• Nomen

Emmaljunga tråd, Vol 5

Zelmilainen skrev 2010-06-10 21:34:43 följande:
    tycker de var för tråkiga/trista. det hände som ingenting... hehe
    Ja inte häftiga som candy pink och lime... men så fiiiiina Nästan lite FÖR fina för att sätta min lilla vilda i
    T 2007 & S 2009
  • Nomen
    annakohler skrev 2010-06-14 11:52:53 följande:
    hur fick ni era inloggningsuppgifter så ni kan beställa vagn?? får ingenting av dem har mejlat dem miljarder gånger
    Inloggningen är bara för återförsäljare. Du kan bara beställa i butik (om du inte är ÅF själv förstås
    T 2007 & S 2009
  • Nomen
    eec82 skrev 2010-06-11 21:40:47 följande:
    Emmaljunga priser 2011

Skötväska: 
    sport: 660:- el 800:-
    exclusive: 850:-
    style (nyhet) 900:-
    Vad kostar en sportskötväska i celebrationtyg?
    T 2007 & S 2009
  • Nomen
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-19 21:15:45 följande:
    Är ut efter nytt chassi till min edge, passar chasit från andra vanar med, typ classic/smart/mondial?
    Nån som kan lista ut ad detta är för variant?
    www.blocket.se/stockholm/Emmaljunga_barnvagn_...
    En Crossway? Föregångaren till City Cross.  Eftersom den var så solblekt såg den nästan ut som 2011 Pro Coffee

Jag tror att edge/mondial har samma mått som classic och smart, det ska nog gå.  Jag tror säkert chassit på vagnen i annonsen passar din edge, om det var det du funderade på.
    T 2007 & S 2009
  • Nomen
    MammaTillFelicia skrev 2010-06-19 21:37:46 följande:
    jo precis, tanken är att ta chassit, svårt att se om den är extremt solblekt brun, eller om den fakiskt ÄR brun?
    Tror crossway hade annorlunda hjul.. men när kom citycross då? den här vagnen är minst från 05 pga fästet på sittdelen...
    Jag kan tänka mig att de har bytt hjulen, originalhjulen är nog svarta. Är säker på att City Cross fanns 2006, vet dock inte om de fanns något år tidigare ändå.
    T 2007 & S 2009
  • Nomen
    gullunge1 skrev 2010-06-20 21:26:52 följande:
    mm scootern ser ju ganska stor ut så de var väl vad ja trodde. dom e fina men då e de ingen ide o köpa en sån =)
    Jag bytte från CC till scooter när min dotter var 13 månader. Innan jag bytte så testade jag att vända CC:n framåt, och vips så satt hon som ett ljus! När hon åkte baklänges hängde hon framåt och åt sidan och ville inte alls sitta still, och fick inget stöd för ryggen. Vad jag vill komma till är att jag bytte till scootern för jag tyckte crossens stora suflett var i vägen när den var framåtvänd (vi har ståbräda till stora killen också). Jag tycker känslan är att scootern är mycket mindre och smidigare. Men CC:n är ju otroligt lättkörd pga av sin härliga fjädring!
    Vet inte om du blev så mycket klokare...
    T 2007 & S 2009
  • Nomen
    Fru T skrev 2010-06-28 10:01:17 följande:
    Va kan man ta för en 4 månader gammal Nitro i Dark Grey ikl fotsack, (å regnskydd då självklart) ser som ny ut!

Ja har fan drömt om en Scooter i Candy Pink i flera nätter nu...
    Jag är också extreeeeemt sugen på en scooter i den färgen! Såå fin, synd att de slutar med den!

Sätt ut den för 4000, förslagsvis. Tyvärr är väl sommaren en ganska trög period att sälja barnvagnar.
    T 2007 & S 2009
  • Nomen
    Fru T skrev 2010-06-28 15:38:50 följande:
    Får sätta mig å sy barnvagnsdynor så det börjar ryka om symaskinen å sälja för glatt livet så kanske han går med på det... Har ju inte riktigt kommit igång med det hela...
    Skulle ha beställt 2 dynor av dig om jag inte lovat mannen noll shopping i en månad
    Fru T skrev 2010-06-28 18:01:58 följande:
    Hihihihi en Scooter i candy Pink är undanställd åt mig, i morgon åker ja till nkpg å hemtar den
    Jag tycker dom nya färgerna är ett skämt! Alltid gillat att Emmaljunga hållt sig någorlunda stilrena och klassiska men 11orna är katastrof å jag tycker dom gjort bort sig Kräks
    Vad aaaavis jag blir! Så snygg vagn. Jag är tyvärr inte så förtjust i plastfotstödet, men åååh så fiiin! Ang 2011 färgerna så blev jag också besviken, eller lättad kanske jag ska säga... nu känner jag inget jätteshoppingsug efter en Emmaljunga!
    Fru T skrev 2010-06-28 19:18:37 följande:
    skötväska har ja en svart med grå/silder detaljer från jujube så den får stanna kvar, är så grymt nöjd med den! Så om det ska köpas fotsack så får det nog bli en svart neutral, att ha fotsack i samma fär när det är en sån färg tycker tillome jag är för mycket...
    Får jag tipsa om en fotsack från cab-on (ingen reklam, det är inte jag som gör dem, däremot har jag köpt 2 st) som jag tycker är mycket mer praktisk än originalfotsacken. Nu har jag aldrig provat fotsack på scooter, men jag blev galen att fotsacken satt så dåligt fast på citycrossen. Och den såg ut att sitta mitt i ansiktet på dem.
    T 2007 & S 2009
  • Nomen

www.rosendesign.se/

De säljer "hemmagjorda" fotsackar, med eller utan vindskydd eller foder. Lite dyra men jag tycker de är mycket bättre än Emmaljungas. Bättre passform o mysigare.

T 2007 & S 2009
  • Nomen
    Fru T skrev 2010-06-28 23:32:20 följande:
    En sån kan ja ju lika gärna sy själv Men åååå vilken läcker himmelsäng! Måste nog tyvärr radera den sidan ur minnet...

Ja ska iallafall kika vika färger som finns hemma på fotsackarna i morrn, finns det ingen svart så väntar ja helt enkelt till i höst, för den vanliga svarta skulle väll finnas kvar?
    Tyvärr är jag extremt handikappad när det gäller symaskinen... Så jag får vädra plånboken istället

Svart finns nog alltid.
    T 2007 & S 2009
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5