Hjälp! Hon har fråntagit mig rätten att få träffa mina barn!
Jag vet inte vad jag ska göra. Ok jag ska ta det från början. Jag är periodare, dvs jag dricker i perioder. Min f.d. sambo har av någon anledning bestämt sig för att göra livet surt för mig då hon är avundssjuk på mig för att jag är mer populär hos ungarna än vad hon är. Jag och hon har två jättefina barn som hon nu försöker få ensam vårdnad om. Detta trots att barnen trivs bättre hos mig än hos henne.
Hon förtalar mig inför barnen, säger att Pappa är alkoholist så därför kan ni inte få komma till honom. Vi har legat i vårdnadstvist länge och hon manipulerar och duperar sin advokat så att hon ska få rätten på sin sida och döma ut mig som olämplig förälder. Min advokat säger att det inte är så mycket han kan göra och menar att när det gäller vårdnadstvister så är det i regel alltid kvinnan som får rätten på sin sida, om mannen har eller har haft missbruksproblem och inte har skött sig socialt sett.
Jag har en sjukdom som kallas alkoholism. Det är tillochmed vetenskapligt bevisat att det är en sjukdom. Jag genomgick i höstas en behandling efter att ha supit under en längre period. Jag lyckades hålle mig nykter flera veckor efter hemkomst men så som min f.d. sambo höll på att jävlas med mig tog jag snart till flaskan igen. Nu vill de sätta LVM på mig och min f.d. sambo jublar väl i sitt inre. Hon påstår att jag har ringt och hotat henne på fyllan vilket INTE ÄR SANT! Hon brukar hitta på att jag har ringt på fyllan för att hon vet att jag sällan kommer ihåg vad jag sagt eller gjort när jag varit full. Detta har hon nu också tutat i sin äldsta dotter (som inte jag är far till), hon finns för övrigt här på FL och nu håller hon på och sprider en massa skit om mig till andra användare här.
Jag vet att jag kan anmäla min f.d. för förtal men det är inte lönt eftersom rätten förmodligen ändå kommer att stå på hennes sida, då hon är en mästare på att manipulera och dupera.
Ge mig lite förslag på vad jag kan göra. Jag vill så hemskt gärna träffa mina barn, som jag älskar över allt annat .
Ni män som läser här, har ni erfarenhet av manipulativa kvinnor, och har ni något tips om hur man kan tackla dem?
Tacksam för svar.