Inlägg från: 3 Barnsmamma 06 09 11 |Visa alla inlägg
  • 3 Barnsmamma 06 09 11

Emmaljunga tråd, Vol 5

Anna kaffekanna skrev 2010-04-14 09:12:32 följande:
    Hej igen, kikar in med mina frågor med jämna mellanrum. Tog ingen av dom begagnade vagnar jag funderade på sist, kom fram till att svängbara framhjul inte är det bästa för oss då vi skall bygga hus o flytta en bit ut på landet med grusväg o sånt. Men nu har jag igen hittat en billig begagnad som är super snygg i alla fall o en färg jag gillar. En Edge duo sport cryptonite. Har för mig att jämfört med tex city crossen som vi funderat på så är dom högre o lite tyngre, stämmer det, om nån har erfarenhet av båda? Den har ju teleskopstyre, men kan den ändå vara för hög för mig som är i minsta laget (157 cm) själv? Har haft tex en emmaljunga twin cerox syskonvagn innan o den tyckte jag närmast var så låg att ryggen ville gå av när man sku lyfta ur barnen så den får gärna vara något högre, det har jag inget emot. Vet nån om det går att byta till andra däck på den eller är den för tung för dom lätta hjulen som ceroxen o citycrossen har? Jag hatar luftdäck...vi har haft tre vagnar med luftdäck o punktering med ett par må¨naders mellanrum hela tiden, jag blir galen. Så jag skulle gärna köpa andra däck till den i så fall. tack på förhand igen för råd
    Att edgen är lite högre är ju inget negativt men den väger ca 5kg mera och är 5 eller 7cm bredare än city crossen vilket är mkt negativt enligt mig.
    aihpoz skrev 2010-04-14 09:15:25 följande:
    Skrev i tråden för bra länge sen men nu lär jag höra med er..Kanske har skrivits om det förut men har inte riktigt orken att läsa igenom allt.Hur ställer ni er till detta test som gjorts där bla Nitron hade fel och brister?Vi har en Nitro 09 och vet inte hur vi ska göra med den länge,ha kvar eller satsa på en annan?
    vilka fel och brister har den??? Har precis beställt en
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Charmeuse skrev 2010-04-14 21:40:31 följande:
    Har bilder på min nya Emmaljunga Ozone City i galleriet nu ifall nån vill se Min dotter som är 9 månader sitter i, verkar sitta jättebra. Älskar vagnen!
    Tycker du sitt/ligg positionerna är lätta att få till?
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Charmeuse skrev 2010-04-14 23:02:16 följande:
    Med lite övning så, det va rätt trögt först men efter bara någon minut har man fått in snitsen. Tycker det funkar bra
    var och testade den i affären och blev irriterad på en gång,trodde dom hade förbättrat den sen city jet
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    lilyanna skrev 2010-04-15 10:47:55 följande:
    Har haft min Ozone i snart 1 månad, sonen sitter toppen o verkar trivas bra i den...men, idag när jag spolade rent chassit o hjulen så såg jag att ena hjulet /eller där man ska låsa hjulet är helt trasigt, så ska det väl ändå inte va?!Dessutom så halkar sittdelen ur ena liggläget o det gillar jag inte, reklamation måste det väl ändå klassas som?
    ja det låter som reklamation. jag hade ju city jeten som har samma sittdel,den hade mkt krångel med sitt/ligg positiionerna,jag fick ny sittdel 2ggr. fick först inte veta att man var tvungen att ha sittdelen helt i liggläge när man fällde ihop den för annars gick just det sönder ang ändra sittposition.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    TinkyWinky skrev 2010-04-17 17:56:57 följande:
    Har en liten fråga till er som har en ozone.Har sett några bilder men blir ändå inte klok på dte, vi har haft en brio sing och där när vagnen va i fullt liggläge så va ej sufletten övr barnet utan bara om man satt upp sittdelen. är det samma med ozone. alltså att det egentligen inte är ngt skydd för barnet om dte tex skulle börja regmna när dte ligger ner, utan dte refgnar rätt på???hoppas ni förstår vad jag menar och kan svara ;)
    I liggläge kan man dra ner långt men inte i sittläge. står att det inte är nerdragbar suflett.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Zelmilainen skrev 2010-04-17 22:18:26 följande:
    inte en aning tyvärr. den nya är 87x53x43 ihopfälld. vet bara att då den nya skulle komma ut så jämförde jag måtten och kom underfund med att den nya va längre och smalare.
    tror den gamla har 83 som första måttet men kommer ej ihåg de andra måtten
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-04-18 10:10:15 följande:
    tror den gamla har 83 som första måttet men kommer ej ihåg de andra måtten
    83x57 är de första måtten eftersom den vagnen är 57cm bred
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    SaraSelinda skrev 2010-04-20 09:07:59 följande:
    Hejsan! Ska hämta min Nitro City idag eller i morgon, men fick en liten klump i hjärtat igår... En vän till mig har precis fått sin Twin Nitro och säger att hjulen ramlar av ofta =( snälla säg att det inte är sant =( hon ska nu sälja sin för det problemet.
    Man kan väl inte sälja en vagn som inte är hel. Eller har hennes hjul aldrig ramlat av? Annars blir det ju reklamation ju.
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Charmeuse skrev 2010-04-22 07:56:51 följande:
    Hej! Måste fråga er som har Emmaljunga Ozone city om ni har problem med att bromsen "fastnar" när man typ ska av bussen? På min vagn så fastnar bromsen typ alltid på ena hjulet så jag måste köra fram vagnen så den släpper. Ni som har Nitro har väl samma chassi så ni kanske också kan svara. Har inte det problemet när jag inte åker buss. Vet inte om jag bara måste olja in bromsen på nått sätt kanske...
    hade det på min city cross som försvann med smörj
  • 3 Barnsmamma 06 09 11
    Anna kaffekanna skrev 2010-04-22 13:04:44 följande:
    Nu har jag varit ut o provkört nya City Crossen med barn i första gången. Och visst är den underbar, men jag blev faktiskt förvånad över hur mindre lättrullad den är än tex vår gamla emmaljunga twin cerox o sport classicen som båda haft lufthjul. Nu ville vi ju inte ha lufthjul då vi haft ständiga punkteringar på alla vagnar vi haft, men den blev nog mycket mer tungskuffad än gamla vagnen på lufthjul som trots allt vägde mycket mer i sig själv. Däcken är ju mycket bredare o jag märkte det framförallt på att när jag ställde vagnen på vår uppfart som sluttar en aning så rullade den inte iväg av sig själv fast bromsen inte var på o pojken i, något som alla tidigare vagnar gjort direkt i den sluttningen. Nöjd är jag i vilket fall som helst, det var bara en detalj jag aldrig tänkt på innan.
    kände desamma när jag bytte från edge till cc men efter ett tag glömmer man bort det
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5