Retrovagnstråden 19
SABL, jag köpte min komplett för ca 650 kronor. Den är i jättefint skick och så himla mysig att köra
SABL, jag köpte min komplett för ca 650 kronor. Den är i jättefint skick och så himla mysig att köra
Holy macarony vilket mönster! http://www.blocket.se/gavleborg/Barnvagn_35021002.htm?ca=11&w=3
Ska åka och titta på en vagn i eftermiddag...
Det handtaget ser inte så skönt ut! Eller är det det? Jag är som sagt handtagsfatischist
Nu har jag åkt 16 mil och hämtat min nyaste vagn, en mörkbrun Emmaljunga tvillingliggvagn med brodyr på sidorna, 70-tal. Hon som sålde vagnen hade köpt den av en tjej som i sin tur hade köpt den av en samlare... Jag kollade i Swings galleri och visst fanns den där
Bild får komma i morgon, nu är det för mörkt för att få bra bilder.
Här är tvillingvagnen. Skicket är sådär, chassit och däcken jättefina men liggdelen är lite solblekt, lite lagad och dessutom förstärkt undertill men det funderar jag på att försöka ta bort.Handtaget lite spräckt men det är det ju nästan alltid på Emmaljungor från den tiden. Bortsett från detta är det en riktig drömvagn för mig . Någon som vet vilket år den är från?