Emmaljunga tråd, Vol 5
Anna kaffekanna skrev 2010-04-14 09:12:32 följande:
Hej igen, kikar in med mina frågor med jämna mellanrum. Tog ingen av dom begagnade vagnar jag funderade på sist, kom fram till att svängbara framhjul inte är det bästa för oss då vi skall bygga hus o flytta en bit ut på landet med grusväg o sånt. Men nu har jag igen hittat en billig begagnad som är super snygg i alla fall o en färg jag gillar. En Edge duo sport cryptonite. Har för mig att jämfört med tex city crossen som vi funderat på så är dom högre o lite tyngre, stämmer det, om nån har erfarenhet av båda? Den har ju teleskopstyre, men kan den ändå vara för hög för mig som är i minsta laget (157 cm) själv? Har haft tex en emmaljunga twin cerox syskonvagn innan o den tyckte jag närmast var så låg att ryggen ville gå av när man sku lyfta ur barnen så den får gärna vara något högre, det har jag inget emot. Vet nån om det går att byta till andra däck på den eller är den för tung för dom lätta hjulen som ceroxen o citycrossen har? Jag hatar luftdäck...vi har haft tre vagnar med luftdäck o punktering med ett par må¨naders mellanrum hela tiden, jag blir galen. Så jag skulle gärna köpa andra däck till den i så fall. tack på förhand igen för rådaihpoz skrev 2010-04-14 09:15:25 följande:
Skrev i tråden för bra länge sen men nu lär jag höra med er..Kanske har skrivits om det förut men har inte riktigt orken att läsa igenom allt.Hur ställer ni er till detta test som gjorts där bla Nitron hade fel och brister?Vi har en Nitro 09 och vet inte hur vi ska göra med den länge,ha kvar eller satsa på en annan?