Älskadeungar skrev 2010-05-26 11:08:27 följande:
Hej alla!Vill först önska lycka till till er som snart är på väg in till OP. Skönt att det blir av nu innan sommaren.Jag var på ytterligare ett ultraljud för ett tag sen där det bara verifierades att lillan har läpp-käk spalt, gommen gick inte att se på ultraljudet, men jag förutsätter att det finns en spalt där med. Och såklart har jag klurat mycket på det här med maten...Hur har ni gjort vid förlossningen? Har ni lagt bebisarna till bröstet trots att de inte kunnat suga? Min tanke är att det inte finns någon "mening" med det, utan att det är bättre att hon får sin specialflaska med en gång och att jag tar medicin så att mjölkproduktionen inte kommer igång. Jag ska inte pumpa.Sååå...?? Hur har ni gjort / tänkt kring detta?Ha en skön dag!
Vi visste inte att Ella hade spalt. Så när hon födse la ja henne vid bröstet som man gör och hon fick sutta så gott hon kunde. Sen handmjölkade ja lite och gav henne på sked. Men ja han inte ens tänka på om hon skulle "ammas" eller inte utan jag hade nog ställt in mig från början att ja skulle få en bebis jag skulle amma om det funkdae. Nu funkade det ju inte men ja valde att pumpa.
I ditt fall kan ju ingen annan en du avgöra va som känns rätt elle fel. Men jag hade nog ändå öagt upp bebisen vid bröset först för att få den första närkontakten och sen valt att ta fram flaskan.