• Tessou

Vi som har barn med spalt del 15

ELIAS 090326
  • Tessou

murreior;
    Så bra att allt gick bra, men jag håller med - väldigt dåligt att läkaren inte fanns där efter operationen!

Har era barn kunnat dricka ur pipmugg? Den vi hittade igår hade ganska stora hål. Eller måste man köpa en som man kan byta ut själva nappen på till weledas pipar?

ELIAS 090326
  • Tessou

Ja, droppstopp kan ju vara bra å ha... Vad finns nüby i för färger? Hoppas turkos finns...

ELIAS 090326
  • Tessou

Glädjefrö;
    Välkommen!

Det var samma med Elias, 2 läkare missade spalten helt och det upptäcktes av en barnmorska då han var mer än 2 dygn. Hon ville se på då jag ammade och hörde då att han lät konstigt.

Han har också ''bara'' gomspalt.. han blev opererad 5 November 2009 - mjuka delen. Hårda blir då han är 2 år. Elias ''dingel-grej'' var kluven i 2 delar, men nu har en hel som alla andra..

Elias har ätit med Habermannflaska sedan det upptäcktes. Nappen har ploppat ut men låg han på rygg så höll den sig på plats...

ELIAS 090326
  • Tessou

Glädjefrö;
    Jag hade gravidförsäkring via Folksam, läste lite i trådar att man inte får ut nåt.. men det kanske är ändrat? Hur fick du reda på det.. ringde du Folksam och frågade? Elias är snart 1 år så det kanske är försent för mig att kolla upp...?

Elias åt med Habermann flaskan efter operationen, men han fick inte använda vanlig tröstnapp.

ELIAS 090326
  • Tessou

FridaochSamuel;
    Dum fråga kanske.. men vad menas med isolerad gomspalt?

ELIAS 090326
  • Tessou

Glädjefrö;
    Jag ringde tidigare idag och fråga, men hon lät väldigt chockad och sa att man kan inte få ersättning, eftersom han är född med det..

Men hur gick du tillväga med allt?

ELIAS 090326
  • Tessou

Glädjefrö;
    Ha ha, oj då.. det är snart 365 dagar sedan han föddes.. Vem har tid med sånt första månaderna?
    Fast det va inte hon som hade hand om detta.. tror även det gäller om det är hela LKG:n, och inte ''bara'' gomspalt - har för mig att vi pratat om det tidigare i denna tråd? Men lycka till! Synd att det var försent för oss..

ELIAS 090326
  • Tessou

Tack för er förklaring om isolerad spalt!

GHS;
    Elias opererades i Uppsala nu i November, du kan läsa mer i hans blogg (11 November 2009)..

ELIAS 090326
  • Tessou

Så bra att det gick bra för alla små som opererats!

Har en fråga.. mamma läste i en gammal Året Runt från 2002, tror jag den var. Då stod det att om man har katt i hemmet, så kan nånting hos den orsaka missbildning hos ofödda barn.

Är det någon som hört detta förut? Försöker hitta nåt på Google men har inte lyckats. Vi har ju katt hemma - som är innekatt dessutom. Och vi har inge spalt bakåt i någons släkt heller..

ELIAS 090326
Svar på tråden Vi som har barn med spalt del 15