• Nomen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Wingtear skrev 2010-09-29 20:10:36 följande
    mannen undrar varför jag varje dag "måste" kolla vad som kommit nytt på sökord emmaljunga på blocket
    Jag har också så'na tvångstankar Tungan ute... Jag tänker: "jag BEHÖVER ju ingen ny vagn, men jag MÅSTE bara titta om det har kommit någon superfin vagn med superpris som ingen nappat på..."
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Saraia skrev 2010-10-04 13:07:57 följande:
    nån som har e-lungas skötväska??? style o exclusive ser ju fina ut!
    Jag har en svart style. Har fått många "ooh" och "aah" från vänner och bekanta... Ett plus att den verkligen inte ser ut som en skötväska. Jag har den faktiskt mest till jobbet... Superbra storlek, får plats med matlåda och ALLT jag behöver... Den dyraste skötväskan/väskan jag köpt dock...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen

En scooterfråga: någon som vet om man kan sätta tygvarukorgen från scooter 2.0 på den "gamla" modellen (2009 års modell)?

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    stor grön drake skrev 2011-01-20 20:58:09 följande:
    De menar nog de fästen som gör att den kan användas på en cangaroo (eftersom det står att den använts till en sån)

Men detta är ju en vanlig ccitykorg? Alltså, jag kan inte släppa tanken på att man med dem fästena borde kunna ha om inte en vannlig så iaf en jet/ozone (eftersom de har fästena "utanför" sittdelen och inte i sidorna) sitts och få världens mest praktiska syskonvagn...
    Det vore ju en bra grej! En sådan vagn hade jag velat ha när min dotter föddes... En ordentlig sits (som inte lutar så mycket bakåt som cangaroositsen verkar göra) till sonen, en bra liggkorg till dottern, och svängbara stora hjul!

Och varför kan man inte välja hjul/chassi/varukorg själv?!! Och bygga sin egen vagn?
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    stor grön drake skrev 2011-01-21 17:05:26 följande:

Tror de som är vagnskadade på samma vis som jag visste för de har närt liknande drömmar
    *trycker på gilla-knappen*

Skrattande
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    stor grön drake skrev 2011-02-04 05:50:06 följande:
    skötbordet är lika litet som i de vanliga toaletterna, men själva toaletten är större, så man kan byta på golvet, tror tom man får rum att dra in vagnen
    Lägger in bilder från en vanlig toalett, man fäller skötbordet över toaletten. Tyvärr verkade det vanligt med problem med toaletten i vagn 6

Alltså, du har ju verkligen svar, och bilder på allt Glad
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    stor grön drake skrev 2011-02-04 21:21:47 följande:

Har bild på stora skötrummet med, men inte i laptoppen, och jag orkar inte starta upp tröskverket till stationär dator.  Jag gjorde en resa med sonen, och tog bilder på -allt-.

Svar har jag bara för att jag är genuint intresserad av vagnar, och har hängt i dessa trådar i 1½år nu, och snappat upp väldigt mycket av vad som försäljare och vanliga konsumenter konsttaterat.
    Väldigt lugnande att höra att man inte är ensam om att vara engagerad i vagnar Glad Får jämt höra "vad är det med dig och dina vagnar?"... Något måste man väl få snöa in på...
    Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen

Ni som har Emmaljunga kataloger i PDF... får man tigga till sig kopior? Jag har ju bara 2006, 2007, 2010 och 2011, i pappersform. 

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen

Tack Uliise för länken! Hittade dessutom 2008 års katalog där! Vilka fina fyndvagnar du har!

Theodor 2007 & Saga 2009
  • Nomen
    Lysande! Tack tack !

En fråga ang. vagnar med easy frame: är det 90 cm sittmått eller liggmått?
    Theodor 2007 & Saga 2009
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5