Inlägg från: My Sweet Shadow |Visa alla inlägg
  • My Sweet Shadow

Vi som har barn med spalt del 15

Hej hej! Jag väntar våran andra son om några veckor, och på rutin UL konstaterades det att han har LKG spalt. Skulle gärna vilja läsa andras bloggar, om andra som har barn/väntar barn med spalt. Tankarna snurrar i huvudet ganska rejält såhär på slutet  {#lang_emotions_tongue_out} Och vill ni inte skriva ut era bloggadresser här i forumet får ni gärna skriva i PM om ni har lust!

Har själv en blogg, om någon är nyfiken att läsa om våran resa...
    maze.blogg.se

• My Sweet Shadow

Tack ni som kikade in på bloggen o skrev {#lang_emotions_smile}

Frejon: Jag tycker det kan vara skönt att ha något att skriva av sej i. Även om det så bara är om hur dagen har varit. Och ännu mer nu när man väntar barn. Det kan vara kul att kunna gå tillbaka o läsa vad man tyckte o tänkte förut. Jag känner även att man kan nå ut till fler i samma sits, o kanske även inspirera folk i vissa fall {#lang_emotions_wink} *låter som värsta bloggnörden, haha* Det jag menar är att det kan vara bra att skriva blogg ibland...

• My Sweet Shadow

Hej alla! I onsdags kväll föddes våran lilla Levis. Han har enkelsidig LKG spalt, men är annars heeeeeelt perfekt {#lang_emotions_wink} Man har ju såklart tusen frågor, men jag antar att varje barn har sina egna sätt, och ingens resa är den andre lik. Men det här med matningen... Vi matar honom med flaska (den från medela) och han får i sej det han ska. Men det tar ju jättelång tid att få i honom maten. Kommer det vara såhär jämt, eller får dom in snitsen efter ett tag? Jag förstår ju om dom har lite svårt i början såklart. Men det kan ju vara bra att veta vad man ska ställa in sej på... :)

• My Sweet Shadow

Tack alla {#lang_emotions_smile} Levis äter redan fortare, men somnar oftast flera gånger under matningen. Funderar på om de kan vara jobbigt att försöka suga, utan att lyckas riktigt... Men han får iaf i sej all mat han ska.

Men det märks att han har stort sugbehov. Och napp kan han inte suga på. Så vad gör man? Jobbigt när han bli sådär ledsen utan att kunna hjälpa honom {#lang_emotions_frown}

• My Sweet Shadow

Ja, vi har en sån där flaska med lång "pip". De funkar ibland att trycka lite på den när han somnar...

Vi får oxå sitta o hålla i nappen om han ska få tutta, det verkar hjälpa lite iaf. Men med tanke på att vi har en son på 1 år oxå så är det lite tufft att få tid till båda två om man blir tvungen att sitta o hålla nappen åt Levis. Men det kanske inte finns något annat sätt. Jag vet inte...

• My Sweet Shadow

Hej alla! De va ett tag sen jag skrev något här nu. Har bara varit in o läst lite. Levis är nu 8 månader (född med enkelsidig LKG-spalt) O har opererats 3 gånger, läpp/näs plastik, öron, o nu senast mjuka gommen. Vi tillhör Uppsala. Tyvärr har de inte gått så bra tiden efter operationerna, men de är som de är. Inte mycke vi har kunnat gjort. Idag mår han bra iaf :)

Om de är någon som vill läsa om våra dagar, och operationerna o sånt så finns de i min blogg.

maze.blogg.se/

• My Sweet Shadow
    Elin7806 skrev 2011-01-24 22:27:33 följande:
    Jag har följt din blogg sedan ett tag tillbaka. Den och Sofias bloggom Vilja har hjälpt mig mycket. Han är så söt lilla Levis! Såg ut som min lilla kille som nyfödd
    Vad kul :) Kikade precis in i din blogg, o visst är dom lite lika! De måste snart vara dags för operation va? (har inte läst bakåt i tråden, de kanske står där...)
    Mary Jo skrev 2011-01-24 10:15:49 följande:
    Åh,jag har tänkt på dig och Levis faktiskt men har inte hittat din blogg.
    Synd att tiden efter op har varit jobbig men bra att han mår bra. Nu ska jag kika in din blogg!
    Nejmen, så roligt! ;) Brukar kika in i din blogg lite då o då oxå. Skönt o läsa om någon som har de lite likt en själv så att säga!
  • My Sweet Shadow

Såg nu att de snart är dags för op för er, Elin7806 ;) Spännande! Kommer ihåg hur nevös vi va innan första op, hur han skulle bli o se ut o allt. O varje dag är jag lika imponerad över resultatet, fast de nu är 4 månader sen...

• My Sweet Shadow
    Emindith skrev 2011-01-28 07:48:56 följande:
    Är det verkligen ingen som har varit med om att spalten har gått upp igen efter en gomoperation? För nu råder det ingen tvekan om att min Märits gom har fått tillbaka sin spalt. :(

Jag är så orolig för hur det ska bli, kommer de att kunna fixa den alls?
    Usch vad tråkigt!! Jag va oxå jätterädd för att Levis gom skulle gå upp igen, han fick en inflammation i den när vi fortfarande låg kvar på Akademiska. Men är du verkligen säker på att den gått upp igen? :O Isf måste dom ju ta emot dej i Uppsala, så att någon kunnit få ta en titt. Låter helt hemskt!! Ring till dom o hör iaf. Jag skulle hellre åka en gång för mycke än en gång för lite...

Kan även tillägga att Levis gom fortfarande har en liten spalt, o att man ser två små hål upp till näsan (?), men jag tror ändå att de är som de ska. Kan de inte bara vara så för din Märit?
Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15