• eec82

Emmaljunga tråd, Vol 5

MissR skrev 2010-04-03 11:11:12 följande:
    med sufflette och klädsel=)Ahh vad synd.....nästan lika bra att köpa en ny vagn ju....men det går att köpa bara en sittdel med sufflette och klädsel iaf=)
    jo de går men de är svindyrt näst intill att de är mer värt att köpa en ny vagn.
  • eec82
    Semlan10 skrev 2010-04-05 18:55:19 följande:
    Ni som har Emmaljunga, hur bra sitter era små i den? En kompis barn satt inte alls bra i den, liksom säckade ihop. Han vara ganska liten då, kanske 6-7 månader. Någon som upplevt något liknande för mindre barn? Funderar på en Nitro till min dotter som nu är 7 veckor, vill ha en vagn som räcker länge och funkar till det mesta. Och som är lätt och smidig!
    beror ju på hur stadigt barnet är, men sittläge kankse inte funkar men lite lätt lutad funka perffa för min del.
  • eec82
    Sofi 83 skrev 2010-04-05 19:11:55 följande:
    Hej på er här i tråden! Nu har jag en fråga, tror ni att det går att köpa en ny fotsack i en färg som inte tillverkas längre? Alltså finns det typ "reservdelar"?Jag har nämligen en Edge duo combi i färgen Lime check och nu har jag lyckats få hål på fotsacken. Färgen tillverkas ju inte längre och att köpa en ny vagn bara för det lilla hålet känns sååå dyrt. Ändå stör jag mig på det så jag vill inte ha det så...
    kan du inte köpa en svart då? är om någon butik har kvar emmaljunga har det säkerligen inte.
  • eec82
    Sofi 83 skrev 2010-04-05 19:29:50 följande:
    Näe, en svart vill jag nog inte ha. I och med att resten av vagnen är grå + rutigt så skulle det (enligt mig) se konstigt ut med svart fotsack...
    jaha sorry men en grå då, kankse inte e samma nyans som i den som finns i år.
  • eec82
    doddy skrev 2010-04-06 13:23:03 följande:
    Hej vi ska titta på en ny emmaljunga smart duo combi i helgen. Vi funderar på att köpa en sådan till bebben som kommer i november. Så jag skulle vilja ha lite råd om hur denna vangn är. Och kan man vända sittsen ifrån sig när man byter till sittdel eller kan barnet bara sitta vänt mot än??? Vad ingår i vangnen när man köper den?? Hoppas ni kan svara på frågorna.
    ja du kan vända sitsen som du vill, framåt el bakåt.
    Ingår liggdel, sittdel, regnskydd.
  • eec82
    kakdeg skrev 2010-04-06 21:22:39 följande:
    Ni som känner till Emmaljunga: Jag köpte en City cross i februari, med luftfria hjul. Nu har hjulen slitits konstigt. De ser liksom ut som om gummit småsprickor på slitytan, ungefär som man kan tänka sig att det ser ut om gummit blir riktigt torrt. Ska det bli så? Det gör väl i och för sig inget eftersom det inte är luft i, men det ser ganska fult ut. Kollade på grannens och den har slitits på det sättet att hjulens slityta ser slät ut. Det är en några år äldre modell tror jag.  Och ska de slitas så fort överhuvudtaget? Jag har ju bara kört den på snö i ca 1,5 månader?
    Blir tyvärr lätt så då småsten tränger in i gummit.
  • eec82
    Ikisen skrev 2010-04-07 09:47:10 följande:
    Jag har en duo edge men tycker att den är lite väl klumpig och funderar på att byta till en city cross i stället. Nu undrar jag om city crossen är mycket mindre i sittdelen? det jag menar är om sufletten sitter mycket lägre så att barnet snabbare växer ur den. Hoppas ni förstår vad jag menar :)
    sittdelen är lika stor. Är väl att om jag inte misstar mig suffletterna som är olika. Den på city crossen är "längre" mer tyg baktill.
  • eec82
    lilla snöflingan skrev 2010-04-08 16:19:44 följande:
    Har ni sett att det kommit nya bilder på spider på hemsidan? Ser inte fotstödet väldigt kort ut!? Jag måste säga att jag tycker att den var snyggare förut.
    känns lite som en sittdel från scooter, fast de tagit bort suffletten å de bra viloläget. Skiljer inte så mycket i pris heller 1995:- mot 2440:- så får väl se då de dyker upp vad man tycker om de vagnarna. Har beställt en blå så hoppas den kommer vara fin iaf. :) Så svårt att bedömma från en bild bara.
  • eec82
    Jez2012 skrev 2010-04-11 22:10:28 följande:
    Hej... har precis gjort om min Nitro till sittvagn för min lilla tjej, hon vägrade ligga ner i vaket tillstånd.Efter lite bök så lyckades jag få till allt och gjorde om quadroliften till åkpåse, men så när jag skulle sätta fast fotsacken upptäckte jag att på ena sidan är det två knappar, 1 till sufletten och en till själva vagnen, men på andra sidan är det bara 1 knapp att fästa i sufletten (hänger ni med)ska det vara så??        känns lite dumt att åka in och fråga och så är allt som det ska.Det ser ju  lite konstigt ut och det när man inte fäster den lika den blir liksom lite sne.tusen tack på förhand...
    menar du de små "knapparna" som sitter i sufflettefästet?

Kan vara så att suffletten är knäppt i fel så den andra blir döljd, har varit med om det. Om jag förstår dig rätt vet inte om jag gör det.
  • eec82
    Zelmilainen skrev 2010-04-12 21:31:44 följande:
    hoppas att de fixar snyggare hjul/bättre färger än brio gjorde. spin hjulen e skitfula tycker jag och färgerna få och trista.
    lär ju vara som på nitron typ, alltså hjulen. :)
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5