Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Emmaljunga tråd, Vol 5

danosani skrev 2010-05-10 10:21:51 följande:
    Har bestämt mig för att sälja min Nitro efter ett år i trogen tjänst.. Är galen i vagnar, så det är ett otroligt rekord för mig Tänkte sälja vagnen för sig och tillbehören för sig. Blir 3000:- för dyrt/billigt för en Black croc köpt mars 09?Dessutom undrar jag vad ni hade gett för en mjuklift 08? Färg Java.
    Med fotsack låter det som ett ok pris
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    NeWil skrev 2010-05-10 12:37:53 följande:
    Tack för tipset om fotsack. Gick till affären och provade och visst passade den bra. Känns inte som ett onödigt köp heller eftersom vi ändå kommer att behöva en till hösten Hon i affären tackar också för tipset för det är flera som kommit in med samma fråga Valde en svart fotsack till min mörkgrå vagn. Funderade ett bra tag på vilken färg jag skulle välja men det fick bli den.
    vad för tips?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    jellona0507 skrev 2010-05-10 13:17:02 följande:
    Undrar om jag har gjort bort mig nu? Skulle köpa en scooter idag, kände att vi ändå inte var mogna nog att vara utan vagn på heltid... såg en emmaljunga city jet (helt ny) nedsatt till vrak pris. Från 575euro till 180euro. Dottern satt tusen gånger bättre i city jet'en än scootern. Fotstödet på scootern var nästan 10cm för kort (dottern är 1meter lång). I city jeten har hon bra med plats. Scootern kostade 259euro.Vi köpte city jeten!! Vet INGENTING om vagnen, mer än att jag tyckte att den är jätte ful! Har ozonen lika stor sittdel (blev smått sugen på den..). Vad var det för fel på city jeten som gjorde att den togs bort ur sortimentet? Något med fälla ihop vagnen iallafall med sittdel? Har inte fällt ihop med sittdel. Om vagnen mot all förmodan skulle gå sönder, då får vi nog en annan vagnmodell.. hoppas jag!
    Så länge sittdelen är i fullt LIGGLÄGE när man fäller ihop den så går den inte sönder. Om man inte har så så går sitt/liggpositonerna sönder tror det är lika på den nya ozonen. Sittdelen är ju lika men ett smidigare chassi på den nya modellen.
    jellona0507 skrev 2010-05-10 13:38:24 följande:
    Är nog så. Hoppas inte vi får problem med denna. Nåväl, vi fick med 2års garanti, så då borde garantin täcka alla konstiga fel.
    Fick diverse fel på min men lyckades inte reklamera den,utan den blev lagad hela tiden.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Zelmilainen skrev 2010-05-10 14:12:35 följande:
    förhoppningsvis. det enda är ju att det kan bli problem emd reservdelar när vagnen inte tillverkas längre...
    reservdelar brukar ska finnas 2-3år efter varan slutats göra
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Fru T skrev 2010-05-10 22:11:01 följande:
    Nitro/Ozone skassit har långt ifrån Scooterns fjädring! Det fick ja erfara idag... Den har fjädring men det ÄR en cityvagn å det är tyvärr inget för mig som är stalltjej :(
    Nää nitron passar väl inte så bra i stall. Därför jag började med att köpa city crossen men är nu även ägare till nitro!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    ängeln83 skrev 2010-05-11 09:25:14 följande:
    Ojdå, alltså vi går ju mest på asfalt, ibland kanske vi slirar ut på nån liten skogsväg men då funkar den väl? Surar fortfarande över att inte Scootern har vändbar sittdel.
    Menar du nitron? Jag kör den även på hårt packade grus vägar som är ojämna,våran lös grus väg går den fint fram över också,inga problem över gräsmattor heller
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    ängeln83 skrev 2010-05-11 13:00:33 följande:
    Hur lång leveransstid brukar det vara om vagnen inte finns i ens butik?Kollade på hemsidan och där stod det att den fanns för omgående leverans från lagret men hur lång tid är det?
    Då brukar det handla om ca 2v
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    ängeln83 skrev 2010-05-11 20:36:14 följande:
    Ozonen men dom borde väl ha samma fjädring va?
    Ja det är ju exakt lika chassi!
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    K I A skrev 2010-05-13 08:03:35 följande:
    nu blev det jobbigt, ska jag köpa nytt eller begangnat? den vagnen jag ha tittat på är en 06a, men jag vill ju ha minst två barn till, den kanske inte håller till det eller blir väldigt rissig.  jag ha ju pengarna att köpa nytt (sparade), men vet inte om det är värt det. det gäller ju en skillnad på 4000:- Men det är ju skönt med fräscha saker. va skulle ni göra? nytt eller begangnat?
    hade satsat på en ny om jag hade tänkt ha samma vagn till alla barn
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Coca cola light skrev 2010-05-13 11:32:13 följande:
    Nu har jag varit i kontakt med både Babyproffsen och Babyland i närheten av där jag bor. Ingen vill ta in en Ozone så jag har ingen vagn att klämma och titta på. Nu undrar jag om dessa affärer tror att det kommer att bli mycket problem med just den modellen eftersom de inte tar in den. Jag kunde visserligen få beställa den men jag vill ju inte köpa grisen i säcken. Andra alternativet är att köpa en nitro men jag är rädd att min son kommer att växa ur den snabbt.
    Dom växer ur ozonen snabbare än nitron!
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5