• Fru T
    ängeln83 skrev 2010-05-11 09:25:14 följande:
    Ojdå, alltså vi går ju mest på asfalt, ibland kanske vi slirar ut på nån liten skogsväg men då funkar den väl? Surar fortfarande över att inte Scootern har vändbar sittdel.
    Ja har kört min på asfalt å liiite på plana gräsmattor å det ha ju funkat, men den blir ju tyngre så fort det är ojämnt i marken.

Fjädringen i sig är det väll inget fel på, gunga den går bra

Ja e med lite sur över sittdelen i scootern å att sufletten inte går att dra för mer, men nu när ja fått provköra den i teräng så vinner den överlägset. Synd bara att ja inte fick chansen att testa innan ja gick å köpte mig en Nitro

Men men Lägger ut Nitron på Blocket å hoppas på det bästa, sen får ja ringa till dom tre närmsta butikerna å fråga om dom har scootern i den färg ja vill ha hemma... för har ingen möjlighet att lägga ut pengar så länge å vill ju inte stå utan vagn för länge heller...

Mannen sa gör va du vill å grina lite, men mellanskilnaden gör ju att vi kan få klart i dotterns rum till hennes 1års dag som vi sagt, hon är 11 månader nu....
  • Fru T
    ängeln83 skrev 2010-05-11 10:00:30 följande:
    Ja det är ju ingen direkt  terräng vagn vi behöver men man vill ju gärna ta sej fram, har haft vagnar som man knappt kan ta sej upp för en trottoar kant eller gå på kullersten med.Ja Scootern är verkligen helt underbar, hade en dark grey 2.0 till sonen tidigare men sålde den när lillasyster föddes, vilket jag ångrar men det är sambons krav för att köpa ny vagn, en in en ut Hade gärna köpt en Scooter till dottern om det varit vändbar sittdel men nu är hon bara 7 mån och jag vill gärna ha henne mot mej ett tag till. Hoppas du får sålt din vagn fort. Vilken färg vill du ha på Scootern?
    Kullersten funker den på, å säg vilken vagn som inte blir skumpig på den liksom

Ja har en Dark Grey Nitro men tror att det blir en Pink Check Scooter sååå fin!
  • Fru T
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-11 20:31:07 följande:
    Nää nitron passar väl inte så bra i stall. Därför jag började med att köpa city crossen men är nu även ägare till nitro!
    här är det en ut å en in som gäller...
  • Fru T
    anette 81 skrev 2010-05-11 20:58:32 följande:
    tycker inte nya scootern har någon fjädring alls
    den kanske inte har den där "stå å gunga fjädringen" men att köra på ojämnt underlag har den fjädring för..
  • Fru T

va seegt då, ja ju ut vagnen igår morse å har hitils fått ETT mail...

avskyr att ha saker ute på anonns, antingen så här det bara av sig massa skumma människor eller så hör typ INGEN av sig...

Vi ju få den såld NUU så ja kan åka å köpa den andra

• Fru T
    Coca cola light skrev 2010-05-13 11:55:36 följande:
    Jag har ägt en City jet med samma sittdel och där fick en treåring plats utan problem, men kompisens son växte ur city crossen på ett år så det är av dessa anledningar jag gissar att ozonen klarar ett större barn.
    Ja har ju nitron å min dotter är 11 månader å hon har goooott om plats i den sittdelen, skulle lätt kunna tänka mig att hon kan åka i den tills hon är tre... men nu ska ja ju inte ha kvar den utan köpa en scooter..

Folk har välldigt olika uppfattning om storlekar på vagnars sittdelar har ja märkt

JAG tex tycker ozonens sittdel ser trängre ut än nitron men har ju inte kickat så mycket på den för ja tycker den är såå gräsligt ful det där med ergonomisk sittdel är inte min smak...
  • Fru T

meeen va seegt det va på blocket den här gången då, har fått ett mail å det va för två dar sen från nån som frågade om det fanns kvitto kvar på vagnen.

Ja svara å skrev att ja självklart, det finns både kvitto och garanti (det står även det i anonnsen) å sen har ja inte fått nå mer svar...

vadå ville han bara ha en vagn utan kvitto eller... konstiga människor!

• Fru T

Är det någon som skickat en vagn med bussgods och vet vad det kan tänkas kosta??

för bussgods vore väll ändå det bästa och smidigaste alternativet...?

• Fru T
    3 Barnsmamma 06 09 11 skrev 2010-05-14 13:05:15 följande:
    skickade min ca50 mil och kostade runt 350-400kr,det går efter vikt
    ok då är det ungefär som ja trodde då, fick en sadel skickad till mig med bussgods i vintras å den kosta ca 350 å skicka har ja för mig..

hoppas att ja får ett svar på mailet igen å att hon vill köpa vagnen
Svar på tråden Emmaljunga tråd, Vol 5