• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

Coca cola light skrev 2010-05-12 21:33:20 följande:
    Tack för tipset. Vet du om Uppsala kommer att köra denna kampanj? Är så sugen på en Ozone och då skulle jag ju kunna få ett vindskydd och en ny skötväska för checkarna. Eller borde man vänta tills 2011 modellerna kommer? Åh, vilket jobbigt ilandsproblem jag har.
    vet inte om de e med då de e egenägda. Men kan tänka mig det, står nog mer på hemsidan, då de närmar sig. De lägger nog ut de på fredag, annars får du ringa dit å fråga. Har ingen lista tyvärr på de som e med.
  • eec82
    K I A skrev 2010-05-13 08:06:30 följande:
    när kommer årsmodell 11, och när få man se färgerna?
    i sommar kommer inte ihåg vilken vecka de visar, men borde ha bilder i juli senast, el va säger ni andra med koll?
  • eec82
    Movieprincess skrev 2010-05-13 23:42:37 följande:
    Hej!Jag har just köpt en citykorg till min city cross, jag tycker hela liggdelen lutar framåt. Blir att lilltjejen åker fram till kanten med huvudet om ni förstår hur jag menar? Ska det vara så?
    när du har liggdelen på ser du då i hålen där du fäster något rött från liggdelen i de fästerna du sticker ner är de fel lutning. Om du inte ser något av de röda markeringarna är de ok.
  • eec82
    onoff skrev 2010-05-19 10:37:51 följande:
    Vi har ju köpt en sprillans ny barnvagn i april, vi la då 500 kr i handpenning, dock har vi inte fått hem den ännu, är ju så förbannat lång leveranstid på vagnarna..Men nu har vi det jäkligt kämpigt med ekonomin, och vi ska betala resterande 8000 när vi hämtar ut vagnen... Det känns inge bra, finns så mkt annat jag hellre skulle vilja lägga dom 8000 på... Vi vill hellre köpa en billigare vagn på blocket...Men nu till frågan... Vad ha jag för rättigheter? Jag har ju trots allt "bara" betalat 500 i handpenning. och dom pengarna kan dom gärna få behålla. Jag vill bara inte ha vagnen. Jag ringde och pratade med Barnens hus, och dom har ju en försäkring som säger att om det blir något tok med barnet eller vid förlossningen så har vi rätt att lämna tillbaka den.. men jag vill ju inte ljuga och säga att jag har fått missfall. Nån som har vart med i samma situation... Har man rätt i att bara att skita i och hämta ut vagnen?? Eller kommer det en fet räkning sen?? Nån som har hört om nåt liknande???
    du har rätt att få tillbaka även handpenningen.
  • eec82
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-19 22:00:02 följande:
    Ni kan bara ringa och säga som det är så behöver ni inte betala mera men handpenningen får ni ej tillbaka
    jobbar på barnens hur å eligt vårt supportkontor får vi inte neka kunder handpeningen då det inte står på kvittot att den ej återbetalas. (än har vi vad jag vet inte ändrat dessa riktlinjer).
  • eec82
    the M Bitch skrev 2010-05-19 23:29:05 följande:
    Lite klantigt. Handpenningen är ju liksom till för att täcka upp om man beställer hem en vagn som kunden sedan ej köper. Ibland är det ju i en färg som man får rea ut...
    jo vet, men står i någonstans i konsumentlagen på något vis, vårat supportkontor som bestämmer, nån parantes om hur de ska hanteras. Har bara under mina 5 år haft en avhoppning å då var de på en liten carena vagn så spelade ingen roll.
    onoff skrev 2010-05-19 23:58:39 följande:
    vänta nu... jag är lite trögtänkt... Men menar du att jag kan ångra mitt köp?? Får jag tillbaka handpenningen då??Vad bra att jag fick tag i dig som jobbar på barnens hus :)
    Kolla med de barnens hus du har varit i kontakt med å gjort handpenningen. En del är privatägda å kan ha andra regler. Men avboka så snart du bara kan isf.
  • eec82
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-23 20:19:49 följande:
    Ni som har Nitro,hur åker ni i rulltrappan när ni ska upp?
    svängbara hjulen fram å håller i chassit el under de ledade handtaget.
  • eec82
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-23 21:21:07 följande:
    Utan att låsa hjulen?
    ja, de åker ju å står still i den rikningen man kör så, ja. Har aldrig låst dem.
  • eec82
    myran82 skrev 2010-05-29 22:57:10 följande:
    Jag har en undran.Har någon av er med med citykorg en vagsleksak hängandes över suffleten?Jag vill gärna köpa en till sonen då han gärna ligger & tittar på saker men suffletten känns rätt smal om man jämför med tex edgen så jag är osäker på om de passar.Vill ju inte köpa en som inte visar sig passa eftersom förpackningen då är bruten & då kan man inte lämna tillbaka.
    min syster skaffa en sak som bara var en, som hon hängde på. Som hennes son tittade på.
  • eec82

någon här inne som har syskonsitsen på nån av emmaljungas vagnar?

Har beställt en Uj dubbel men kan avboka den, å funderar på om de räcker med en nitro alt city cross å ha syskonsitsen på. Min son kommer vara 2 år då bebisen kommer. Samt att då vi är två kommer han ha en annan vagn iaf. Han ska ju inte sova i vagnen. Så svårt ju... men börjar tro att jag skulle klara mig med den iaf. Han knatar redan nu en massa. Så tänkte att man har sittsen en tid å sedan ståbräda. Å då vi är två får han givetvis sin vagn.

Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5