Vi som har barn med spalt del 15
Jo, Örebro har också. Lite förvånad faktiskt att vi inte hamnade där, det är närmare.. men självklart är jag glad att vi hamna på ett större sjuk hus - känns mer säkert på nåt sätt.
Jo, Örebro har också. Lite förvånad faktiskt att vi inte hamnade där, det är närmare.. men självklart är jag glad att vi hamna på ett större sjuk hus - känns mer säkert på nåt sätt.
Elias har också en framtand (uppe) som ser lite sne ut... betyder det att den nya tanden sen också kommer vara det.....? Dum fråga kanske...
Hej! Har inte skrivit på länge för jag har inte haft nåt att berätta!
Men idag fick vi papper på en tid till logopeden åt Elias - mitten av Oktober är det dags.
Är väldigt nervös, jag tycker inte han pratar alls... Om han pekar å säger nåt så förstår vi å svarar, men ingen annan skulle nog förstå vad han menar...... Han säger inte ens mamma på riktigt åt mig som andra barn i hans ålder.
Vi va även till öronmottagningen idag och hon sa att han är helt klart en patient för att få rör. Hon sa att vi får göra som vi vill, men hon tyckte dock att vi kunde vänta. Hade han haft öroninflammation varje eller varannan månad hade det varit en annan sak... men han har haft 2 eller 3 detta år, och även om han petar sig i öronen behöver det inte betyda att han har ont. Han hade katarr i vänstra örat - som vanligt, det är oftast det örat det varit fel på.
Så nu är det bara å vänta å se vad logopeden säger om hans ''tal''....
Idag fick Elias tid för att operera in rör i öronen - 26 November, så det är nästa Fredag redan!
Sa till sambon att när de tagit in honom å ska sövas så får han skjutsa ner mig på stan så jag kan kolla i affärer... Klarar inte av att gå runt, runt på sjukhuset å vara orolig även denna gång! Då är det bättre om jag shoppar på stan å får annat att tänka på!
Jag är jättenervös - även om det är en MYCKET minde operation än hans första... Vi ska vara där 7:35 och får åka hem runt 12:30 och allt är som vanligt efteråt - han kan träffa folk, åka på stan å vara i butiker, osv... Så vi åker väl till IKEA som vanligt å äter..
I Fredags fick Elias rör i öronen. Det gick fort som tur var, vi var helt klara på 2 timmar. Han blev lite groggy efteråt, spydde lite ''vatten'' också. Vilket var ovanligt att de gör.. Såg i Lördags att det hade börjat blöda, så vi satt på akuten i 2 timmar igår. Jag orkar inte med sjukhus, så jag åkte iväg och fixade de ärenden vi skulle gjort efteråt.
När jag skulle tillbaka till sjukhuset så blev bilen framför min påkörd av en som fick sladd. Jag tvärnitade och ringde 112 och fick förklara vart vi var. Gubben som åkt framför den påkörda bilen klev ur och försökte stötta den påkörda och väldigt chockade kvinnan.
Mannen som körde den andra bilen var så nervös över vad som skett så han gick runt och rökte hela tiden - jag blev väldigt nervös av det, det rann ju ur en massa ''vätska'' ur bilarna. Dock var det spolarvätska, men det kunde ju varit bensin..... Det sa brannmännen också, att han måste sluta röka!
Jag var tvungen att vänta tills polisen kom så jag kunde lämna mina personuppgifter och vad jag hade sett. När jag kom tillbaka till sjukhuset hade de fått vänta på mig i 20 minuter (jag fick vänta på polisen i kanske 30-40 minuter) men det såg bra ut. Det kan tydligen börja blöda. Men fortsätter det komma blod om 2-3 dagar och framåt så ska vi till läkaren.
Är hemma från jobbet idag, är skum i magen... hoppas det inte är magsjuka igen....!