Inlägg från: Sunkiissed |Visa alla inlägg
  • Sunkiissed

Unga föräldrar

Man kanske skriver det för att folk ska veta vem man är? Eller jag som skriver "TvillingMamma", får jag inte skriva att jag är tvillingmamma?
    Det finns trådar tex som heter typ "Vi äldre mammor" och det är bra, då vet jag som UNGMAMMA att jag inte har där att göra.

Nä, man kan störa sig på mkt, men man ska nog välja vart man lägger sin energi

• Sunkiissed
    Rocktroll skrev 2010-03-05 18:01:26 följande:
    Jag håller med dig TS och vadan detta "Ung mamma och förbannat stolt över det" trådar som man ser till höger och vänster (??) vad är det att vara speciellt stolt över?? Känns ju lika vettigt som att starta en tråd och döpa den till "Mamma och stolt över det"....de flesta är väll stolt över att vara mamma oavsett ålder.
    Har bara sett en sådan tråd faktiskt...
    Och ja, det känns lite överdrivet kanske, men, som ungmamma så får man höra mkt "ojjande" och det kanske därför det blev ett sådant namn på tråden?

Jag tycker att man kan skriva "ungmamma" lika mkt som man kan skriva "tvillingmamma" eller "mamma till tre" osv, för att berätta lite vem man är.

Om jag vill hitta mammor i min ålder, så blir det till att kolla efter "unga mammor" precis som de finns "unga mammor norge" eller på outsiders häromdagen var det "unga mammor". Det kan väl finnas frågar som heter "40+"  Är det lika störande?
  • Sunkiissed
    Jag kom inte på något bättre skrev 2010-03-05 21:12:39 följande:
    Om min öppnaförkolan grupp bara skulle heta "öppna förskolan" så skulle jag inte alls ha någon lust att gå dit, för då skulle jag inte veta att det specifikt är för just unga föräldrar.Man måste ju kalla sig själv för någonting då man tex letar efter öppen förskola, för jag skulle itne vilja gå dit ifall det bara var folk i 30-40 års åldern, skulle bara känna mig underlängsen då jag märkt att vissa har kollat ner på mig, både inom sjukvården och på stan.
    Precis! Jag ska börja gå på "unga mamma träffen" på ÖP och det tycker jag ska bli jätteroligt. För det är faktiskt så, unga/äldre mammor har inte riktigt samma liv och situation som yngre oftast. Det kan vara roligt att läsa/träffa yngre mammor när man är där själv.

Precis som jag, jag är TvillingMamma och Mamma till tvillingar födda i v24. Jag vill hitta prematur mammor/tvillingmammor/ungamammor och det är jättebra att de berättar att de just är detta. Varför stör det så mkt?
    Skulle ni störa er på "mamma till utvecklingskadat barn", skulle ni tycka "ååhh måste hon berätta det, räcker det inte med att hon just är mamma???"
  • Sunkiissed
    Jag kom inte på något bättre skrev 2010-03-05 22:02:10 följande:
    Ok :) jamen du, jag är ju "ung-mamma-med-prematurbarn" ;)Fast Alli föddes inte alls lika tidigt som dina tvillingar, men i vecka 35+2, och så fick vi vara på barn4 i tre veckor :P
    Glöm inte "ung-mamma-med-prematur-tvillingar" ;)

Vi fick ligga i 12 veckor, mkt kort tid för att vara så extermt tidigt födda. Vi kom hem när de var i v36+4 utan sond eller syrgas :)
Svar på tråden Unga föräldrar