Inlägg från: Jag kom inte på något bättre |Visa alla inlägg
  • Jag kom inte på något bättre

Unga föräldrar

Om min öppnaförkolan grupp bara skulle heta "öppna förskolan" så skulle jag inte alls ha någon lust att gå dit, för då skulle jag inte veta att det specifikt är för just unga föräldrar.

Man måste ju kalla sig själv för någonting då man tex letar efter öppen förskola, för jag skulle itne vilja gå dit ifall det bara var folk i 30-40 års åldern, skulle bara känna mig underlängsen då jag märkt att vissa har kollat ner på mig, både inom sjukvården och på stan.

~Alicia, Min Eviga Sol I Mörkret~
    SandraLindholm skrev 2010-03-05 21:17:18 följande:
    Precis! Jag ska börja gå på "unga mamma träffen" på ÖP och det tycker jag ska bli jätteroligt. För det är faktiskt så, unga/äldre mammor har inte riktigt samma liv och situation som yngre oftast. Det kan vara roligt att läsa/träffa yngre mammor när man är där själv. Precis som jag, jag är TvillingMamma och Mamma till tvillingar födda i v24. Jag vill hitta prematur mammor/tvillingmammor/ungamammor och det är jättebra att de berättar att de just är detta. Varför stör det så mkt? Skulle ni störa er på "mamma till utvecklingskadat barn", skulle ni tycka "ååhh måste hon berätta det, räcker det inte med att hon just är mamma???"
    Ok :) jamen du, jag är ju "ung-mamma-med-prematurbarn" ;)
    Fast Alli föddes inte alls lika tidigt som dina tvillingar, men i vecka 35+2, och så fick vi vara på barn4 i tre veckor :P
    SandraLindholm skrev 2010-03-05 22:05:36 följande:
    Glöm inte "ung-mamma-med-prematur-tvillingar" ;) Vi fick ligga i 12 veckor, mkt kort tid för att vara så extermt tidigt födda. Vi kom hem när de var i v36+4 utan sond eller syrgas :)
    hehe ^^
    men gud va härligt att allt gick så bra med dem :) det är väl itne så vanligt att såpass små barn klarar sig så bra?
    trots att alli föddes 35+2 så var jag konstant orolig för hjärnblödning, just för att det var en pojke som var född samtidigt som åg med sond och övervakning i flera veckor :/
Svar på tråden Unga föräldrar