-
ett hål i mitt hjärta är det som letar.UnderYtan skrev 2011-06-18 12:47:00 följande:Lägger återigen ut infon... vem här sökte med ljus och lykta efter ett pp pink parasoll i Stockholmsområdet? Det finns ett på Babyland Haninge. Jag surfar endast via mobilen så jag har inte ork att bläddra tillbaka och leta efter vem det var men ville vara schysst och lägga ut förfrågan här istället :)
-
Sådär då blev vi av med en vagn, sålde scootern jag köpte för 100spänn, fick 400 nu :) Den var lite för risig för att det skulle vara ett roligt projekt så jag tvättade bara av den och smörjde delarna. Inte helt fel för 30min jobb. Sambon är glad att det blev en vagn mindre, har 2 till som jag vill bli av med nu.
Men jösses så folk har hört av sig, 4st på mindre än ett dygn, fast folk är kanske inte lika kinkiga som jag ;) -
en softy, den jag köpte först och sen en paraplysulky av okänt märke som vi fick av en vän. Men jag avskyr paraplysulkys så den har legat på mina föräldrars vind. Den andra softyn ska jag klä om, ifall jag bara kan bestämma mig för tyg, är så svårt.stor grön drake skrev 2011-06-20 20:01:49 följande:KUL!
Vilka är de andra du vill bli av med? *nyfiken*
Jag har ju lite svårt att sälja mina, även om graco trekkon nu är utlånad för en dryg månad framöver till en bekant som ska vara hemma över sommaren. Hon tyckte den såg smidigare ut än sport edgen förstår inte hur hon kan tycka det
jag försöker nu bevaka södra sverige efter en big star.... mannen sa ju då i april att om jag hittade en inom rimligt avstånd för rimligt pris när vi var där så skulle jag få köpa... Men skulle ju vilja ha ett nitro/cerox360 chassi oxå...
Jag vill ju ha scooter S men egentligen vet jag inte ifall vi har behov av en sån, men när vi ser den IRL så kanske jag hittar ett behov ;)
Försöker bli av med quadroliften och adaptern till babyskyddet också men det går trögare. Babyskyddet behåller vi ett tag till, funkar bra som "nödfallstol", sonen är ändå bara 10månader och klarar vikt och längdbegränsningen, är faktiskt imponerad av hur stor emmaljungas babyskydd är. Min kille är 76.5cm lång och väger 12kg och jag tror det fanns ett hack till på nackstödet. -
underbart, ja min lär inte kunna ha det länge till men som nästa helg när vi ska åka buss så är det smidigare att ha än att försöka montera en stor bilstol i bussen. Men när vi åkte från BB var det på gränsen för litet, men ändå det har ändå lång användningstid.stor grön drake skrev 2011-06-20 21:12:26 följande:borde egentligen ha satt sonen i vårat graco innan det såldes, men jag hade redan monterat ner selen i minsta hacket och satt dit bebisinsattsen, så jag orkade inte men hade varit kul bild. En kompis har bild från när de plockade fram sitt babyskydd och 4 åringen klämde sig ner i det (dock klarade han viktgränsen så han är en mager sort...)
-
2010 årsmodell verkar den ha kommit, så det kommer säkert fler om ett tag.angeni skrev 2011-06-21 11:02:59 följande:Tänkte höra om någon vet hur gammal modellen spider är? Vill ha en sådan till dottern som extravagn men det finns inte många på blocket.
-
nice, är samma fråga som jag har, om den blir smidigare än min nitro/moddade city jet. Blir det halvliggläge som på scootern också tror ni?fridajonsson skrev 2011-06-22 18:07:40 följande:Ni som funderar på Scooter S så kommer priset att ligga på 2960-3190.- beroende på färg.
Sen återstå bara att se om den är smidigare än Ozonen, de kommer vara det avgörande för mej :D Frågan är bara vikten, ska bli spännande att se när den kommer till butikerna :D
Tänkte på det har den nya scootern bättre liggläge än de äldre? -
det som är serienummer/datum är det som står tex. 080115, det läser man ut som år, månad, dag, dvs. 15 jan 2008.Planon skrev 2011-06-24 14:08:08 följande:Hur läser man av ett serienummer på emmaljunga? Finns två rutor. En med fler siffror och en med färre. En börjar på 04 och en på 08. Är en city cerox svart/ khaki med tygkorg och Eva däck på metallfälg. Hjälp!
-
någon som vet ifall babyaffärerna har nya korgar till vagnarna hemma? Såg idag att våran till nitron har dött, när vi fäller upp den så skrapar den i backen och nu har den rivits upp så plastbiten kikar ut. Märkte idag att hjulen går in i den när jag svänger och korgen var fullpackad med filtar till picknicken.
Vi ska iväg till djurparken om en vecka så då skulle det vara skönt att ha en ny korg, blir ju endel saker som ska med då, även om det inte blir så jättetungt så kanske vi ska ha regnkläder och ombyte osv. med. -
jo jag har tänkt åka dit ändå för att se ifall de har sånna där band man kan sätta runt ungarnas handleder och skriva telefonnummer på.Uliise skrev 2011-06-24 21:29:24 följande:Det borde de nästan ha tycker jag, du får höra med några stycken!
-
Vi hade ingen sådan madrass, växlade mellan korg och quadrolift, sonen fick platt huvud men så hade vi ingen kudde heller och han levde de första måanderna i vagnen eftersom jag inte kunde lyfta honom alls.VäntanochLängtan skrev 2011-06-27 16:58:41 följande:Sen när jag ändå är igång: är det nån som betällt sån där exklusiv bäddmadrass? Jag kände på madrassen i citykorgen i butiken och tyckte den kändes lite tunn, men i butiken sa de att de aldrig sålt nån tjockare exklusiv madrass så jag gissar att den som ligger i citykorgen duger gott och väl, och att man väl bara går i "köp-allt-det-bästa-till-ditt-barn-om-du-vill-vara -en-bra-förälder-fällan" när man tror att man borde köpa en sån ;)
Men om man kör med kudde så tycker jag allt att man klarar sig bra på den madrassen som ligger i.