift

Jag var 16 nä jag fick mitt första barn Visst var jag väldigt ung men var jag för ung? ne det tycker jag inte. Man mognar ju uner graviditeten också. Att få sonen nä jg var 16 år var verkligen min räddning. Vet itehur det skulle ha  slutat om jag inte hade fått honom.  Nu är jag 21 år, har preci fått mitt andra barn. Jag är färdig utbildad.. Vm säger att man inte kan plugga när ma ha barn?  visstdet är tufft men det går. Man har givetvis  inte så mycke pengar att röra sig med. huvudaken är attman är lyckig! De flesta av mina vänner fck barn unga ochdet har gått väldigt bra för alla! :D  

• Lyckligtgift

Jag var 16 nä jag fick mitt första barn Visst var jag väldigt ung men var jag för ung? ne det tycker jag inte. Man mognar ju uner graviditeten också. Att få sonen nä jg var 16 år var verkligen min räddning. Vet itehur det skulle ha  slutat om jag inte hade fått honom.  Nu är jag 21 år, har preci fått mitt andra barn. Jag är färdig utbildad.. Vm säger att man inte kan plugga när ma ha barn?  visstdet är tufft men det går. Man har givetvis  inte så mycke pengar att röra sig med. huvudaken är attman är lyckig! De flesta av mina vänner fck barn unga ochdet har gått väldigt bra för alla! :D  

• BaraLillaIda
    Det är så mycket som ska spela in. Kan man inte försörja sig själv och låter mamma eller pappa betala allt ska man inte ha barn. Man måste veta vad ansvar innebär och att man kan ta ett ansvar och fulfölja de fullt ut ! Enligt mig så -18 för ungt för ett så stort ansvar som att bli förälder.
Svar på tråden När tycker du att man är FÖR ung för att bli mamma??