-
tror oxå det blir snyggast med från innsidan, då syns det nästan inte. Du får klippa en liten och ha dubbel i mitten så en färgad sida kommer mot hålet dock.Teskedsmamman skrev 2010-05-27 22:40:53 följande:Aha.... får gå på jakt efter sådant då... Jag tror jag vill laga den från insidan för att jag har fått för mig det blir bäst, med tanke på belastning...
-
fast jag menade att man sätter lappen mellan sufflettpinnen och tyget, lite pillrigt kanske men borde gå. går inte det funkar ju ditt sätt medjagäraf skrev 2010-05-28 07:51:02 följande:Men om själva ställningen på sufletten sticker ut så måste man väl laga från utsidan också? Jag har bara satt dit en liten bit av laglappen som dessutom är i samma färg som vagnen (svart). Bara precis så det täcker själva hålet.hmm njae, skulle jag säga...Boothwalker skrev 2010-05-28 00:43:48 följande:Apropå lagning i suflett. Den grå sittvagnen har hål i sufletten Som inte blir mindre direkt. Är det Helt på tok att laga den med silvertejp inuti och sen sy ett suflettfoder i nåt diskret tidstypiskt tyg? Det är inte hörnen det gäller utan lite här och där men mest ganska långt fram uppepå.
Nu fick jag abstinens efter min sån vagn! Måste åka och hämta den så jag kan köra den, använder alltid den på vår sommar, riktig glänsa i solenvagn tycker jag! -
svårt att säga... kanske lappa med sånna lappar vi pratade om, från innsidan, de ger stadga även åt tyget runt hålet. men då blir ju innsidan lustig förstås, tunnt diskret vit innsida över innsidan.Boothwalker skrev 2010-05-28 09:46:08 följande:Vad kan man annars göra? Blir typ värre varje gång man fäller upp sufletten...
Eller sy helt ny sufflett? -
men de lapparna vi pratar om är i nylon och har hel klisterbaksida som fäster sig stenhårt på tyger, ger stadga till tyget så det inte kan repa sig mer osv. Det tror jag lixom inte silvertejp gör.spuff skrev 2010-05-28 13:22:01 följande:Jo, men varför inte silvertejp. Det borde gå. Jag funderade på fliselin eller vad det heter?Hemma och vabbar idag...såå trött, men nu sover O så jag får kaffe.
Man köper och så kliper man i den stl. man behöver. -
finns på de flesta sybehörsaffärer, ibland på coop-syavdelning, då oftast bara i svart.. och här finns det med http://www.bibbistextil.se/Bambusa skrev 2010-05-28 15:23:40 följande:vart köper man de? min nyaste sittvagn i galon? är trasig på hörnet av sufletten, så ställningen är framme lite.. och på väg på ett annat ställe, och ja använder den så d kommer ju bli värre..
-
biten? oj vad trist! Av vaddå?spuff skrev 2010-05-31 21:33:48 följande:Jag veet!Men min katt blev biten idag och det kostade mig 2000, så nu vet jag inte om det blir någon vagn.
-
jag har fått en ny dockvagn i helgen, min kära pappa köpte en åt mig
En underbar i klargul galon, emmaljunga, med rött chassi.
Dock förvirrar den mig lite, den är mer rundad och "knubbig" än de andra emmaljungas 70-talare, har inte 80-tals sufflettspännen utan 70`s. Den har det platta chassit, men vita plast-navkapslar på hujelen. Däcken är inte de skårade som var en bit in på 80-talet, utan mer 70-lika. Ingen krok på handtaget. När är den ifrån?? Hade det inte varit för hjulen hade jag gissat tidigare 70-tal, eftersom formen och storleken antyder mer åt 60 hållet, de blev ju stramare och stramare åt 80. men vit plast på navkapseln??
Visst är det väll nån med gul galon dockis här? Lägg in bild, jag vill verkligen lösa denna gåta
Ska visa bild när jag laddat över till datorn.
-
jag af, ni har aldrig funderat på att bli familjehem åt någon liten bebis som fötts in i fel omständigheter då? eller liknande..
-
jo jag vet ju om eran lilla Elias.jagäraf skrev 2010-06-07 10:25:11 följande:Jag har tänkt tanken men min man vill inte. Han tyckte redan efter fjärde barnet att det räckte och var väldigt svår att övertyga om att försöka få en till. Vi fick ju en liten Elias 2004 men han dog i vecka 22 av graviditeten. Jag var då 43 och min man 48 och efter det har det inte blivit några fler.
Om jag ska vara ärlig så har jag vant mig vid tanken att det inte blir några fler barn och nu när yngsta dottern är 17 år så har jag insett att livet har andra värden än att vara mamma och det känns riktigt bra. Visst har jag en sorg att jag inte fick min lillkille men å andra sidan är jag ju överlycklig över att jag faktiskt har fyra alldeles underbara barn!
Tänkte mer bara som tips ifall ni hade en stark längtan. Men låter ju som ni/du känner dig lycklig ändå.
Du får se fram imot barnbarn.
jag har en barnvagn sparad till barnbarn! Min älsta är 6år hahaha Förhoppningsvis ligger en sladdis i den om ett gäng år först förstås.
var det inte du som hade en gul dockis förresten? -
den låter ganska lilk. Vem var det som hade det då tro? Den som har, hojta!jagäraf skrev 2010-06-07 11:20:38 följande:Jo, jag är lycklig nu när jag helt accepterat att jag inte får några fler barn
Nej, jag har ingen gul dockis (än). Min pappa (!) har en i sin lekstuga som jag tror är väldigt lik den du beskriver, gul galon och rött chassi, ganska liten. Men den har jag inte fått än (pappas minsta barnbarn är bara 4 år än) och jag har aldrig visat den på bild här heller.