• Boothwalker

Retrovagnstråden 19

Välkommen till Retrovagnstråden!

Här hittar du oss som gillar allt som har med retrovagnar att göra. Tillsammans har vi ganska mycket kunskap om äldre vagnar och kan ofta komma fram till både ungefär hur gammal en vagn är och vilket märke det är på den.

Undrar du nåt om en äldre barnvagn så fråga gärna. Det brukar finnas i alla fall någon som har koll på vagnen antingen det är en 40talare eller en tidig 90talare. Har du frågor om hur man tar hand om och lagar eventuella slitningsskador så fråga oss gärna eller kolla på några av dessa ställen där har vi lagt in en del tips och annat kul för retrovagnsälskare:

www.retrovagnen.se
    www.retrovagn.blogspot.com

Retrovagn på facebook
    Retrovagnsforumet
    Retrovagn köp och sälj

Vill du se fina vagnar så har många av oss bilder på sina vagnar i sina gallerier. Du är välkommen att titta på dem men låna dem inte till annonser eller liknande utan att fråga om lov. Det är inte uppskattat. Frågar man däremot är många av oss villiga att hjälpa till.

Många här ser de andra i tråden som nån sorts andra familj och vi pratar gärna om lite allt möjligt. Så även om fokus ligger på Retrovagnar (eftersom det är vårt stora gemensamma intresse) så är inget egentligen OT =)

OBS! Denna tråd har en starkt beroendeframkallande verkan. Det är möjligt att du kommer att bli helt insnöad på galonsufletter, stänkskärmar och kromade chassin om du hänger här. Detta kan t ex orsaka hål i plånboken och en extas vid åsynen av en äldre vagn...!
    ♪♫♪ Goretex mot regnet och fleece mot kall snö ♫♪♫
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-03-05 02:43
    Blev visst nåt mysko med de tre sista länkarna.
    Facebook - www.facebook.com/group.php
    Retrovagnsforumet - retrovagnen.mylava.net/
  • Svar på tråden Retrovagnstråden 19
  • jagäraf
    Boothwalker skrev 2010-04-07 10:08:13 följande:
    Ha. Kanske är för att jag brukar nämna blå som en färg jag inte vill ha. Eller så blandar du ihop det med grå vilket jag vill ha... =)
    Jaså, är det en grå du egentligen vill ha?
  • grrrlfriend

Kollade runt i era gallerier, fina vagnar alla har. Köpt själv min första retrovagn för inte alls länge sen. :)

• AlexandraK
    grrrlfriend skrev 2010-04-07 14:29:54 följande:
    Kollade runt i era gallerier, fina vagnar alla har. Köpt själv min första retrovagn för inte alls länge sen. :)
    Kul. Vad är det för någon? Bild?
  • Boothwalker
    jagäraf skrev 2010-04-07 11:19:10 följande:
    Jaså, är det en grå du egentligen vill ha?
    Gärna grå. Men svart är alldeles utmärkt =)

Grå svart eller grön är de färgerna jag velat ha på en sån =)
    Jag är bra på att hoppa, men inte lika bra på att landa - Mowgli 4 år
  • MammaVeronika

Hej!

Hoppas det är okej att man slinker in med en liten fråga här?

Jag har en brio sittvagn från när jag var liten, inköpt i augusti 1985. Mörkblå plysch och cromchassi. En ljusblå sittdyna med fyrklövern på samt vindskydd och en åkpåse som även den är från 1985 finns till.

Måste tyvärr sälja den då vi ska flytta och vi köpt en annan vagn till den kommande bebisen. Går det över huvudtaget att sälja 80-talare idag? Vad kan vara ett lämpligt pris att sätta ut i annonsen?

Har ingen aning så därför jag vill fråga er KUNNIGA människor

BILD finns i galleriet

Tacksam för svar!! //veronika

Home is where my heart is
  • Bambusa

hur då lösa på annat sätt? har glömt å ringa till barnenshus, men kanske hinner springa in dit imorrn efter vi vart till vetrinärn.. 

Boothwalker skrev 2010-04-07 00:39:12 följande:
    fått för mig det. De används väl även till moderna sulkys. Annars borde problemet kunna lösas på annat sätt... =)
  • Boothwalker

Är man händig borde man kunna fixa det med snören eller sy på flärpar med tryckknappar så att ryggstödet håller sig i ett lagom sittläge...

• Boothwalker
    MammaVeronika skrev 2010-04-07 19:27:29 följande:
    Hej! Hoppas det är okej att man slinker in med en liten fråga här? Jag har en brio sittvagn från när jag var liten, inköpt i augusti 1985. Mörkblå plysch och cromchassi. En ljusblå sittdyna med fyrklövern på samt vindskydd och en åkpåse som även den är från 1985 finns till. Måste tyvärr sälja den då vi ska flytta och vi köpt en annan vagn till den kommande bebisen. Går det över huvudtaget att sälja 80-talare idag? Vad kan vara ett lämpligt pris att sätta ut i annonsen? Har ingen aning så därför jag vill fråga er KUNNIGA människor BILD finns i galleriet Tacksam för svar!! //veronika
    ja den borde kunna gå att sälja. Pris beror på efterfrågan men sätt ut den och skriv "eller högstbjudande" så kan du ju sälja den till det pris folk är beredda att betala...
  • MammaVeronika

Ja det var en bra ide, vill egentligen inte sälja men får inte behålla den för mannen... för många vagnar så måste rensa...

Vad är viktigt att skriva i annonsen ang skick å så, annat med äldre vagnar känns det som än med nya...

Home is where my heart is
Svar på tråden Retrovagnstråden 19