MEW85 skrev 2011-09-23 15:38:22 följande:
t0va: Tack för sammanfattningen! Så svårt det här med barnvagn måste jag säga och skönt att höra att den funkar i snö, har just funderat på det. Visserligen kommer bebis i mars och då är det förhopnningsvis inte så mycket snö kvar men det är ju bra om den funkar även nästa vinter.
Har fallit för nitro/ozone då det kändes liten med ändå stor och väldigt smidig. Jag är ganska liten i kroppen och vill ha en vagn som inte väger bly och gärna med hjul som är rörliga.
Går hjulen att låsa förresten?
japp hjulen går att låsa, vi har knappt använt oss av det men andra gör det oftare.
Jag älskar den vagnen, jag köpte en begagnad sittdel, city jet som är föregångaren till ozone så jag kan kombinera. Om jag skulle köpt vagn idag så skulle jag valt en ozone och sen letat efter en citycross begagnad och behållt sittdelen för det är samma som nitron. Just för att få den vanliga sittdelen också, kombinationen är oslagbar.
När våran son kom så var jag sjuk och satt i rullstol, sjukdomen gör att mina muskler är svagare än normalt så för oss var det jätteviktigt att vagnen var lätt och smidig, den har fungerat kanonbra, jag har kunnat rulla rullstolen med en hand och knuffa vagnen framför mig.
Nu är jag aningen friskare och går men är fortfarande svagare än en normal person men trots det så får jag upp vagnen i bilen. När det var som jobbigast med sjukdomen så tog jag av sittdelen först och sen chassit i bilen då är den superlätt. Tar inte mycket plats heller om man jämför med andra vagnar. Den är kortare än våran sulky så den går in rakt in i bagaget.
Vi började kolla på vagn i v.10 men fastnade för nitron direkt sen funderade vi på ozone men tog nitro för att vi ville att barnet skulle kunna ligga på mage och sova, vi är ute och åker enhel del till folk så vagnen skulle användas som säng var tanken. Så har det varit och också, vi fick en magliggare.
Enda nackdelen med vagnen är att den är så bra att vi inte känner för att prova andra, jag gillar vagnar så det går inte att övertala sambon om att prova annat ;)